י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

תחזית אימה: "700 ימותו משפעת החזירים"

מנכ"ל משרד הבריאות: "25 אחוז מכלל האוכלוסייה בישראל עלול להידבק במחלה". יעקב ליצמן: "צופה חורף קשה מבחינת התחלואה בשפעת החזירים". כבר עכשיו: מאות ישראלים נדבקים מדי שבוע

מודאג. יעקב ליצמן
מודאג. יעקב ליצמן

תחזית קודרת מאוד נשמעה היום (ב) מפי ראשי מערכת הבריאות בישראל, בכל הקשור להתפשטות מגיפת שפעת החזירים.

פרופ' דני אנגלהרד, מנהל צוות טיפול מגיפות בישראל, אמר במהלך דיון שהתקיים בוועדת הבריאות של הכנסת על הערכות משרד הבריאות לקראת התפשטות המגיפה: "לצערי כ-700 אזרחים צעירים ימותו מהמחלה. מדובר בזן שונה משפעת רגילה. השאלה היא כמה אנשים צרכים למות כדי לשכנע חלק מחברי הוועדה בצורך בחיסון. להערכתנו 700 נפטרים בשנה, זו ההערכה הכי אופטימית שניתן לתת. כל יום שעובר מרחיק אותנו מהחיסון".

מנכ"ל משרד הבריאות, אבי ישראלי, אמר בדיון: "להערכתנו, 25 אחוז מכלל האוכלוסייה בישראל עלול להידבק במחלה. מדובר בהערכה בלבד ואין לנו אומדנים מדויקים. אנו מערכים כי במידה והמחלה תתפשט, הדבר יביא להיעדרות עובדים של 25% עד 45%, סגירת מוסדות חינוך ומקומות ציבוריים, פגיעה ניכרת בהקיפי מסחר וענפי משק וירידה ביכולת תפקוד של מערכות חיוניות".

סגן שר הבריאות, יעקב ליצמן, אמר בדיון: "לא אתן שמימון החיסון נגד שפעת החזירים יהיה על חשבון סל התרופות. בכל מקרה, לא ניתן את החיסון ללא אישור מנהל התרופות האמריקני, נשקול זאת שוב, אם נראה כי ארה"ב עושה כך". ליצמן אמר עוד: "אני צופה חורף קשה מבחינת התחלואה בשפעת החזירים".

יצוין, כי כבר עתה מאות ישראלים נדבקים מדי שבוע בשפעת החזירים.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד