י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

מנהלי קשרי הקהילה של 'לאומית' התכנסו ליום עיון וסיור במרכז הרפואי 'שמיר'- אסף הרופא

עשרות מנהלי קשרי הקהילה של 'לאומית שירותי בריאות' מכל הארץ האזינו להרצאות מרתקות  בנושאים מקצועיים וסיירו במחלקות והאגפים השונים במרכז הרפואי שמיר (אסף הרופא)

מנהלי קשרי הקהילה של 'לאומית' התכנסו ליום עיון וסיור במרכז הרפואי 'שמיר'- אסף הרופא
יום עיון בשמיר צילום: נחמן גולדשטיין

עשרות מנהלי קשרי הקהילה של 'לאומית שירותי בריאות' מכל הארץ התכנסו ביום ראשון האחרון ליום עיון ולמידה במרכז הרפואי 'שמיר' (אסף הרופא). היום המיוחד כלל פגישות עם הצוות הבכיר בבית החולים, הרצאות מעשירות, סיור במחלקות והאגפים השונים.

את יום העיון פתח מנהל השיווק הארצי למגזר החרדי ב'לאומית' הרב אפרים רוזנשטיין, ששיבח את מנהלי קשרי הקהילה על פועלם ומסירותם למען הציבור. הוא ציין כי 'לאומית' רואה חשיבות עליונה בהענקת כלים וסמכויות למנהלי קשרי הקהילה, על מנת שאלו יוכלו למקסם את הסיוע והעזרה לכל מי שפונה אליהם.

בהמשך האזינו המשתתפים להרצאה מקיפה ומרתקת בנושא הביטוח המשלים של 'לאומית שירותי בריאות', בדגש על סוגי השירות והמחירים המשתלמים (ראו להלן). מטרת ההרצאה להנגיש למנהלים את המידע החשוב כדי שאלו יעבירו אותו לפונים והמתעניינים, במסגרת ההרצאה קיבלו מנהלי קשרי הקהילה את המידע על השינויים הדרמטיים בהקשר לטיפולי שיניים למבוגרים והורדת המחירים.

לאחר מכן מסר הרצאה מר חנן מיכאלי, מתאם חווית שירות במרכז הרפואי שמיר, שדיבר על המודלים השונים של השירות למען המטופלים.

לאחר מכן האזינו המשתתפים להרצאה מרתקת אותה מסר פרופ' אריאל הורביץ, מנהל מחלקת פריון במרכז הרפואי שמיר, פרופ' הורביץ הציג את פעילות המחלקה ואת ההישגים הרבים בתחום.

את החלק הזה של יום העיון חתמה הגב' אסנת לבציון קורח, מנכ"ל המרכז הרפואי שמיר, ששיבחה את מנהלי קשרי הקהילה של לאומית על פועלם החשוב, תוך שהיא מציינת שהם מהווים "צינור בין המטופל למטפל" באופן שמקל על ההליך ומייעל אותו מבחינת שני הצדדים. "לאומית עושה מהפך בהקשר לשירות ללקוחות אנחנו רואים את זה כל העת ואני מצדיעה לכם".

לאחר שלב ההרצאות התקיים סיור מרתק במחלקות והאגפים השונים. המשתתפים ביקרו במתחם ההדרכות הכולל סימולטורים שבהם מכשירים את הרופאים המנתחים, וכן במתחם תאי לחץ, תוך שהם מקבלים סקירה מקיפה מאת אנשי המקצוע בתחום.

משתתפי יום העיון ביקשו להודות להנהלת 'לאומית' ולהנהלת שמיר על יום העיון המכובד והמושקע, שגם היווה חוויה עבורם וגם העניק להם ידע וכלים שיסייעו להם רבות בתפקידם.

כאמור, הרצאה מיוחדת במהלך יום העיון הוקדשה לנושא השב"ן, בו מעניקה 'לאומית' את סט השירותים הנרחב ביותר במחירים המשתלמים ביותר.

השבוע גם פורסמו נתונים רשמיים על הפערים העצומים במחיר טיפולי השיניים, פערים שבאים לידי ביטוי במאות שקלים לטיפול.

יצוין כי לאומית מתהדרת לא רק במחירים המשתלמים ביותר, אלא גם בפריסת השירותים הנרחבת ביותר, כאשר היא מאפשרת קבלת טיפולי שיניים גם במרפאות שיניים פרטיות ובזמינות תורים גבוהה במיוחד.

הפערים הדרמטים הללו מתפרסמים שבוע לאחר שפורסם כי בכל מה שקשור לביטוח המשלים לילדים, משפחה חרדית חוסכת ב'לאומית' סכום שיכול להצטבר לכדי אלפי שקלים בשנה.

ע"פ הנתונים, התשלום  החודשי בביטוח המשלים "לאומית זהב" לילד עומד על 10 שקלים בלבד, בעוד תמונת המצב בקופות האחרות היא כדלהלן: מכבי שלי -27 ₪, מאוחדת שיא – 59, כללית פלטינום – 19.

תמונת המצב במה שקשור להשתתפות העצמית בטיפולים מיוחדים הקשורים להתפתחות הילד, דרמטית עוד יותר. בעוד ב'לאומית' תשלמו על אבחון דידקטי 496 שקלים, במכבי תשלמו 683, במאוחדת 584 ובכללית 550.

פערים משמעותיים נרשמים גם באבחון פסיכודידקטי. עלות אבחון כזה בלאומית עומדת על 950 שקלים, בעוד במכבי תשלמו 1365, במאוחדת 1008 ובכללית 950.

כפי שניתן לראות, הפער עומד על עשרות שקלים במשפחות קטנות יחסית, כאשר במשפחות גדולות יותר הפער הולך וצומח ויכול להגיע עד לכדי מאות שקלים בחודש. כשמחשבים את זה בשכלול שנתי וכשמוסיפים את הטיפולים השונים הרי שמקבלים פער בלתי נתפס בין 'לאומית' לכל השאר.

חשוב להדגיש שהפערים הללו הם נחלת כל השירותים והגילאים. אם ניקח למשל זוג צעיר בני 22 בלי ילדים, אשר בוחרים להיות חברים ברובד הגבוה של הביטוח המשלים הפרמיה החודשית ב'לאומית' תהיה 57.12 שקלים בלבד, לעומת עלות בקופות אחרות שבהן העלות לבני הזוג הינה 120 שקלים ומעלה. לאחר שהמשפחה מתרחבת, פערי המחירים עולים, והביטוח המשלים הופך בקופות האחרות לנטל כלכלי כבד. אז שהמספרים ברורים, והפערים גדולים כל כך, הבחירה קלה ופשוטה.

בנוסף, לאומית מעניקה למבוטח את סל השירותים המקצועי ביותר והמשתלם ביותר. הביטוח המשלים  "לאומית זהב" כולל בין היתר: ייעוץ רופאים מומחים, ניתוחים פרטיים, תרופות ושירותים שאינם נכללים בסל הבריאות, סל מורחב של טיפולים ושירותים בתחומי רפואת האם, טיפולי שיניים במרפאות שיניים פרטיות [ל'לאומית זהב' הסכמים עם כ- 280 מרפאות שיניים פרטיות ברחבי הארץ, ואין צורך להמתין חודשים ארוכים לתורים], שירותי אופטיקה מקצועיים בפריסה ארצית של 70 חנויות שנמצאות בהסדר עם 'לאומית', סבסוד גבוה  בהסרת משקפיים בלייזר, טיפולי התפתחות הילד עד גיל 15 , טיפולי רפואה משולבת: הומיאופתיה, כירופרקטיקה, רפלקסולוגיה, פלדנקרייז, דיקור סיני, טווינה, שיאצו, ועוד.

יתרון זה בעלות הנמוכה של השירותים הרפואיים אינה עומדת בסתירה לאיכות השירותים. נהפוך הוא, יעידו על כך נתוני סקר שנערך לאחרונה ותוצאותיו פורסמו בעיתון 'דה מרקר'. בסקר זכתה 'לאומית שירותי בריאות' במקום הראשון בשלל פרמטרים וקטגוריות,  הנוגעים לאיכות השירות, המקצועיות והנגישות של 'לאומית שירותי בריאות'.

לאומית אסף הרופא שמיר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד