י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

הצילו את הת"ת הוותיק שסכנת קיום מרחפת על עתידו

למעלה מ-70 מנכדיו של מרן שר התורה מתלמידי תשב"ר השתתפו במעמד פתיחת המגבית להצלת הת"ת בבית סבם הגדול • במעמד השתתפו הגאון הגדול רבי דב פוברסקי שליט"א, הגאון הגדול רבי חיים פיינשטיין שליט"א, הגאון הגדול רבי חיים פרץ ברמן שליט"א • מעמד פתיחת המגבית נערך גם בביתו של מרן ראש הישיבה הגר"ג אדלשטיין שליט"א • המגבית להצלת המוסדות תתקיים השבוע בימים רביעי וחמישי • לתרומות חייגו *9480

הצילו את הת"ת הוותיק שסכנת קיום מרחפת על עתידו
נכדי מרן שר התורה בהתכנסות צילום: באדיבות המצלם

מעמדות נרגשים בפתיחת המגבית להצלת ת"ת תשב"ר במעונותיהם של מרנן עיני העדה שליט"א אשר יוצאים מגדרם בכינוסים מיוחדים למען תלמוד התורה המפואר כשהם קוראים להתאמץ ולהשתדל במגבית המיוחדת עבורו, לרגל פתיחת המערכה להצלת ת"ת תשב"ר-חזון איש, השרוי בקשיים מרובים המאיימים על עתידו, לנוכח עול החזקת הת"ת במסירות נפש וחרף כל הקשיים, בשמירה על החינוך הטהור כהוראת מרנן גדולי ישראל זצוק"ל ויבדלחט"א.

במעמד המיוחד במעונו של מרן שר התורה הגר"ח קניבסקי שליט"א, השתתפו הגאון הגדול רבי ברוך דוב פוברסקי שליט"א, הגאון רבי חיים פיינשטיין שליט"א, הגאון רבי חיים פרץ ברמן שליט"א, מנהל הת"ת הגאון רבי משה הלוי שליט"א ובנו הרה"ג רבי שמואל הלוי שליט"א. כן נכחו רבים מצאצאיו של מרן שר התורה שליט"א הלומדים בת"ת תשב"ר.

במעמד המיוחד במעונו של מרן ראש הישיבה הגר"ג אדלשטיין שליט"א, השתתפו הגאון רבי זאב ברלין שליט"א, הגאון רבי משה ברמן שליט"א, מנהל הת"ת הגאון רבי משה הלוי שליט"א ובנו הרה"ג רבי שמואל הלוי שליט"א.

את המעמד במעונו של מרן שר התורה שליט"א, פתח הגאון רח"פ ברמן שליט"א, מבוגרי הת"ת, שהעיד כי כילד ראה כיצד רבי משה הלוי מטפח במסירות את ילדי החיידר, וכיצד החינוך היחיד שעליו גדלו התלמידים היה שהמטרה הכי חשובה בחיים היא להיות תלמידי חכמים.

הגאון ר"ח פיינשטיין שליט"א, אמר במעמד כי מדובר ב"מבצר התורה, בית גדול שמגדלים בו תורה ויראת שמים, אילן נאה ופירותיו מתוקים, ות"ח גדולים שלמדו בת"ת מפארים את עולם התורה.

את המעמד הנרגש נעל הגאון הגדול רבי ברוך דוב פוברסקי שליט"א, ששיבח את הת"ת שכבר מגיל צעיר מחנך באופן יסודי באופן שמכוון את התלמידים לתכלית הראויה, להיות תלמיד חכם ולדעת ש"ס. "תשב"ר הוא חיידר של פעם. עליהם אנחנו סמוכים ואנחנו חייבים לעזור להם, ולהתאמץ והקב"ה יעזור ויסייע" אמר.

במעמד במעונו של מרן ראש הישיבה שליט"א, הרחיב מרן רה"י שליט"א על החשיבות לתמוך בת"ת בשל העובדה שהוא אינו מתוקצב מגורמים ממשלתיים, ועל הזכות העצומה לסייע למנהלי המוסד שמחזיקים את הת"ת שמגדל תלמידי חכמים כבר עשרות שנים, במסירות נפש ממש. מרן רה"י איחל "ברכה והצלחה, זכות גדולה לכל מי שיתרום למגבית, זה זכות של החזקת תורה, תשב"ר, זה זיכוי הרבים בתורה של הרבה תלמידים, וזה ברמה גבוהה מאד, מי שמחזיק בתורה אז כל התורה של כל התלמידים של כל המסכתות יש לו כבר העולם עומד על זה, זה מקיים את העולם."

לאחר מכן נשאו דברים קצרים הגר"ז ברלין שליט"א והגר"מ ברמן שליט"א שאמר בדבריו: "אנחנו בישיבה קטנה רואים את התלמידים של תשב"ר מדובר בתלמידים מצוינים. התרומות האלה זה ממש הצלה של החיידר, שהמלמדים יהיו בסדר, שהחיידר יוכל ללמד באיכות, שיהיו מלמדים טובים שיוכלו ללמד יותר באיכות. זה מאמץ שעושים פעם אחת וזה יכול להעמיד את החיידר לשנים רבות על מצב טוב". בסיום המעמד נשא דברים מנהל הת"ת הגאון רבי משה הלוי שליט"א שהודה לכל המסייעים "הקב"ה ישלם לכל אחד ואחד, שכרו כפול מן השמים".

לתרומות חייגו *9480

תשב''ר הגר''ח קנייבסקי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד