י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
"אני בטראומה"

רגל של תינוק נמצאה בפח בבית החולים העמק בעפולה

אחד מעובדי הניקיון בבית החולים "העמק" בעפולה, הופתע לגלות רגל של תינוק בפח האשפה • העובד דיווח על המקרה למנהליו ובמקביל שכר את שירותיו של עו"ד יריב וקנין כדי להגיש תביעה נגד בית החולים על הנזק הנפשי שנגרם לו בעקבות המקרה • ביה"ח: "בית החולים תיחקר את האירוע הזה, רועננו ההנחיות בנושא והופקו הלקחים"

רגל של תינוק נמצאה בפח בבית החולים העמק בעפולה
בית חולים העמק צילום: פלאש 90

לפני כחודש, הופתע אחד מעובדי הניקיון בבית החולים "העמק" בעפולה, לגלות רגל של תינוק בפח האשפה. כך פרסם שמעון איפרגן לראשונה ב'מאקו'

העובד, פינה אשפה כהרגלו מהמחלקות בבית החולים, וכשהכניס את האשפה לדחסן, נפלה עליו רגל של תינוק. מאז, כך הוא סיפר למקורביו, הוא בטראומה ולא מתפקד ואף יצא פעמיים לחופשת מחלה.

העובד דיווח על המקרה למנהליו ובמקביל שכר את שירותיו של עו"ד יריב וקנין כדי להגיש תביעה נגד בית החולים על הנזק הנפשי שנגרם לו בעקבות המקרה. הוא ביקש לעבור לתפקיד אחר, אבל בבית החולים דחו את בקשתו.

בראיון ל'מאקו' הוא סיפר, כי "הם ביקשו ממני לחזור לעבוד באתר הפסולת למרות שביקשתי לעבור לתפקיד אחר. אני לא מסוגל לחזור לעבוד במקום הזה. כל הגוף שלי רעידות, טראומה וסיוטים מהרגל של התינוק שמצאתי", הוא הוסיף כי "ביקשו ממני שלא אפנה לעורכי דין אחרת הם לא יתנו לי קביעות".

גורם בבית החולים אמר בריאיון ל-mako, כי "אין ספק שזה מחדל חמור שמחייב בדיקה מעמיקה של המקרה. אסור שדבר כזה יקרה. יש נהלים ברורים. כל חלק בגופו של תינוק קוברים. לא זורקים לאתר פסולת. זו תקלה חמורה".

עו"ד וקנין, עורך דינו של העובד, כתב להנהלת בית החולים כי הוא דורש לדעת האם נערכה בדיקה מעמיקה באשר לשאלה כיצד הגיעה הרגל לפח האשפה, האם הוקמה ועדת חקירה, כיצד אירע דבר כזה חמור, האם המקרה דווח למשרד הבריאות והאם הוריו של התינוק המת עודכנו בעניין. כמו כן, הוא תובע מבית החולים שיעבירו את העובד לתפקיד אחר כפי בקשתו.

במידה ולא יקבל מענה למכתבו, צייןעורך הדין כי הוא שוקל להגיש תביעה ייצוגית נגד בית החולים, וכן, הוא מתכוון להגיש תביעת נזיקין נגד בית החולים מהחשש שזהו לא מקרה יחיד בו נזרקו חלקי גופות לח האשפה.

במכתב תגובה ששיגר פרקליט בית החולים לפני כשבועיים, נכתב כי הנושא נמצא בטיפול וכאשר יהיו תוצאות יעביר אותן אליו.

מבית החולים "העמק" נמסר בתגובה לפרסום ב'מאקו': "עקב טעות אנוש הושלך בשגגה נפל קטן בגודל של סנטימטר אל אתר הפסולת של בית החולים. בית החולים תיחקר את האירוע הזה, רועננו ההנחיות בנושא והופקו הלקחים. עם היוודע הטעות העובד הופנה על ידי בית החולים לקבלת תמיכה מקצועית וליווי שנמשכים עד היום".
בית חולים העמק נפל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד