ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024

תראו מה שצבע יכול לעשות: טיפים לעיצוב בצבע

נמאס לכם מהסלון? משעמם לכם בבית? לא חייבים לשבור קירות או לרכוש רהיטים חדשים כדי להכניס עניין לבית. עם טיפת הדרכה והדמיון שלכם תוכלו לעצב מחדש את מרחב המגורים שלכם ולהכניס צבע לחיים

  • י"ט אב התשס"ט
תראו מה שצבע יכול לעשות: טיפים לעיצוב בצבע

איך מתכננים צבעוניות? תחילה כדאי לבחור רעיון או אווירה כלליים לחדר, אם מדובר בחדר המשותף לכמה אנשים, מומלץ לשתף את כולם ב"חגיגה". רוצים דוגמאות לרעיונות: שקיעה במדבר, חופשה בכפר, ארמון של מלכים ועוד. כל רעיון כזה מכיל בתוכו גוונים, טקסטורות וחומרים, איתם אפשר בסופו של דבר לעצב את החלום הפרטי שלכם. אפשר לקבל השראה מ- 6 הסגנונות של טמבור: עירוני, כפרי, יוקרתי, הוליסטי, אתני וטבעי.

על מנת להעשיר את החוויה הצבעונית, איננו מסתפקים רק בגוון חלק על הקיר, אלא "נותנים לו אופי" על ידי שימוש בטקסטורות שונות, עיטורים של שבלונות או חותמות וביחד יוצרים מסר צבעוני אחד ושלם כחלק מאותו רעיון. השימוש בטקסטורות ובאפקטים מיוחדים נעשה בטכניקות שונות. כל טכניקה נבחרת בהתאם לרעיון שסביבו רוצים ליצור: אוירה כפרית אותנטית, מראה קלאסי סולידי, מראה עירוני עדכני וכו'.

להלן מספר "מתכונים" לאווירות שונות. אתם מוזמנים כמובן לרקוח לכם מתכון פרטי.

• סגנון כפרי ניתן ליצור באמצעות שימוש בטכניקת צביעה של טיח פצוע [שליכט אקרילי גמיש או טיח מינרלי] בגוון חולי, ומעליו צביעה בווש [סופר-ווש] בגוון מעט כהה יותר, המעניק לקיר תחושת עומק. להעשרת המראה ניתן לעטר קלות בגוון משלים כגון תכלת או ירקרק, בעזרת שבלונה בעלת מוטיב פרחוני או מוטיב עלים.

• דרך נוספת לקבלת המראה המיושן בקירות היא למרוח על הקיר משחת עיצוב [דקורטור] בצורה גסה ולא מדויקת, המדמה קיר ישן מאוד, שעבר כבר כמה שכבות של טיח לאורך השנים. לאחר ייבוש השפכטל ניתן לצבוע את הקיר בכל אחד מ- 1,200 הגוונים של משפחת סופרקריל, או בגוונים הייחודיים לסגנון הכפרי. להשלמת המראה ניתן להשתמש גם כאן בצביעה בווש בגוון מעט כהה יותר מזה של הקיר, על מנת לחזק את המראה חסר האחידות, הישן והעתיק.

• את רהיטי העץ צובעים בטכניקת דיסטרסינג המעניקה מראה מיושן. לצורך קבלת האפקט המיושן משתמשים בשני גוונים, כהה ובהיר, הנצבעים זה על גבי זה.

• סגנון עירוני מודרני ניתן ליצור באמצעות צביעת הקיר בגוון כחול-אפור עמוק, בעל גימור מבריק [סופרקריל משי או פוליאור מבריק על בסיס מים], בשילוב עם עיטורים בצבע מטאלי כסוף בצורות גיאומטריות: קווים ישרים ונקיים, עיגולי צבע בגוונים שונים וכו'.

• אוירה נעימה ניתן ליצור על ידי צביעת הקיר בגוון סגול ובטקסטורה בעל מראה דמוי טקסטיל [סווייד]. ניתן לשלב בחדר שני גוונים מאותה משפחה, כאשר את קיר גב המיטה צובעים בגוון הכהה/החזק יותר, ועליו מוסיפים עיטורים בגוון הבהיר יותר באמצעות צביעה בשבלונות. ניתן להיעזר בשבלונות הקיימות בשוק או ליצור את השבלונות בעצמנו, ועל ידי כך ליצור חלל אישי ומיוחד רק לנו. בנוסף, ניתן ליצור שבלונות בטכניקה של תבליטים על ידי שימוש במשחת עיצוב [שפכטל]: מניחים את השבלונה על הקיר, ומורחים עליה את משחת העיצוב בעזרת מרית. מסירים בעדינות וממתינים לייבוש. לאחר הייבוש ניתן לצבוע את התבליט בכל גוון שרוצים. ניתן כמובן להמשיך עם הקו העיצובי ולהשתמש בשבלונות גם על גבי הרהיטים.

אם אהבתם מספר רעיונות יחדיו, לא חייבים להיצמד תמיד רק לסגנון אחד – בהחלט ניתן לערב סגנונות [פיוז'ן], וליצור חדר שינה בעל שיק עירוני, המשלב לתוכו גם נגיעות רומנטיות. השיטה הפשוטה ביותר לעשות זאת היא להתמקד בקיר או באביזר שהופך להיות מוקד החדר, לעצב אותו בסגנון אחד, ואז את שאר החדר לעצב בסגנון אחר.

מרבית הצבעים והטכניקות בהם משתמשים ליצירת אפקטים מיוחדים מיועדים לשימוש עצמי, ואינם מצריכים את עזרתו של איש המקצוע. בדרך זו – כל אחד יכול להיות אומן ולבטא עצמו בצבע, כטוב בעיניו.

עדיין מתלבטים מה הכי מתאים לכם? טמבור פותחת בפניכם דלת לבית שכולו צבע – גוונים, טקסטורות, אפקטים, מוצרים משלימים וחומרי גמר לבנייה: בית טמבור המרכז לעיצוב בצבע הגדול בישראל.

זה המקום לחוות, להרגיש, לשאול ולהתנסות בכל מה שתמיד רציתם דעת על צבע – הכל תחת קורת גג אחת. בית טמבור מזמין אתכם לראות מה שצבע יכול לעשות ולקבל ייעות ממיטב המומחים.


רוצים לעשות שינוי בבית? כנסו לאתר טמבור וצפו בסגנונות העיצוב החדשים לבית - לחצו כאן
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד