כ"ג אייר התשפ"ד
31.05.2024

כמה צדיקים וכהן אחד ב'סדום'

למה 'איסור הפרסום' מעיד שלחרדים אין קשר לרצח? • איך גילו חוקרי ה'חלל הישראלי' שבדיוק 700 ישראלים ימותו בחורף מ'שפעת החזירים? • וכמה חרדים יהיו כאן ב-2025? • טורו היומי של יצחק נחשוני

צילום אילוסטרציה
צילום אילוסטרציה



הערב, ט"ו באב הוא אחד מהימים הטובים שגם הציבור המעורטל מכל סממן יהודי אחר, מקפיד לציין אותו. 'חג האהבה' הם מכנים אותו בשפתם, והשנה מייחדים אותו לגדולה שבאהבתם - השנאה לחרדים. לא לט"ו באב, כתאריך עברי הם נצמדים, אלא ל'טו באף' כתנועה מגונה מזלזלת שהם עושים נגדנו יותר ויותר לאחרונה.

אבל, כאשר לא רק חולות בכרמים, גם חולים ומחבלים, דווקא אז, יש מקום לשבח את מעט השפויים שנותרו כיין בין חומץ.

הם עדיין מפחדים לצאת מ'ארון המתים' בהמוניהם, שמא ייחשדו בעיני חבריהם לתקשורת כשונאי מוזרים, במקום מה שמצפים מהם להיות - שונאי זרים - קרי חרדים, אבל כש"לא המתים יהללו" שומה עלינו יותר ל"שבח את החיים".

לאראל סג"ל, שחוזר ל'מעריב' אחרי תקופת גלות ב'מקור ראשון' ולקלמן ליבסקינד, שכשצריך אינו עושה הנחות לחרדים, מגיעה זכות הראשונים: "הריקוד על הדם נמשך בהשתתפות פעילה של התקשורת חסרת אתיקה, שהקהילה קרובה ללבה הרבה יותר מזו החרדית. אתם יודעים מה - כשהדם רותח ומבעבע בזעם אפשר להבין אנשים מהשורה, שממהרים לצאת בהכללה גורפת, אבל אין לקבל את ההתנהלות הבזויה של נבחרי הציבור, כאותה חברת כנסת מקדימה, שמיהרה להצמיד את הרצח לעמיתיה בכנסת בלי לעצור רגע למחשבה צלולה וקרה".

קצת מאופק מדי, לטעמנו. למה לא לנקוב בשמה של "חברת הכנסת מקדימה", כאשר היא נקבה וגם ניקבה את "עמיתיה לכנסת" ביריותיה וחוררה את החרדים כולם?!

בהמשך כותבים שני חברי 'חזית ההתנגדות' של 'מעריב': "אם איש ימין היה אומר את הדברים על שמעון פרס, אחרי רצח של מתנחל, הוא כבר היה מבלה כמה שעות בחקירה באזהרה. למחרת היתה מתנוססת מעל לתמונתו הכותרת 'ההסתה חוזרת'. אבל אנחנו מכירים זאת היטב - במדינת ישראל נוער הגבעות מושווה שוב ושוב לחמאס, החרדים בבית שמש לטליבאן וזו לא הסתה".

אני כבר רואה בעיני רוחי את ה'תקשורתנים' שיאמרו: "טוב השנים הם הרי חובשי כיפות". נו, אז מה? אראל סג"ל הרי החליט רק לאחרונה לחזור לדרך זו ומתוך הכרה פנימית. וחוץ מזה, הם אינם נמנים על 'השחורים' שהרוצח זוהה עמם משום ש...עטה גרב שחורה על פניו! שניהם לובשים דווקא מכנסי ג'ינס שהרוצח לבש כמותם ולמרות זאת שויך אל החרדים.

רונן טל, לעומתם, אינו יכול להיות חשוד בנגיעות אישיות. לו אין שום סיבה שלא להצטרף למצעד ההגבה התקשורתי, היורים בגווה כמובן.

ב'מגזין' של 'מעריב' כותב טל, עם הרבה אומץ: "חברי הקהילה שקיימו מצעד אבל ספונטני נשאו שלטים שבהם האשימו את ש"ס, השר אלי ישי וחבר הכנסת נסים זאב באחריות למעשה. חבר הכנסת ניצן הורוביץ ניצל את הבמה ואמר: 'במשך שנים היתה הסתה של רבנים, חברי כנסת ואישי ציבור נגד הקהילה. הסתה מתירת דם. הכתובת היתה על הקיר כבר לפני ארבע שנים ואם לא יפעלו עכשיו נגד ההסתה , התוצאות יהיו הרות גורל'...חבל שלפני שזהותו של הרוצח התבררה, הואשם מגזר שלם באחריות למעשה'". טל מסיים את מאמרו ואומר: "הדבר האחרון שצריך לעשות הוא להעצים את השנאה הזאת".

לא מצאנו עוד "הרבה צדיקים בסדום", והפעם המינוח הזה אינו עוד קלישאה. פרופ' משה קווה, נשיא אוניברסיטת בר אילן, שקיבל במה בעמודי ה'דעות' של 'ידיעות אחרונות', ביזבז אותה על הכנת הקרקע למקרה שיתגלה שהרוצח "אמנם שומר תרי"ג מצוות מלבד החשובים שבהם".

אישי ציבור אחרים גזרו על עצמם, רובם ככולם, שתיקה, כאילו לא מדובר בעוולה נוראה שנעשית בישראל-ביתנו, אלא בחקירה בענייניו של מנהיג מפלגת 'ישראל ביתנו'.

על רקע זה כמה מעודד שמי שעומד בראש המערכת המנהלת את שתי החקירות, זו של הרצח במועדון בתל אביב וזו של שר החוץ אביגדור ליברמן, היה דווקא הדמות הממלכתית הראשונה שגינתה את ההסתה והזהיר מתוצאותיה.

אתרי 'וואלה' ו'הארץ' חושפים שבדיון סגור עם חוקרי פרשת הרצח אמר מפכ"ל המשטרה, רב-ניצב דודי כהן: "יש להיזהר בצביעת מגזרים ואוכלוסיות ביחס לחשדות וכיווני חקירה אפשריים". איילה חננאל, כתבת 'וואלה' דיווחה כי המפכ"ל אמר את הדברים בהקשר עם האצבע המאשימה שהופנתה כנגד העדה החרדית בכלל וחברי הכנסת של ש"ס בעיקר.

ועכשיו אולי לפחות השוטרים יימנעו מהסתה, וגם זה משהו.

היו מי שטענו שהמשטרה, בצו איסור הפרסום שהטילה על החקירה, גורמת להתגברות ההסתה נגד הציבור החרדי. ואנחנו אומרים לכם: צו איסור הפרסום הוא הסימן החזק ביותר שלחרדים אין כל לקשר למעשה הרצח.

אם היינו מעורבים בו, היה מוטל צו איסור פרסום???

זהירות! מט"ח 'כוכבים' ניתך עלינו

והרי ה'תחזית'.

בימים אלה שבהם השמש יוקדת וקופחת בחוזקה כטבעה בקיץ הלוהט, היא מקרינה, כפי הנראה, גם על הכוכבים. לפתע צצים להם 'חוזים' עם תחזיות שונות ומשונות, שגם הטלסקופים המשוכללים ביותר במצפה הכוכבים מתקשים להכיל אותם.

היום מבשרות לנו כותרות העיתונים כמה מהן. הנגיד סטנלי פישר משנה את ההערכות אליהן נצמד לאורך תקופה ארוכה ומאמץ 'תחזית כלכלית' חדשה, ירוקה ומעודדת, האומרת שאם ירכוש בנק ישראל למעלה מ-100 מיליון מדי יום, תפסק הקריסה המשפילה של המטבע האמריקני.

מט"ח 51 הכוכבים יפסק, ומטבע השקל הישראלי הוא שיצנח במקומו.

'תחזית' מדויקת לא פחות, ממש אבסלוטית, מפרסמים ה'מומחים' הישראלים ל'שפעת החזירים', שעד היום לא צפו שביום קיץ בהיר היא תתפרץ בתוכנו במקסימום. כותרת ראשית ב'גלובס' ומנצנצת קצת פחות ב'הארץ' קובעת: "700 ישראלים, בעיקר צעירים, ימותו בחורף".

'מדע מדויק' של צופים בכוכבים שקמו לנו וכבר לא משאירים לבורא עולם שום מקום להתערבות.
אתם יכולים להבין אל תוך איזה השפעות של גרמי שמים התעוררנו הבוקר. כדי להמתיק לנו אותן מעט, מלעיט הבוקר 'ידיעות אחרונות' את כל קוראיו, בחבילת דגני בוקר חדשים בטעם נוגט. אולי הם יכהו משהו מהתחזיות הנוגות שמגיעות אלינו דרך ה'נגה'...

700 צעירים, עגול, לא פחות ולא יותר, ימותו משפעת החזירים, והקורא אמור לקבל בעצמו החלטה גורלית האם המספר המוחלט הזה מרגיע אותו או דווקא מדאיג אותו. את אלה שמעולם לא הרוויחו בהגרלת מפעל הפיס, או שאף פעם לא היו בין ה'מדגם המייצג' של 499 איש הקובעים את תוצאות הסקרים במדינת ישראל, זה אמור ל'שמח'. אנחנו, אגב, בתוכם.

ב'תחזית' העוסקת במחלה, יש עוד אי אלו עובדות מאוד מעניינות ומדויקות כמו זו הקובעת ש-25% מתושבי מדינת ישראל עלולים להדבק במחלה (אוי ויי, נדמה לי שאני מכיר אותם), ושהצעירים שימותו ממנה יבואו על חשבונם של הזקנים שמתים ממילא כל שנה -והחורף יאריכו ימים.

אם מישהו באמת הגיע ל'תחזיות' האלה באמצעים אסטרונומיים או אסטרולוגיים, או ב'תקשורים' שנחשפנו אליהם לא מזמן באמצעות קשריה של שרי אריסון, מדובר באמת בהישג אדיר בחקר ה...'חלל הישראלי'.

בעקבות ה'תחזיות' הכל-כך מרשימות יצדק מי שיטען שאין עוד צורך לייבא לישראל יותר מ-700 זריקות חיסון נגד 'שפעת החזירים', כדי לנסות ולהציל את אלה שכבר הוכרזו כ'מתים' החל מהחורף הבא.

על סמך אותן 'תחזיות חיוביות' מתכננים כבר, בוודאי, גם נערי האוצר לצמצם את תקציבי הבריאות, שתושבי המדינה משלישים בכספות המדינה מדי חודש בחודשו. מנכ"ל משרד הבריאות היוצא, ד"ר ישראלי כבר הודיע שתקופת האשפוז ליולדות תצומצם ליום אחד, מתוך דאגה לבריאותן, כמובן. בביטוח הלאומי כבר מחשבים איזו תועלת ניתן להפיק מהתחזית שעד 45% מהעובדים במדינה, ובימים אלה של אבטלה זה לא מאוד הרבה, ייעדרו מעבודתם כתוצאה מהשפעת השפעת.

על פי ה'תחזיות' הבריאות בגוף חולה, אנחנו צופים היום, ללא טלסקופים, שנאלץ להמשיך ולהתמודד בכוחות עצמנו עם החיידקים התוקפים אותנו במדינתנו ה'סטרילית', או שנעדיף להזליף את שאריות ה'אקונומיקה' שסגולותיה התגלו כזכור, במבט קודם שנעשה לעבר ה'כוכבים' לפני 'מלחמת המפרץ'. אז הגיעו ה'מומחים' שלנו למסקנה שהיא מסוגלת להתגבר גם על גז הפועל על העצבים, ולא רק על גז צחוק...

'תיאום כוונות' ל'טלסקופים' של משרדי הממשלה

'תחזיות הקיץ' הלוהטות, אינן מצטמצמות לתחום הבריאותי, וטווח ראית הנולד שלהם, או הנפטר, אינו מסתיים בחורף הקרוב. לצה"ל יש כידוע, אמצעי ראית לילה מתוחכמים ביותר, וגם הוא מוכיח את יכולותיו לעשות בהם שימוש לפיזור חושך.

בעבר כבר עסקנו במדור הזה בהערכות הסותרות והמכוונות שמפיץ אגף כח אדם בצה"ל על מספרם של בני הישיבות שיהיו זכאים בשנת 2012 לדחיית שירות מתוקף 'תורתם אומנותם'. השבוע כבר הפיקו ה'מטאורים' של 'אגף הכח' בצה"ל 'תחזית' עד לשנת 2020.

כותרת מתריסה, המופיעה בעיתון 'הארץ', מנוסחת בצורה שאינה מתיישבת עם היותו של צה"ל - צבא כל העם. "צה"ל: תוך עשור, אחד מכל 4 מועמדים לגיוס יהיה חרדי שהשתמט".

הייתם מאמינים שבכיר בצה"ל יתנסח בצורה ש'הארץ' מייחס לאגף כח אדם - "יהודי חרדי שהשתמט"?

על ה'הורה-סקופ', הזה חתומים הכתבים מזל מועלם ואנשיל פפר, והם עומדים, גם בגוף הידיעה, על דעתם כי אלה הם הנתונים שהפיץ אגף כח אדם בצה"ל, אם כי בנוסח מרוכך מזה המופיע בכותרת.

"בתוך עשור כ-25% מבני מחזור הגיוס ילמדו בישיבות, לאחר שיקבלו דחית גיוס על בסיס קריטריון 'תורתו אומנותו'" - הם כותבים. "לשם השוואה בתחילת שנות ה-90 רק אחד מבין 20 קרואי גיוס (5%) פנה ללימודים בישיבה וכיום עומד שיעור החרדים שאינם מתגייסים על אחד משמונה קרואי גיוס (13%)".

כמי שמתיימרים להבין ב'כח האדם' היינו מצפים מ'בעלי הדרגה' הצה"ליים להבנת מינימום בניתוח 'תחזיות'. אם היו רואים את ה'נולד', במובן הכי פשוט של הדברים, לפני שמונה ועשר שנים, לא היו צריכים היום להיעזר באמצעי ראית לילה מתוחכמים כדי להגיע ל'תחזיות' ה'קודרות' מבחינתם, שהם מנפנפים עמן בתקשורת.

הפער הגדל באופן קבוע, בין אחוז הילודה בציבור הכללי בישראל לבין זה שהחרדים רושמים אותו, הוא ורק הוא קובע את מספר המתגייסים שיהיה כאן בעוד עשור. הניסיון להביא לצמצום הריבוי הטבעי המבורך של הציבור החרדי, ובאמצעותו להקטין את מספר בני הישיבות שתורתנו תהיה אומנותם בעוד עשור, הוא פחות ריאלי מאשר קיום ההבטחה שניתנה לתושבי המדינה, הרבה לפני שמחזורים אלו נולדו, שלא נראה עוד מלחמה ושהגיוס לצה"ל יעשה על בסיס התנדבותי.

למשרד החינוך יש טלסקופים עם עדשה ארוכת טווח, אף יותר משל צה"ל. ה'תחזיות' המונפקות על ידו מגיעות עד לשנת 2025.

אם לא קראתם את ה'תחזיות' המתפרסמות על-ידי פרופ' ערן ישיב מאוניברסיטת תל-אביב ולונדון, המתפרסמות ב'דה מארקר' הכלכלי, לא תדעו עליהם לעולם.

"בנתוני הזכאות לבגרות שפירסם משרד החינוך הופיע נתון אחד שלא עורר תשומת לב ולפיו כ40% אחוז מבני ה-17 בישראל הם ערבים או חרדים" - כותב הפרופ', שאם היה יושב מולנו ודאי היינו מבחינים בדאגה הנסוכה על פניו. "נתון זה תואם את התחזיות שבישראל יהיו ב-025 - 28% ערבים ו-13% עד 19% חרדים".

הי, אדוני הפרופ', התחזיות שלך אינן עולות בקנה טלסקופי אחד אם אלה של אגף כח אדם בצה"ל. אם אתה אכן צודק בניתוח שלך שבשנת 2025 יהיו בישראל לכל היותר 19% חרדים, איך יתכן שבצה"ל טוענים שכבר על סף שנת 2020 הם יהוו 25% מהמתגייסים בישראל?!

אולי כדאי שמומחי משרדי הממשלה השונים, בטחון וחינוך, יעשו 'תיאום כוונות' הטלסקופים ויצפו אל אותם 'כוכבים', אחרת ימשיכו לירות 'תחזיות', שלא יפגעו במי שהם רוצים לפגוע.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד