ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
הקרב בין דגל לש"ס • צפו

דרעי עקץ: "האשכנזים לא מעלים את החרדים העובדים לתורה" • צפו

בכנס השקת מטה הבחירות של ש"ס, הגיב השר דרעי להקמת מטה בני תורה ספרדים של דגל התורה בהקמת מטה עבור ציבור החרדים העובדים שבראשו יעמוד ח"כ משה ארבל. דרעי רמז בדברים לאפלייתם בקהילה האשכנזית • "ששמעתי שיש בתי כנסת מסוימים שלא מעלים אותם לתורה"

דרעי עקץ: "האשכנזים לא מעלים את החרדים העובדים לתורה" • צפו
דרעי נכנס לאירוע של ש"ס צילום: Olivier Fitoussi/FLASH90

הקרב בין דגל התורה לש"ס סביב הקמת המטות לאשכנזים ולבני התורה הספרדים נמשך ולאחר ש'בחדדי חרדים' חשף כי בדגל התורה הקימו את מטה בני התורה הספרדים, דרעי משיב להם ומקים את מטה העובדים החרדים שבראשו יעמוד חבר הכנסת משה ארבל.

בנאומו הערב בכנס השקת המטה ביקר במרומז את דגל התורה כשאמר כי למען האחריות צריך להיות רציניים "תפסיקו עם המריבות מי ראשון מי שני עכשיו כולם להתגייס" אמר דרעי. "המטרה שלנו משותפת. אני לא אכנס למחלוקות. מקווה שלא יבזבזו לנו אנרגיה על שטויות". דרעי הבהיר ש"לא אכנס לוויכוחים הללו, זו עצת היצר. לא אכנס למחלוקות, לא יורה בתוך הנגמ"ש" פסק.

דרעי פירט בהמשך דבריו את החשיבות של הקמת מטע החרדים העובדים: "זה מטה שעליו אנחנו שמים דגש גדול, בראשותו של חבר הכנסת הרב משה ארבל, מתברר מה שאנחנו יודעים אולי לא כולם יודעים יש עשרות אלפים של אנשים שומר תורה ומצוות בני ישיבות שהיו ויצאו לפרנסתם משכילים, נמצאים בכל תחומי העשייה של המדינה, בעיריות, במגזר הפרטי, במגזר הציבורי, אשכנזים וספרדים מכל העדות ומשום מה לצערי הרב יש להם תחושה די קשה של אי שייכות עד כדי כך ששמעתי שיש בתי כנסת מסוימים שלא מעלים אותם לתורה. הם לא מספיק בני תייר׳ה כדי לתת להם עלייה?" תהה השר דרעי.

"איפה שמענו כזה דבר?" שאל דרעי בזעם, "אתם כבר מבינים שזה לא בתי כנסת של הספרדים.." אמר, ובכך למעשה שלח רמז עבה.

דרעי המשיך ופירט את מצוקתם של החרדים העובדים: "בכניסה למוסדות חינוך, הקמה של מוסדות חינוך, הקצאות של מגרשים ומבנים והצרכים של הקהילות שלהם, הם לא מרגישים שיש להם כתובת, אנחנו לא בגלל הבחירות, אלא בגלל העזרה לאורך השנים כל הזמן נמצאים איתם בקשר יום יומי ומנסים לעזור להם דרך הנציגים שלהם ברשויות המקומיות, אנחנו כאן כדי להגיד לכם שש"ס היא הבית שלכם" קבע דרעי.

דרעי חרדים עובדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד