י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
הצביעות נחשפת

תחקיר: בזמן שהסית - ליברמן היה אחראי לתעשיית פטורים מגיוס

תחקיר 'הארץ': בזמן שליברמן הציג את עצמו כנושא דגל הגיוס והשוויון - יועצו הבכיר סייע לבנים של בכירים חרדים בתיווך נציגי המפלגות • מאות עריקים בפלג קיבלו פטור גורף בתקופה זו • בלשכה של שהב"ט לשעבר מכחישים: "שר הביטחון לשעבר מעולם לא התערב בפטור מגיוס"

תחקיר: בזמן שהסית - ליברמן היה אחראי לתעשיית פטורים מגיוס
אביגדור ליברמן צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

אין גבול לציניות: תחקיר 'הארץ' מגלה כי בעוד יו"ר ישראל ביתנו חה"כ אביגדור ליברמן מציג את עצמו כנושא דגל הגיוס והשוויון וגרר את המדינה פעמיים למערכת בחירות בשל התעקשותו שלא לשנות "אות או פסיק" בחוק הגיוס - לשכתו סייעה לעשרות חרדים, על ידי יועצו הבכיר אבי אבוחצירא, לקבל פטור גורף משירות בצה"ל.

על פי תחקיר 'הארץ', בשנים בהם כיהן ליברמן במשרד הביטחון, היו זוכים החרדים ליחס מועדף בלשכת שר הביטחון ונעזרים בליברמן כדי לקבל פטורים. ברשימת מקבלי השירות גם בנים של פוליטקאים, רבנים ואדמו"רים שפנו ללשכתו של ליברמן וקיבלו את מבוקשם.

בין הלשכות שפנו לסיוע מלשכת השר ליברמן היו: לשכת שר הבריאות יעקב ליצמן, לשכתו של יו"ר ועדת הכספים משה גפני, לשכתו של חבר הכנסת יואב בן צור מש"ס, וגם אורי מקלב שסייע דרך לשכת ליברמן לפונים אל לשכתו.

על פי תחקיר 'הארץ', מי שקיבל סיוע על ידי לשכת שר הביטחון היו אנשי הפלג שהותקפו בחודשים האחרונים ע"י אותו ליברמן. אלא שמסתבר כי לשכתו של ליברמן טיפלה בכמה מקרים לאנשי הפלג הירושלמי וסייעה להם להשיג פטור ולשחרר אותם מחובת גיוס לצה"ל.

מי שפעל בכל הנושא הזה היה כאמור יועצו הבכיר של ליברמן אבי אבוחצירא, חרדי בעצמו, שפעל לפיתרון מידי בעשרות מקרים, וכך הצליח לתת מענה לרוב המקרים. בתחקיר מצוטטים בכירים שנעזרו על ידו הטוענים כי קיבל אישור להחזיק בקשר ישיר עם הנהלת 'מיטב' - האחראית על הגיוס לצבא.

התגובות

מלשכתו של יושב ראש ישראל ביתנו אבגידור נמסר בתגובה: "שר הביטחון לשעבר מעולם לא התערב בשום מקרה הנוגע לפטור מגיוס, אפילו לא ברמיזה. פניות מהמגזר החרדי בענייני גיוס, כמו פניות משאר הציבור, מטופלות ללא התערבות ובהתאם להחלטות הדרגים המקצועיים".

אבי אבוחצירה הגיב להארץ וטען כי הכל נעשה באישור.

‏בדובר צה"ל מסרו: נבדוק לעומק את הטענות העולות בכתבה, ותוצאות הבחינה יוצגו לרמטכ"ל. הלקחים יילמדו וככל שהדבר יידרש, יינקטו הליכים משמעתיים נגד המעורבים"

אביגדור ליברמן אבי אבוחצירא חוק הגיוס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד