י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
מתחזה לחולת נפש?

פרשת לייפר: עורכי הדין טוענים כי מצאו "סדקים משמעותיים"

לאחר שפאנל המומחים קבע בחוות הדעת כי לייפר מתחזה לחולת נפש - עורכי הדין של לייפר טוענים כי מצאו "סדקים משמעותיים" בחוות הדעת

פרשת לייפר: עורכי הדין טוענים כי מצאו "סדקים משמעותיים"
לייפר צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

עורכי הדין של מלכה לייפר, מנהלת סמינר באוסטרליה, שם דורשים להעמיד אותה לדין על עבירות חמורות שביצעה לכאורה בשלוש תלמידות, מצאו לטענתם "סדקים משמעותיים" בחוות הדעת שעליה נסמך פאנל המומחים שקבע לפני כחודש כי היא מתחזה לחולת נפש.

פרקליטיה של לייפר פנו אמש (ראשון) לבית המשפט המחוזי בירושלים, בבקשה להעדת מומחים, שיבקשו לסדוק באופן משמעותי את חוות הדעת של פאנל המומחים שקבע באחרונה כי לייפר התחזתה לחולת נפש וכי יש להורות על הסגרתה לאוסטרליה.

מאחורי ההתפתחות בפרשה סדקים משמעותיים, שלכאורה נמצאו על ידי מומחים מטעם ההגנה בחוות הדעת של הפאנל, וחוות דעת של מומחים מטעם ההגנה שיוגשו לבית המשפט וישפכו אור חדש על הממצאים.

עורכי הדין טל גבאי ויהודה פריד אמרו הבוקר "נזכיר ש-2 חוות הדעת שביקשו לקבוע כי לייפר מתחזה לחולת נפש נדחו בבית המשפט לאחר שמיעת הוכחות. לא הייתה לנו כוונה לוותר. זכויותיה של לייפר, נרמסות כבר חודשים ארוכים. אנו צופים שההליך המשפטי יוביל לדחיה של חוות דעת הפאנל על הסף".

השניים שמייצגים את לייפר ששימשה כמנהלת סמינר "עדת ישראל" בעיירה אלסטרנוויק, הסמוכה למלבורן, הוסיפו ל'בחדרי חרדים' כי "כעת הגיעה העת לברר בבית המשפט על מה נסמך הניסיון לקבוע שמלכה לייפר מתחזה כביכול לחולת נפש. אנו קוראים לפרקליטות המדינה לשם הזהירות להמנע מנטיעת תקוות שווא נוספות בקרב מקבלי ההחלטות והדרג המדיני האוסטרלי ולהימנע מלהעמיס על כתפיה של לייפר את יחסי החוץ ישראל-אוסטרליה".

ביום שני שעבר נעתר בית המשפט המחוזי לבקשת עורכי הדין של מלכה לייפר לדחות את המועד האחרון להגשת בקשות מטעמם טרם חקירת חברי הפאנל. בעקבות העיכוב הנוסף הגישה המחלקה הבינלאומית בפרקליטות המדינה לבית המשפט המחוזי בירושלים בקשה למתן החלטה בבקשה שהוגשה כבר לפני חודש כי בית המשפט יקבע תאריך לדיון בעתירת ההסגרה ולמתן החלטה סופית בה.

כבר למחרת הודיעו באי כוח הצדדים לביהמ"ש על מועדים פנויים לקיום המשך הדיונים בתיק. בית המשפט קבע כי "החלטה בדבר המועדים שייקבעו לצורך חקירת הפאנל תינתן בהמשך לאחר בדיקת מזכירות מול חברי הפאנל".

המחלקה הבינלאומית בפרקליטות המדינה באמצעות עו"ד מתן עקיבא ביקשה מבית המשפט לקבוע מועדים לדיון וכן לתת החלטה בבקשת העותר לקבוע מועד לדיון בעתירה ולמתן החלטה.

מארגון JCW המלווה את הנפגעות נמסר בתגובה: "נראה כי צוות ההגנה של לייפר לא בוחל בשום אמצעי בכדי לדחות שוב ושוב את הסגרתה לאוסטרליה. אם עורכי הדין של לייפר בונים על כך שנתייאש, הם טועים. נישאר להילחם עד להסגרתה הסופית".

מלכה לייפר התחזות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד