י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
סכסוך שיצא משליטה

דקר, רצח וקבר בן יחיד בשביל לסחוט את משפחתו

לאחר חקירה מורכבת: נמצא כי הנער עאדל חטיב נרצח בידי תושב עזה שדקר אותו פעמים רבות, קבר אותו בשטח פתוח וניסה לסחוט את בני משפחתו

דקר, רצח וקבר בן יחיד בשביל לסחוט את משפחתו
אילוסטרציה צילום: unsplash

כחודשיים לאחר שנרצח עאדל חטיב בן ה-17 ולאחר חקירה מורכבת, בה חוקרי ימ"ר צפון מחברים פיסות מידע ומצליבים ראיות, נמצא כי הרוצח בן 44 תושב עזה ששהה בישראל שלא כחוק, רצח את הנער עאדל חטיב באמצעות מספר רב של דקירות סכין וקבר אותו בשטח פתוח בסמוך לבית ספר במטרה לסחוט מבני משפחתו כסף תמורת מציאתו בסך של 400,000 ש"ח.

אתמול (ראשון) חוקרי היחידה הודיעו להוריו של המנוח עאדל חטיב, כי הרוצח נמצא ומלאכת החקירה הסתיימה, וכי הבוקר יוגש כתב אישום חמור כנגד הרוצח ע"י פרקליטות מחוז חיפה.

בשעות הלילה המאוחרות, בתאריך 4.12.19, הוריו של הנער עאדל חטיב הגישו הודעה בתחנת המשטרה כי בנם היחיד בן ה-17 לא חזר הביתה מאתמול בשעות הערב והם דואגים לו מאד. עם קבלת הדיווח כוחות משטרה גדולים ביניהם: מסוק, פרשים, רחפנים, כלב לחיפוש נעדרים, גשש ומתנדבים ערכו סריקות נרחבות לאיתורו של הקטין המנוח.

בשעות הצהריים של יום חמישי (5.12.19), בשכונת עין עפייה בשפרעם, בשטח פתוח סמוך לבית הספר, אותרה חלקת אדמה שנראה כי לאחרונה נחפרה, השוטרים חפרו במקום וגילו את גופתו של עאדל חטיב כשעליה סימני אלימות ומספר רב של דקירות.

זירת האירוע. צילום: דוברות המשטרה

כוחות משטרה נוספים, הגיעו למקום, סגרו את הזירה, פינו את ההמון שהתקהל סביב והחלו לבצע פעולות חקירה ראשוניות, במקביל הוזעקו למקום כוחות משטרה בניהם מעבדת זיהוי פלילי ניידת, חוקרי זירה, מפקד המחוז, פיקוד מחוז צפון וחוקרי מחלק פשעים מהיחידה המרכזית.

מהנתונים הראשונים בזירה עלה כי המנוח יצא מביתו סמוך לשעה 19:00, אחד מחבריו הסיע אותו לשכונת עין עפיה. עוד עלה כי בין עאדל חטיב לבין מספר נערים מהעיר קיים סכסוך ועלה חשד כי ככל הנראה זהו הרקע למותו של המנוח.

החוקרים עיכבו את הנערים ועצרו אותם. במהלך חקירה נמרצת בה נבדקו פרטי חקירה רבים, תוך שימוש באמצעים טכנולוגיים מתקדמים - החוקרים מבינים כי הנערים אינם קשורים למותו של המנוח והם משוחררים.

חוקרי המשטרה המשיכו בחקירה אינטנסיבית תוך כדי שהם בודקים כל קצה חוט והופכים כל אבן במטרה להגיע לרוצחיו של הנערך, כיווני חקירה שונים נבדקים בעקבות שמועות רבות ושונות ביניהם גם זדוניות על נסיבות מותו של המנוח. במשטרה מבהירים כי השמועות נבדקו ונחקרו ביסודיות ונמצאו כלא נכונות.

לאחר חקירה מאומצת חוקרי המשטרה עולים על חשוד נוסף בן 44 שגר בעיר שפרעם אך מיד לאחר הרצח נעלם. חוקרי המשטרה מבצעים פעולות חקירה רבות לאיתורו. החשוד מאותר לבסוף כשהוא מסתתר בבניין בשלבי בניה בעיר טמרה וכוחות המשטרה עוצרים אותו.

מהחקירה עולה כי הנאשם תושב רצועת עזה התגורר ועבד בעיר שפרעם ללא אישור ובניגוד לחוק. הנאשם והקטין המנוח עבדו יחד בעבודות בניה בבית דודו של המנוח. בשלב מסוים החליט הנאשם להרוג את עאדל חטיב, ולסחוט מבני משפחתו כספים בתמורה כביכול לאיתורו של בנם.

הנאשם יצר עם המנוח קשר שבוע לפני הרצח (ביום רביעי 27.11.19) וסיפר לו כי הוא מצא דבר מה והוא רוצה למסור לו אותו. מאוחר יותר ביום שלישי (3.12.19) הנאשם הצטייד במעדר אותו לווה מאחד האנשים בעיר והסתיר אותו בשטח האדמה סמוך לבית הספר שם תכנן לבצע את רצח עאדל חטיב.

הנאשם יצר קשר עם המנוח ביום רביעי (4.12.19) והם תיאמו להיפגש בשכונת עין עפיה בשפרעם. סמוך לשעה 19:00 עאדל חטיב נפגש עם הנאשם שהיה מצוייד בסכין, הנאשם הוביל את המנוח אל שטח האדמה שם הסתיר יום קודם לכן את המעדר.

שם, הנאשם הוציא את הסכין, דקר את עאדל חטיב המנוח דקירות רבות עד אשר גרם למותו וקבר אותו באמצעות המעדר.

הנאשם עזב את המקום לכוון ביתו של עאדל חטיב שם הניח על שמשת רכב שחנתה בסמוך לבית מכתב ובו כתוב בערבית כי עאדל חטיב נמצא במקום בטוח והוא דורש עבורו סכום של 400,000 ש"ח בתוך חמישה ימים, ולאחר שיקבל את הכסף הקטין עאדל חטיב לאביו. עוד ציין כי במידה ויפנו למשטרה הקטין יחתך.

הנאשם, בשעות הבוקר שלאחר הרצח (5.12.19), עזב את העיר שפרעם ונעלם, עד שנמצא כחודש ימים לאחר הרצח (5.1.20) כשהוא מסתתר בבניין שנמצא בהליכי בניה בעיר טמרה.

בתום חקירה שכללה גם שחזור של הרצח במהלכו ההמון ידו אבנים והפריעו לפעולות המשטרה, הגישה היום פרקליטות מחוז חיפה לבית המשפט המחוזי בחיפה, בקשה למעצר עד תום ההליכים וכתב אישום חמור כנגד הנאשם, המייחס לו עבירות של רצח בנסיבות מחמירות, חטיפה לשם רצח וסחיטה.

רצח סחיטה באיומים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד