י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
"סוכן כפול"

פרשיית הפטורים: דרישה לכנס דיון מיוחד בוועדה ולזמן את ליברמן

בתגובה לחשיפה הבוקר (שני) על כך שיושב ראש ישראל ביתנו אביגדור ליברמן העניק פטורים למאות חרדים עת כיהן כשר הביטחון, עולה דרישה בכנסת לכנס את ועדת החוץ והביטחון ולקיים דיון בנושא | חבר הכנסת בר לב: "כל אותו הזמן היה ליברמן למעשה סוכן כפול של החרדים"

פרשיית הפטורים: דרישה לכנס דיון מיוחד בוועדה ולזמן את ליברמן
עמר בר לב צילום: פלאש 90

חבר הכנסת עומר בר לב (העבודה) פנה ליו"ר הוועדה חברי הכנסת גבי אשכנזי וטען כי "על פי החשיפה ב"הארץ", במהלך תקופת כהונתו במשרד הביטחון, הועסק בלשכתו "יועץ לענייני חרדים" שדאג ליצור מערך פטורים שסייע לבניהם של פוליטיקאים, אנשי עסקים ומקושרים אחרים. במקביל לכך, לשכת השר, דרך היועץ לענייני החרדים, אישרה מתן מאות פטורים לחברי הפלג הירושלמי".

בר לב טוען, כי "השר ניסה במקביל להעביר חוק שקידם הלכה למעשה הענקת פטור ממוסד לחברה החרדית במהלך הכנסת ה- 20 , חוק אשר נגדו הובלתי מאבק במסגרת מושבי כחבר בוועדת החוץ והביטחון. בעליל התרעתי כי דבריו של ח"כ ליברמן הפוכים לחלוטין ממעשיו. הצבעתי על כך שמתוך 60,000 צעירים חרדים חייבי גיוס, הוא החוק שהוא ניסה להוביל חייב את של 3,500 בלבד".

לטענתו, "החשיפה מחזקת את טענותיי מאז ומצביעה על כך שבלשכתו של שר הביטחון פעלו ישירות למתן פטור גורף לחלק גדול מכוח האדם המחויב על פי חוק להתגייס במסגרת שירות חובה". בר לב דורש את כינוס הוועדה באופן מיידי והוא מבקש גם להזמין את אביגדור ליברמן להתייצב לדיון כדי לענות על שאלות בנושא ההטבות שחילקה לשכתו.

במפלגת העבודה - גשר - מרצ תקפו גם כן את יו"ר ישראל ביתנו חבר הכנסת ליברמן ואמרו כי "ליברמן ולשכתו סיפקו פטורים מגיוס למקורבים חרדים תוך מעילה באמון הציבור ששלח אותו לכנסת". לטענתם, "ליברמן היה ונשאר שחקן מרכזי בהצגה של נתניהו. כל פעולותיו הן אחיזת עיניים שמטרתן להעביר קולות מהמרכז שמאל לימין, ולשרת את נתניהו על חשבון הציבור החופשי. שוב הוכח כי ליברמן הוא משענת קנה רצוץ, הוא אינו חלק ממחנה השינוי והתקווה".

חבר הכנסת יעקב אשר הגיב הבוקר לתחקיר ואמר: "מערכת היחסים שלנו עם ליברמן בעבר, היתה מצוינת וטבעי שיהיו פניות. בשני סיבובי הבחירות האחרונים הפכנו להיות כלי במשחק שלו, זה כבר מוגזם, שואלים אותו על המצב הביטחוני הוא מדבר על החרדים, שואלים על שלום הוא עונה חרדים, בנושא הכלכלי חרדים. זה עבר את הגבול הסביר והציבור בקלפי צריך לשפוט".

חבר הכנסת משה אבוטבול אמר: "בתקופות שהיה משתלם לליברמן, הוא סגר עסקאות עם החרדים, ושם כיפה ושטריימל כדי להשיג את המטרות. והיום כשהוא לא בכותרות הוא מנסה לרכב על החרדים כדי לעלות לשיח".

ועדת הכנסת גבי אשכנזי עמר בר לב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד