ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
לאחר מחאה נמרצת

ויחזור לתלמודו: ההפגנה מתפזרת, 18 עצורים, 3 שוטרים נפצעו

אנשי הפלג הירושלמי הפגינו למעלה משעתיים בעקבות מעצרו של הבחור גמליאל מדהני בנו של רב הקהילה האתיופית באור יהודה • צומת היציאה מבני ברק נחסמה לתנועה בגלל ההפגנה ועשרות שוטרים היו במקום במקום, בסיועם של שוטרי יס"מ ומכת"זיות • עצורים ופצועים

ויחזור לתלמודו: ההפגנה מתפזרת, 18 עצורים, 3 שוטרים נפצעו
הפגנת הפלג הירושלמי בכביש 4 צילום: דוברות המשטרה

אנשי הפלג הירושלמי חסמו החל משעה 16:00 (שני) את התנועה בכביש 4 - כביש גהה (קוקה קולה), בעקבות המשך מעצרו של גמליאל מדהני בכלא צבאי. המשטרה שנערכה מבעוד מועד, חסמה את התנועה ממחלף מורשה לאלוף שדה בשני הכיוונים.

מאות מפגינים ירדו לכביש וחסמו אותו לתנועה, המפגינים הפרו את הסדר הציבורי, ירדו לכביש ראשי במטרה לחסום אותו, פעלו בניגוד להוראות השוטרים וחלקם אף תקפו שוטרים ויידו לעברם אבנים. 13 מפגינים נעצרו עד כה ושלושה שוטרים נפצעו.

בעקבות המחאה, מורגשים עומסי תנועה בצירים הסמוכים: כל הירידות לכיוון כביש 4, ציר ז'בוטינסקי בבני ברק ורמת גן לשני הכיוונים, דרך אם המושבות, רחוב השומר ובן דוד בבני ברק.

בית הדין הצבאי ביפו האריך אתמול (ראשון) שוב את מעצרו של גמליאל מדהני תושב אור יהודה, המשתייך לפלג הירושלמי, שנעצר ביום רביעי לפני שבוע וחצי על ידי המשטרה הצבאית. אביו כזכור, הינו רב העדה האתיופית בעיר מגוריו - אור יהודה.

הוועדה להצלת עולם התורה הודיעה כי היום תתקיים הפגנה נגד המשך מעצרו בשעה 16:00 "במיקום אסטרטגי בסביבות העיר בני ברק" כלשון ההודעה. מהפרטים שנמסרו ל'בחדרי חרדים' עולה, כי בית הדין החליט להאריך את מעצרו עד תום ההליכים המשפטיים נגדו, אך פרקליטו עו"ד מנחם שטאובר מתכוון לערער על החלטה זו.

כזכור, בתחילת שבוע שעבר הפגינו אנשי הפלג הירושלמי ברחוב שרי ישראל פינת יפו בכניסה לבירה. במהלך ההפגנה, נעצרו 45 מפגינים - 40 מהם שוחררו כבר באותו הערב.

הפלג הירושלמי חסימת כבישים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד