י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
החוקר ל'בחדרי'

ביקור נתניהו באוגנדה: "לא רק מערכת יחסים כמו שנוטים לחשוב"

על רקע ביקורו הצפוי של ראש הממשלה בנימין נתניהו באוגנדה, שוחחנו עם יצחק כרמלי, עיתונאי וחוקר תפוצות ישראל המכיר היטב את אוגנדה ואף ליווה את מערכות הבחירות בה • "זו לא רק מערכת יחסים המושתתת על אינטרסים משותפים שיש בין ישראל ההייטקיסטית למדינה האפריקנית המתפתחת יפה, כמו שנוטים כולם לחשוב"

 ביקור נתניהו באוגנדה: "לא רק מערכת יחסים כמו שנוטים לחשוב"
בנימין נתניהו ונשיא אוגנדה צילום: Haim Zach/פלאש90

על רקע ביקורו הצפוי של ראש הממשלה בנימין נתניהו באוגנדה, שוחחנו עם יצחק כרמלי, עיתונאי וחוקר תפוצות ישראל המכיר היטב את אוגנדה ואף ליווה את מערכות הבחירות בה. לדבריו, מאחורי ביקורו של נתניהו יש הרבה יותר מסתם כינון יחסים.

"זו לא רק מערכת יחסים המושתתת על אינטרסים משותפים שיש בין ישראל ההייטקיסטית למדינה האפריקנית המתפתחת יפה, כמו שנוטים כולם לחשוב", הוא מספר ל'בחדרי'. "יש פה הערצה. הערצה בין שני מנהיגים, פוליטיקאים, שועלי קרבות ותיקים".

יצחק כרמלי באוגנדה

הוא מספר כי "שניהם מתמודדים מול בתי משפט המנסים להצר את צעדיהם. הם מקיימים מערכת יחסים מעניינת, חלקה מסתורית, עשרות שנים. מטבע הדברים, כשמדובר בנשק ובמודיעין, לא תמיד הכל מגיע לתקשורת".

" מגדלור של תקוה שמנהל דמוקרטיה חד מפלגתית" כך כינה אותו הממשל האמריקני.

יצחק כרמלי באוגנדה

34 שנים שיוורי מוסווני שולט באוגנדה. מאז הדיח מוסווני המרקסיסט את הדיקטטור אידי אמין, הוא הפך לחביב המערב, זאת למרות הביקורות החוזרות ונשנות בדבר פגיעה בזכויות אדם ושיבוש מערכות בחירות.

כרמלי מספר ש"הייתה לי ה "זכות" להשתתף באופן פעיל באחת מ- 8 מערכות הבחירות שהביאו לנצחונו של מוסווני". לדבריו, "עובדת היותי ישראלי הפכה אותי ליקיר השלטון. סיפור חילוץ בני הערובה מאנטבה נצרב היטב בתודעת אוגנדה. כל ישראלי נתפס באוגנדה כאיש צבא וביטחון. העובדה כי אני ,כישראלי תומך בשלטון, הוסיף כנראה לא מעט למוסווני, והוא נבחר שוב".

יצחק כרמלי
עיתונאי וחוקר תפוצות ישראל
להזמנת הרצאות 0506925413

 

 

 

אוגנדה ראש הממשלה בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד