י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
צפו בוידאו

הנכד של הרב עדס שנקרא על שמו מספר על הסבא הגדול

משפחת עדס היא משפחה מפורסמת בירושלים, הנכד הידוע הוא הגר"י עדס ראש ישיבת 'קול יעקב' בבית וגן. הסבא הגדול היה הקדוש רבי אברהם חיים עדס זצ"ל, שהיה ידוע לפני מאה שנה כמי שיש לו רוח הקודש. נכדו הקרוי על שמו - שנפטר לפני שבועות אחדים - צולם כשהוא מספר סיפורים נדירים על סבו • צפו בתיעוד

הנכד של הרב עדס שנקרא על שמו מספר על הסבא הגדול
רבי אברהם חיים עדס זצ"ל צילום: באדיבות המצלם

הגאון הקדוש רבי אברהם חיים עדס זצ"ל, היה מגדולי ירושלים שלפני 100 שנה. הוא היה מפורסם וידוע אצל גדולי ירושלים דאז כדוגמת הגאון רבי יוסף חיים זוננפלד זצ"ל ואחרים - כאיש גדול שיש בו רוח הקודש.

הוא היה עצום בתורת הנגלה ובנסתר והרבה מרבניי הספרדים היו מתלמידיו, המפורסמים שבהם: הגאון חכם עזרא עטיה זצ"ל ראש ישיבת פורת יוסף, מרן הגאון רבי עובדיה יוסף זצ"ל והראשון לציון הגאון רבי מרדכי אליהו זצ"ל. 

רבי אברהם חיים זצ"ל הוא אבי משפחת עדס הידועה, בנו הוא רבי יעקב עדס זצ"ל, שהיה דיין יחד עם מרן פוסק הדור הגרי"ש אלישיב זצ"ל, והוא סבו של הגאון רבי יהודה עדס, ראש ישיבת קול יעקב.

מלבד ידיעתו בתורת הנגלה, ובקיאותו בקבלה, היה ידוע כבעל רוח הקדוש ובעל מופתים נפלאים, עוד בזמנו של מרן ה'בן איש חי' זצ"ל, שהיה שולח לו שאלות וה'בן איש חי' החזיר לו תשובות.

לפני שבועות אחדים נפטר נכדו שנקרא על שמו רבי אברהם עדס זצ"ל, בנו של רבי משה עדס זצ"ל. הוא היה יהודי צדיק גדול ותלמיד חכם חשוב שנסתלק לבית עולמו בגיל 97.

מספר שבועות לפני שנפטר, צולם ר' אברהם עדס מספר סיפורים נדירים על סבו רבי אברהם חיים עדס זצ"ל מנוחתו עדן. 

'בחדרי חרדים' מביא את התיעוד המלא מדבריו: 

רבי אברהם חיים עדס הרב יהודה עדס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד