י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
מה באמת קורה בסין?

וירוס הקורונה: "הסינים עובדים עליכם, אלפי מתים ברחובות"; הכצעקתה?

הודעות מתושבי המחוז בו התפרץ לראשונה וירוס הקורונה מספרות סיפורי אימה על אלפי הרוגים והעלמת מידע וניסיון הסתרה של הרשויות • מה באמת קורה בסין?

וירוס הקורונה: "הסינים עובדים עליכם, אלפי מתים ברחובות"; הכצעקתה?
ההתמגנות מפני הקורונה בישראל צילום: Yonatan Sindel/Flash90

הנתונים אותם מעבירים הרשויות בסין, מעודדים במקצת. ככל שחולף הזמן מספר החולים עולה - אך לעומתם מספר המתים יורד.

אולם, הודעות שרצות ברשת מספרות סיפור אחר לגמרי. באחת ההודעות כתב תושב המחוז בו התפרץ וירוס הקורונה: "הרשויות עובדות עליכם, אנשים מתמוטטים ברחובות ויש פה אלפי הרוגים". גולשת אחרת כתבה: "המספרים שאני מכירה הם גבוהים בהרבה ממה שמספרים לכם. הרשויות עושות הכל כדי שלא תדעו מה המספר האמיתי".

בהודעה אחרת שהופצה כהודעה קולית נאמר: "בחרנו להעביר את ההודעה הזו לבני משפחה ולחברינו. היא עוברת בעולם בין חברים בצורה אינטימית". לדברי מפיץ ההודעה, "יש מספר לא מבוטל של דיווחים בסין לפיהם מניין ההרוגים עומד על עשרות אלפים. בגלל זה סין מבודדת ערים שלמות, בגלל זה בכל העולם מבודדים את הכניסה והיציאה מסין ובגלל זה חברות תעופה מכל העולם מבטלות את הגישה שלהן לסין".

"התקשורת לא מספרת לנו", טוען הדובר. "יש פחד מבהלת יום הדין שתקרה בעולם. אנחנו צריכים לדעת ולהיערך. יש וידאו שמראה בסין אנשים הולכים ברחוב ופשוט נופלים ומתים. לנוכח הנותנים האמיתיים על הווירוס התקשורת בוחרת לא לשתף כדי לא ליצור בהלה אמיתית".

אך האם ניתן להאמין להודעות הללו או שהן נועדו אך ורק ליצור פחד ובהלה? לכאורה לא.

מצד אחד, הנתונים אותם מספקות הרשויות אמורים לגרום למומחי הבריאות העולמיים להכריז כי הוירוס אינו קטלני כל כך, ומסוכנותו נמוכה בהרבה ממה שהם טוענים עד כה. אולם, איש לא מאמין לנתונים שמספקת סין מכיוון שההנחה היא שכדי למנוע פגיעה בכלכלה ובמוניטין, הרשויות עושות הכל על מנת למנוע את המידע האמיתי לציבור.

מצד שני, בהשוואה לשאר מדינות העולם בהן דווח על פחות ממאתיים מקרים של הידבקות בנגיף מחוץ לסין, ואדם אחד שמת ממנו, ניתן ללמוד כי האלימות של נגיף הקורונה זניחה יחסית לעומת מה שייחסו לו.

בשורה התחתונה רק בעוד מספר שבועות יגיעו המומחים לתשובות הנכונות, ולנו נותר רק להמתין.

סין קורונה נגיף קטלני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד