י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
בתרגיל פשוט

אמן גרמני גרם לפקק וירטואלי ורוקן את הרחוב מתנועה

אמן גרמני רצה להראות עד כמה אדם בודד יכול להשפיע על ההמונים - הוא לקח עגלה עם כ-100 מכשירים סלולריים ודימה "תנועה איטית" וכך הפך את הכביש לשומם • צפו בתיעוד

אמן גרמני גרם לפקק וירטואלי ורוקן את הרחוב מתנועה
האמן בפעולה צילום: מתוך הסרטון

אמן גרמני תושב ברלין בשם סיימון ווקרט, יצר מיצג בעולם האמיתי דרכו הוא ניסה להסביר עד כמה האדם הבודד יכול להשפיע על ההמונים.

סיימון לקח 99 מכשירי סמארטפון, הפעיל בהם את אפליקציית 'גוגל-מפות', והניח אותם בעגלה ישנה וחורקת אותה הוא הוביל על הכביש הראשי.

האלגוריתם החל לזהות עשרות סמארטפונים הנעים באיטיות והיה בטוח שמדובר בעומס תנועה רציני, ותוך דקות נצבע הכביש באדום, מה שהפך אותו לריק לתנועה.

את דרכו אגב, הוא סיים וכנראה שלא במקריות, במשרדי חברת גוגל בברלין. ביצירתו קרא ווקרט לאיזון, כיוון שלדבריו חברת גוגל מחזיקה ביותר מדי כוח כיוון שמרבית מהאפליקציות עושות שימוש בתוכנת המפות של גוגל, מה שיכול להשפיע על התנהגות דעות ותנועה של עצמים במרחב הציבורי.

בשנת 2018 תושבי כפר נטר ליד נתניה, דיווחו על פקקים לא קיימים וכך מנעו מעבר נוסעים דרך היישוב השקט.

מספר שנים לפני כן יצרו שתי סטודנטיות מהטכניון מערכת המייצרת משתמשים מזוייפים באפליקציית הוויז, מזייפת את מיקומם ויוצרת פקקי תנועה שלא קיימים. הן באו להראות כי אפשר באופן זה להשפיע על חברה מסחרית, כגון כבישי אגרה שאנשים לא ייכנסו אליהם כיוון שהאלגוריתם יראה שיש שם "פקק".

בווייז לעומת זאת התעקשו בכל תוקף שהאפליקציה יודעת לזהות משתמשים פיקטיביים ומספיק מתוחכמת על מנת להתמודד איתם.

גרמניה גוגל אלגוריתם גוגל מפות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד