ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024
לקראת אנרכיה?

"אבו מאזן בסוף דרכו": התחיל קרב הירושה

אבו מאזן לא מפסיק לאיים אבל בפועל בשטח התיאום הביטחוני נמשך - למרות העלייה ברמת האלימות • מי שמוביל לתפקיד ראש הרשות הפלסטינית הוא ראש מנגנוני הביטחון מאג'ד פרג' • "בכירי ההנהגה מודעים לאפשרות שהפסקת התיאום עם ישראל תחזור אליהם כבומרנג"

"אבו מאזן בסוף דרכו": התחיל קרב הירושה
אבו מאזן ברמאללה צילום: פלאש 90

השקט והאדישות היחסית ברחוב הפלשתיני בגדה המערבית לקריאות ל"ימי זעם" בעקבות תוכנית המאה - נובעים לא רק מהעובדה כי הציבור הפלשתיני מאס בהנהגה, אלא משום שאותם בכירים פלשתינים, מודעים היטב לכך שפרובוקציות ואלימות יפגעו באינטרסים האישיים שלהם. כך מפרסם הבוקר (ג') הכתב לענייני ערבים של "ישראל היום"-דניאל סיריוט

השגרה החיובית בגדה מאפשרת למדינות התורמות מאירופה ומהמערב בכלל להזרים לרשות עשרות ואף מאות מיליוני דולרים המיועדים לרווחת הציבור הפלשתיני. בד בבד, לשליטי מדינות ערב, כגון מצרים, סעודיה ומדינות המפרץ הפרסי יש אינטרס מובהק שיישמר השקט ברחוב הפלשתיני. כך, גם ממלכת ירדן החוששת מזליגת האלימות בשטחים - אם תפרוץ - אל שטחי הממלכה.

אומר הבכיר הפלשתיני: "בכירי ההנהגה, ובעיקר אלה הרואים עצמם יורשים לאבו מאזן, מודעים לאפשרות שהפסקת התיאום הביטחוני עם ישראל ומעשי אלימות, אם יפרצו, יחזרו אליהם כבומרנג".

נאומו הלא ממוקד של יו"ר הרשות בכינוס שרי החוץ הערבים הדגיש את אשר ידוע לכל מי שעוסקים בנעשה בזירה הפלשתינית: הראיס בן ה־84 נמצא בערוב ימיו הפוליטיים. על אף גילו המבוגר, אין בנמצא מי שיכול להצביע על יורש לראיס. בעקבות כך, יש חשש כבד כי ביום שבו אבו מאזן יפנה את כיסאו תיגרר הרשות הפלשתינית לאנרכיה.

לא בכדי מתח ביקורת חתנו ויועצו של הנשיא טראמפ, ג'ארד קושנר, על מקורבו של אבו מאזן, ד"ר סעיב עריקאת, שעמד בראש צוות המשא ומתן הפלשתיני. הביקורת מכוונת, למעשה, למרבית הגווארדיה הוותיקה שכוללת גם דמויות כגון סגנו של אבו מאזן מחמוד אל־עאלול, ויו"ר התאחדות הכדורגל ג'יבריל רג'וב.

אבו מאזן הרשות הפלסטינית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד