י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

50 רבנים במטוס ינסו לסכל את 'מגיפת החזירים'

הרב המקובל בניהו שמואלי, ראש ישיבת "נהר שלום", ינסה למגר את השפעת באמצעות תפילות מיוחדות, תקיעה בשופרות ובחצוצרות ואמירת תהילים. הסיבה למגיפה: "הפריצות" ו"הזנות" והסתה נגד החרדים

בקרוב במטוס? הרב בניהו שמואלי בשוק מחנה יהודה. צילום: מנח זרקא
בקרוב במטוס? הרב בניהו שמואלי בשוק מחנה יהודה. צילום: מנח זרקא

המקובלים מודאגים מהתפרצות 'שפעת החזירים' בישראל - ויש מי שהחליט לעשות מעשה.

ל'ישראל היום' נודע, כי בימים אלה מתגבשת קבוצה של 50 רבנים מקובלים, בראשות הרב המקובל בניהו שמואלי, ראש ישיבת המקובלים "נהר שלום" בירושלים, המתכננים לטוס בשמי הארץ ולנסות למגר את השפעת על-ידי תפילות מיוחדות, תקיעה בשופרות ובחצוצרות ואמירת תהילים.

בשיחה עם כתב 'ישראל היום', אומר הרב שמואלי כי אחת הבעיות המרכזיות בישראל, שבגללה עלולה להתפרץ השפעת הן "הפריצות" ו"הזנות": "זה אבי אבות הטומאה, זה הצרה הגדולה שיש בעולם. לצערנו רבים מעם ישראל חוטאים בכך".

הרב מפנה חיצים גם למגזר החרדי ואומר: "אצל בני התורה זה הפה. צריך לשים רסן לפה שלא לדבר לשון הרע ורכילות - לא סתם המחלה עוברת מדבקת דרך הפה, דרך הרוק, צריך לשמור על הפה, לשמור על הלשון".

לרב גם המלצה מה לעשות עם 'הפה' ו'הלשון' ובכך להינצל מהמחלה: "צריך שיברכו לפני שאוכלים ואחרי, ולקרוא את 'פרשת הקטורת' וכך יינצלו".

דבר נוסף שעלול להביא לידי התפרצות ה"מגיפה", לטענתו של הרב שמואלי, הוא המתח בין הדתיים והחילוניים על רקע הפרשות האחרונות - 'האם המרעיבה', 'האברך הדורס' והאשמות נגד החרדים על הסתה שהובילה לאירוע הירי בבר-נוער בתל אביב.

הרב אומר: "אחד הדברים הרעים בישראל היא המחלוקת. צריך להיזהר שלא תהיה מחלוקת". הוא מזכיר את מצעד התועבה כ"אחד התועבות הגדולות של היום", אך מבקש שלא לכעוס על החילונים, כיוון שהם "תינוקות שנשבו. הם נשמות טובות שנטמאים".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד