י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
הממצאים שומטים את הקרקע

נתונים מפתיעים: כמה מיהודי ארה"ב הם פרו-ישראל?

נתונים מעודדים באשר ליחסים בין ישראל לארצות הברית. 72% מרגישים שהקשר שלהם עם ישראל חזק כבעבר, ואף התעצם. כך מפרסם הבוקר כתב יהדות התפוצות של "ישראל היום"-דן לביא.

נתונים מפתיעים: כמה מיהודי ארה"ב הם פרו-ישראל?
כיכר הטיימס סקוור בניו יורק צילום: pixabay

סקר נרחב בקרב הקהילה היהודית בארה"ב מגלה כי רוב מכריע ממשיך לאהוד את ישראל. כ־80% הם בעלי עמדות פרו־ישראליות וכ־67% מחוברים רגשית לישראל; לצד זאת, 40% ציינו כי הסיבה העיקרית שגורמת להם להיות פחות מקושרים לישראל, היא היחסים בין ראש הממשלה נתניהו לנשיא טראמפ, וכשליש הצביעו על העלייה בכוחן של מפלגות ימניות או חרדיות כגורם משמעותי בהתרחקות.

מדובר באחד הסקרים הגדולים ביותר שנערכו בקרב יהודי ארה"ב, והממצאים שומטים את הקרקע מתחת לשיח המשברי שהתפתח בתחום בשנים האחרונות. הסקר נערך ביוזמת קרן משפחת רודרמן בדצמבר 2019. נדגמו בו 2,500 יהודים בוגרים, נשים וגברים כאחד, המהווים מדגם מייצג של האוכלוסייה היהודית הבוגרת בארה"ב, באמצעות קבוצת מלמן (Mellman Group), כאשר הסטייה הסטטיסטית היא 1.96%.

נתוני הסקר מפתיעים למדי על רקע המתחים שהתגלעו בשנים האחרונות בין הצדדים, בין היתר סביב מתווה הכותל והיחס לנשיא ארה"ב, דונלד טראמפ. 45% מהנשאלים חושבים כי היחס האישי שלהם לישראל נשאר כמו שהיה לפני חמש שנים, ואילו 27% חושבים שהקשר התחזק. רק 20% חושבים שהקשר נחלש.

כאשר נשאלו על היחס בין הקהילות (יהודים בארה"ב לישראל), 51% חשבו שהוא זהה (28%) או חזק יותר (23%) יחסית למה שהיה לפני חמש שנים. מנגד, 32% חושבים שהקשר נחלש בחמש השנים האחרונות.פילוח של התשובות לפי השתייכות לזרמים מראה תמונה ברורה: יהודים המזדהים עם הזרמים הליברליים יותר, חשים כי הקשר נחלש יותר מאשר מקביליהם, אך התמונה אינה חד־ממדית: 15% ממי שהזדהו כאורתודוקסים טענו שהקשר נחלש, ואילו 31% מהקונסרבטיבים טענו כי הקשר התחזק.

ארצות הברית יהודי התפוצות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד