י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
על כוונת חיזבאללה

איומים על חיי המוסלמי שביקר במחנה ההשמדה

עלי מוחמד אל-חוסייני, איש הדת מלבנון שלפני כשבועיים עמד בראש משלחת מוסלמים שביקרה במחנה ההשמדה אושוויץ מסגרת אירועי יום הזיכרון הבינ"ל של השואה, קיבל אימים לחייו. ‏‎הוועד היהודי האמריקני מנסה למצוא לו מקלט בצרפת

איומים על חיי המוסלמי שביקר במחנה ההשמדה
עלי מוחמד במחנה ההשמדה צילום: באדיבות המצלם

איש הדת השיעי הלבנוני, עלי מוחמד אל-חוסייני, מנסה לקבל בימים אלה מקלט בצרפת בסיוע של גורמים יהודיים לאחר שקיבל איומים על חייו ונתבע בשל הצטרפותו למשלחת אנשי הדת המוסלמים שביקרה באושוויץ לפני כשבועיים במסגרת אירועי יום הזיכרון הבינ"ל של השואה. כך מדווח רועי קייס בכאן 11.

‏‎הוועד היהודי האמריקני ה-AJC שארגן את הביקור לאושוויץ, מנסה בימים אלה למצוא פתרון בעבור אל-חוסייני שקיבל איומים על חייו, ובמקביל לכך, בלבנון הוגשה נגדו תביעה בגין שיתוף פעולה עם ישראל, ביזוי הדת, הסתה למלחמת אחים ועוד שורה של אישומים.

‏‎הרב דוד רוזן מהוועד היהודי האמריקני אמר בריאיון לאסתי פרז מרשת ב', כי הארגון חש מחויבות ואחריות לסייע לו שכן הוא זה שארגן את הביקור. לדבריו, הם פועלים מול שלטונות צרפת כדי להסדיר את מעמדו שם בצורה קבועה שכן יש חשש לחייו, אם יחזור ללבנון.

‏‎אל-חוסייני, איש דת שיעי מאוד מוכר בלבנון, נמצא על הכוונת של חיזבאללה ותומכיו כבר זמן רב. מדובר באיש דת שיעי שמהווה אופוזיציה לחיזבאללה, מזוהה מאוד עם סעודיה ולא מהסס להשמיע עמדות ניציות נגד ארגון הטרור השיעי.

אושוויץ 75 שנה לשחרור מחנה אושוויץ לבנון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד