י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
תגיעו עם תפילין ודרכון

הסיפור המלא: האדמו"ר שחצה את הגבול למצרים

מסע מפתיע: לא בכל יום עובר אדמו"ר עם חסידיו את הגבול מישראל למצרים. היום לראשונה רשמו במרכז חסידי ויז'ניץ היסטוריה כשלמעלה ממאה איש ובתוכם 75 תורמים שכל אחד מהם נתן 50 אלף שקל, אמרו את שירת היום ופרשת המן עם הרבי על יד ים סוף • הסיפור המלא

הסיפור המלא: האדמו"ר שחצה את הגבול למצרים
הרבי מויז'ניץ צילום: יהושע פרוכטר

75 איש מתורמי ונגידי חסידי 'מרכז חסידי ויז'ניץ', הופתעו אמש בערב לקבל טלפון ממשרדי המוסדות בבני ברק ובה הם נתבקשו להתייצב לפנות בוקר (שלישי) בבית המדרש של החסידות ברחוב שלמה המלך עם תפילין ודרכון.

מדובר בהפתעה גמורה שהייתה עד לרגע האחרון תחת סודיות מוחלטת בחסידות, עד שגם המשתתפים עצמם לא ידעו, ובתחילה חשבו שממריאים לפולין לציון רבי מנחם מנדל מרימנוב שפרסם את סגולת פרשת המן ביום שלישי של ערב פרשת בשלח -שירה.

תורמי החסידות שתרמו חמישים אלף שקל, המריאו מישראל לאילת, שם יצאו למעבר הגבול של טאבא וחצו את הגבול אל סיני שבמצרים.

נגידי החסידות וחברי ועד הנאמנים הגיעו למקום לתפילת שחרית שהחלה בצהריים לצד אמירת פרשת המן ואמירת שירת הים בסיני על יד ים סוף והם צפויים לחזור לקראת 2:00 בלילה.

ל'בחדרי חרדים' נודע, כי מי שארגנו את המסע היו חברי הוועדה החדשים של המוסדות: הרב אברהם וסלבוסקי, הרב חיים פליגמן, הרב חיים יחיאל ויזל, והרב פישל ויזל.

חלק מחברי הקבוצה שהגיעו, הינם חסידים שטסו מארה"ב לישראל במיוחד למסע המפתיע.

מדובר במסע היסטורי בעולם החסידות, שכן מדובר ברעיון לא שגרתי בעליל שבו חסידים מגיעים יחד עם  אדמו"ר לסיני. עד היום בחצרות החסידים טסו בעיקר לפולין, אוקראינה, רומניה ואף קפריסין, האם זה יהיה היעד החדש של חצרות החסידים? נמתין ונעקוב.

תוך כך, השבת הקרובה פרשת בשלח שירה יציינו בחסידות את י"ב שבט ראש השנה לחסידות, אז הקים הרבי את מרכז חסידי ויז'ניץ. במוצאי שבת יתקיים המעמד המרכזי באולמי ויטראז בנס ציונה בראשות הרבי, בארה"ב יערוך את המעמד בנו הרה"צ רבי חיים מאיר הגר רבם של חסידי ויז'ניץ בארה"ב.

מרכז חסידי ויז'ניץ ים סוף פרשת המן מצרים מעבר גבול

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 17 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד