ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
לא סומכים על המשטרה

יועצי נתניהו לביהמ"ש: חוששים שהמידע יודלף כמו במקרה כרייף

בעקבות דליפת התכתובות בין השופטת אתי כרייף לשר האוצר משה כחלון שנחשפו אמש, פונים יועצי ראש הממשלה נתניהו לבית המשפט ודורשים שימנע את העברת המכשירים של יועצי רוה"מ למשטרה, כיוון שהיא אינה יכולה למנוע דליפות

יועצי נתניהו לביהמ"ש: חוששים שהמידע יודלף כמו במקרה כרייף
עופר גולן, יונתן אוריך ועמית חדד צילום: יונתן זינדל/יוסי זמיר, פלאש 90

בעקבות פרסום התכתובות האישיות מהמכשיר הסלולרי של השופטת אתי כרייף, עורכי הדין של יועצי ראש הממשלה, הגישו לבית המשפט המחוזי השלמת טיעון לקראת הדיון שיתקיים מחר (רביעי), בדרישה מבית המשפט שימנע את מסירת הסלולריים למשטרה - לאור העובדה שהיא לא מסוגלת למנוע הדלפות בלתי-חוקיות מהמכשירים הסלולריים המוחזקים בידיה.

אתמול (שני) פורסם בחדשות 13 ובאתר 'המקום הכי חם בגהינום', תמלילים מחקירתה של השופטת אתי כרייף במשטרה, במסגרת חקירת פרשת אפי נוה. כמו כן פורסמו התכתבויות מביכות ואישיות מאוד, בין כרייף לשר האוצר משה כחלון, שהיה חבר הוועדה לבחירת שופטים ופעל למינוייה, מה שמעלה את החשד כי בין השניים התקיימו קשרים קרובים.

עורכי הדין עמית חדד ונועה מילשטיין כתבו בפנייה לשופט היימן, שידון בנושא מחר בעקבות הערעור שהגישה הפרקליטות: "אחת מהטענות המרכזיות של המבקשים הייתה כי חיפוש בטלפון הנייד של אדם פוגע פגיעה קשה ובלתי מידתית בפרטיותם של הנחקרים. יש חשש של ממש לזליגה של תכנים אישיים ופרטים מתוך הטלפונים הניידים של המבקשים ובכלל זה תכתובות שקשורות לעבודתם ולקרבתם של המבקשים לאנשים להם יש חסינות פרלמנטרית ולגורמים בכירים אחרים במערכת הפוליטית והמשפטית".

"רק אמש קיבלנו דוגמה לפגיעה קשה זו בפרטיותם של נחקרים" הם כותבים, "שהטלפונים הניידים שלהם נתפסו במסגרת חקירת משטרה. במסגרת חקירתו של אפי נווה נחקרה גם השופט אתי כרייף. אמש פורסמו בכלי התקשורת השונים חומרים שהודלפו מתוך הטלפון הנייד של השופטת כרייף ובכלל זה התכתבויות אישיות בינה לבין שר האוצר משה כחלון. פרסומים אלה מצטרפים לשורה של תכתובות שפורסמו מתוך הטלפון הנייד של מר אפי נווה שדלפו לתקשורת בשבועות האחרונים".

"פרסומים אלה מעלים חשש כבד כי תכנים מטלפונים ניידים שנתפסים על ידי המשטרה דולפים לתקשורת ובכך פוגעים פגיעה קשה בפרטיותם של הנחקרים ושל צדדים שלישיים שאין להם כל קשר לחקירה" הם מזהירים.

בנימין נתניהו אתי כרייף

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד