י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
"אני מתנצל ממי שנפגע"

תקדים: חיים כ"ץ יקבל חסינות מהעמדה לדין: "למדתי את הלקח"

בתום שעות של דיונים, חיים כ"ץ השר לשעבר שנחשד בעבירות מרמה והפרת אמונים, קיבל את מבוקשו ויהיה חסין מהעמדה לדין בכנסת ה-23 • הדיון יעלה להצבעה סופית בפני מליאת הכנסת • בסיום הדיון אמר כ"ץ בדמעות: "אני מתנצל בפני כל מי שנפגע, אני כבר למדתי את הלקח"

תקדים: חיים כ"ץ יקבל חסינות מהעמדה לדין: "למדתי את הלקח"
חיים כץ צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בתום שעות של דיונים מתוחים בוועדת הכנסת, חיים כץ השר לשעבר שנחשד בעבירות מרמה והפרת אמונים, קיבל את מבוקשו ויהיה חסין מהעמדה לדין בכנסת ה-23, כאשר הדיון יעלה להצבעה סופית בפני מליאת הכנסת.

ההצבעה עברה ברוב של 17 חברי כנסת, בה תמכו כל חברי גוש הימין והסיעות החרדיות. חברי הסיעה הערבית וחלק מכחול לבן נמנעו. כעת הדיון עובר להצבעה במליאת הכנסת, שם דרוש רוב של 61 חברי כנסת כאשר לימין אין רוב פוליטי, מה שידרוש שוב מהסיעה הערבית להמנע או לתמוך.

חיים כץ שהעיד מוקדם יותר היום כי הוא לקח את החקירה שהתנהלה נגדו באופן קשה, וכי הוא אינו יודע עוד כמה זמן הוא יחיה דבר שריגש וזעזע את חברי הכנסת שהשתתפו בדיון. בסיום הדיון אמר כץ: "אני מתנצל בפני כל מי שנפגע, אני כבר למדתי את הלקח".

כאמור, מדובר בתקדים שכן משנת 2005 בה שונה החוק, ועדת הכנסת דנה בבקשתם של שני חברי כנסת בלבד לקבלת חסינות מפני העמדה לדין פלילי, ח"כ כץ וח"כ סעיד נפאע שבקשתו נדחתה. יצוין כי בעבר, היו רק שני מקרים, בהם הוועדה העניקה חסינות לחבר כנסת מפני העמדה לדין, בניגוד לבקשת היועמ"ש, ח"כ שלמה לורנץ בכנסת וח"כ אביגדור ליברמן.

התנועה לאיכות השלטון מסרה: "האישומים כנגד ח"כ חיים כץ קשים מאוד - נעתור לבג"ץ. הנושא חייב להגיע לבירור ולחקר האמת בבית המשפט. כנסת ישראל היא לא מועדון חברים סגור ובוודאי שאסור לה לשמש כמו עיר מקלט לנאשמים".

חיים כץ חסינות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד