י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
מניעת תמיכה כספית בישראל

האיחוד האירופי מגבש צעדים למקרה שישראל תפעל לסיפוח

גורמים אירופים הודיעו לרשות הפלסטינית, כי הם פועלים לגבש חבילת צעדים למקרה שישראל תספח את ההתנחלויות ובקעת הירדן • ‏אחד הרעיונות שנשקלים כצעד חריף יותר הוא עיכוב במימון אירופי למיזמי מחקר ופיתוח בישראל ועיכוב ההתקדמות בתוכנית השותפות הישראלית-אירופית

האיחוד האירופי מגבש צעדים למקרה שישראל תפעל לסיפוח
האיחוד האירופי צילום: ויקיפדיה

גורמים אירופים הודיעו לרשות הפלסטינית, כי הם פועלים לגבש חבילת צעדים למקרה שישראל תספח את ההתנחלויות ובקעת הירדן. על פי מסרים שהועברו לרשות, אחד הצעדים עשוי להיות הכרה קבוצתית של כמה מדינות אירופיות במדינה פלסטינית. לדברי מקורות פלסטינים, מאחורי המהלך ניצבות צרפת, ספרד ולוקסמבורג. כך מדווח גל ברגר בכאן 11.

‏אחד הרעיונות שנשקלים כצעד חריף יותר הוא עיכוב במימון אירופי למיזמי מחקר ופיתוח בישראל ועיכוב ההתקדמות בתוכנית השותפות הישראלית-אירופית. דיפלומטים אירופים ביקשו מבכירים פלסטינים שלא לשבור את הכלים מול ישראל ולא לקבל החלטות קשות בשלב זה, אלא להמתין ולראות אם אכן יהיה סיפוח בשטח.

‏מקורות פלסטינים מסרו לכאן חדשות כי מתנהלים מגעים לארגן עוד החודש פגישה בין אבו מאזן לבין שרי החוץ האירופים בבריסל, כדי לדון בדרכי ההתמודדות עם מתווה טראמפ.

עוד דווח בכאן 11. כי מספר מדינות באיחוד האירופי מנעו החלטה מטעם כל 27 מדינות אירופה שיזם שר החוץ האירופי בורל שכללה איום על ישראל אם תחיל את הריבונות.

האיחוד האירופי סיפוח הרשות הפלסטינית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד