י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024

שלמה כ"ץ עושה עליה • להאזנה

למרות שעברו 18 חודשים מאז הסתיימו הקלטות אלבומו 'מלא עולם' של שלמה כ"ץ, רק כעת מגיע האלבום אל מדפי החנויות בישראל. מדוע? כל הסיבות בכתבה

עטיפת האלבום
עטיפת האלבום

שלמה כ"ץ (29) נישא אך לפני חודשים מספר. את האלבום מלא עולם הוא סיים להקליט לפני שנה וחצי, אך לא הוציא אותו לשוק. "ההקלטה והאירוסין התערבבו והאלבום כבר גמור מעל שנה, שמרנו אותו מאז כאלבום מאוד פרטי ומשפחתי עד עכשיו", מסביר כ"ץ את העיכוב בשחרור האלבום לחנויות.

האחים שלמה ואיתן כ"ץ השיקו בעבר שני אלבומים, עוד כשהתגוררו בלוס אנג'לס. האלבום הנוכחי, הוא השני 'סולו' של שלמה. "לא תיארנו לעצמנו את תגובת הקהל בחו"ל והשערים התחילו להיפתח, בעזרת ה' ממשיכים להיפתח...".

כ"ץ חשב בכלל על קריירה אחרת, של רב קהילה. "הייתי בטוח שאני הולך בכיוון הרבנות, הרגשתי שזה הכיוון שאליה נשמתי נמשכת, אבל רבות מחשבות בלב איש".

בשנים האחרונות, בשל ריבוי טיסות, הבחין שלמה כ"ץ שהוא לומד ומתעצם המון ממפגשים עם יהודים בכל מיני קהילות בעולם. "אני מרגיש שאני לומד את התורות הכי נעלות וקדושות מכל המפגשים שלי עם כל כך הרבה יהודים בכל העולם. השפה המשותפת שלנו היא עולם שמעבר למילים. עם מילים אנחנו מאוד מוגבלים, אבל שילוב של ניגון יחד עם התפילה זאת השפה היחידה שיכולה לממש את מה שאנו אומרים כל היום, 'וקבצנו יחד מהרה מארבע כנפות הארץ..'!".

קריירה רבנית לגמרי או לא, שלמה כ"ץ הוא רב שהוסמך ע"י הגאון ר' זלמן נחמיה גולדברג שליט"א. כ"ץ מעביר שיעורים וערבי לימוד (לפעמים גם בליווי גיטרה) במספר ישיבות ומרכזי חינוך באזור ירושלים, בנושא תורת החסידות, ובפרט מתורותיו של ר' שלמה קרליבך זצ"ל. רוב זמנו כיום מוקדש לעריכת והוצאת ספרים מתורותיו של ר' שלמה, ובניית ושימור ארכיון על חייו המוקלטים.

"האלבום הזה הוא פרי עבודה של המון געגועים וציפייה ליום שכולנו יודעים וחשים שמתקרב ובא, אך רבים בעם עדיין אינם יודעים בדיוק איך לבטא את מה שמרגישים בעומק נשמתם. יחד עם מוזיקה ונגינה כה מרגשת, יוצא הדיסק מהלב החוצה, לעולם. כל השירים הולחנו באיזה רגע קסום, רגע שבדרך כלל נשכח - אך בסייעתא דשמיא הוא נשמר וזכיתי לבטא את הרגשות הללו במוזיקה".

עד היום רוב ההופעות וההקלטות דיברו יותר לעולם האנגלוסקסי ואולם, האלבום החדש הוא מאוד ישראלי ירושלמי וארץ ישראלי.

את כל הלחנים באלבום, למעט שיר אחד של הרב שלמה קרליבך שלא הוקלט על ידו, הלחין ועיבד שלמה כ"ץ. עיבוד המיתרים נעשה ע"י אריה וולניץ והפקה שייכת לעמית גולן.



תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד