י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
פערים בין החרדי לממלכתי

מנהלי הישיבות זועמים על ליאון: "זלזול באלפי תלמידי הת"תים"

מנהלי הישיבות ומוסדות הפטור נגד רה"ע ירושלים משה ליאון: "ממי שנבחר בקולות של החרדים והצהיר את מחויבתו לחרדים - אנו מצפים ליחס אחר ומכבד כלפי מוסדות החינוך החרדי" • במכתב ששלחו לראש העיר קבלו על הפערים בין התלמיד החרדי לזה הלומד במוסדות הפטור

מנהלי הישיבות זועמים על ליאון: "זלזול באלפי תלמידי הת"תים"
ראש עיריית ירושלים משה ליאון צילום: נועם ריבקין פנטון, פלאש 90

לקראת אישור תקציב העירייה לשנת 2020, מנהלי ישיבות הפטור יוצאים למאבק על תקציב התמיכות של עיריית ירושלים ודורשים תיקון מיידי. במכתב שהם משגרים לראש העיר משה ליאון ולנציגי הסיעות החרדיות במועצה ובכנסת, הם מבהירים כי מצופה מראש העיר שנתמך בידי החרדים לכבד את דעתם.

מדובר בתקציב התמיכה שניתן על ידי העירייה ועובר לטיפול השוטף של הפעלת מוסדות לימוד הפטור ברחבי העיר ירושלים. כאשר על פי נייר עמדה שנשלח לחברי המועצה, במשך שני עשורים התקציב לא שונה, כך שכעת, כשיש ראש העיר שתומך בחרדים, הציפייה שלהם מליאון היא שיעשה שינוי בנושא.

התקציב, שהנו מעבר לשאר התקציבים של משרד החינוך, מחזיק כיום את רוב המוסדות. אלא שכיוון שהתקציב לא גדל בשנים האחרונות ואילו מספר התלמידים דווקא גדל משמעותית, התוצאה היא שהתקציב בפועל לא מספק את צרכיהם של מנהלי המוסודת, ואלו, כאמור, דורשים פתרון מיידי שהתקציב יעלה לשיעור של 60%, במקום 25% ממה שמקבל תלמיד שלומד במוסדות הממלכתיים כיום.

ההפרשים בתקציבים

ל'בחדרי חרדים' נודע כי מנהלי מוסדות הפטור פנו אתמול לראש העיר ליאון והתלוננו על "אפליית תלמידים ממוסדות הפטור בירושלים", תוך שציינו כי ליאון טרם השיב על המכתב הקודם שנשלח בנושא לפני חודשים.

"מהווה זלזול באלפי תלמידי הת"תים בירושלים", כתבו, "ממי שנבחר בקולותיהם של החרדים והצהיר את מחויבתו לחרדים אנו מצפים ליחס אחר ומכבד כלפי מוסדות החינוך החרדי".

המכתב ששוגר אמש

בנייר העמדה ששוגר לראש העיר ולנציגי המועצה והכנסת, מציגים מנהלי מוסדות הפטור את האפליה בשנת 2019, כך שתלמיד עירוני רגיל מהחינוך החילוני קיבל 1,122 שקל, ואילו בחור חרדי ממוסד הפטור קיבל 256.16 שקל בלבד. ההפרש עוד יותר גדול בתמיכה של תקציב השיפוצים, שם הפער הוא בין 100% לתלמיד חילוני לבין 14% בלבד לתלמיד חרדי ממוסדות הפטור.

מעיריית ירושלים טרם התקבלה תגובה

משה ליאון עיריית ירושלים מוסדות הפטור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 20 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד