י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

'איחוד הצלה' מול מד"א: ליצמן מוביל לפשרה

במפגש מיוחד בלשכת סגן שר הבריאות, יעקב ליצמן, סוכמו הדרכים להסדרת פעילות ארגוני ההצלה החרדיים מול ארגון מד"א: הסמכות ההלכתית בידי הרבנים - הסמכות המקצועית בידי מד"א

קרליץ, קשש, יוסטמן וליצמן במהלך המפגש
קרליץ, קשש, יוסטמן וליצמן במהלך המפגש

במפגש מיוחד שהתקיים בלשכת סגן שר הבריאות, יעקב ליצמן, סוכמו הדרכים להסדרת פעילות ארגוני ההצלה החרדיים מול ארגון מד"א, במטרה להביא להתפתחותם ולמנועת פגיעה במתנדבים.

המפגש נערך בהשתתפות הרב ישעיהו קרליץ, מזכיר ועדת הרבנים של ארגון 'איחוד הצלה', ראשי הארגון ובראשם זאב קשש, היועץ האסטרטגי אברהם קרויזר, המלווה את פעילות הארגון, וצוות לשכת סגן השר.

הרב קרליץ סקר בפני ליצמן את החלטות ועדת הרבנים, שנמסרו על ידי גדולי ישראל בדבר הצורך לשמר את עצמאותו של המתנדב החרדי, תוך עמידה על אופן הפעילות בהתאם לכללי ההלכה.

יו"ר ארגון, זאב קשש, פירט את המצב הקיים, בו זוכה 'איחוד הצלה' להתרחבות ולתנופת פעילות מוגברת, לצד המקרים הקשים בהם מטפלים המתנדבים בכל שעות היממה. קשש אף הדגיש את הנושאים הטעונים שיפור וייעול בהתנהלות מערך ההתנדבות מול כל הגורמים הממסדיים, כמד"א ועוד.

סגן השר שיבח את מתנדבי ארגוני ההצלה החרדיים, על פעילותם המבורכת להצלת חיי אדם במסירות ראויה, באופן המביא כבוד וזכות לעם ישראל. ליצמן הוסיף כי הוא רואה אתגר מיוחד בתפקידו, כממונה על מערכת הבריאות, לעמוד לימין ארגוני הצלה החרדים ולהביא להתפתחותם ולרווחתם.

הוא עידכן את המשתתפים על דיונים אינטנסיביים המתנהלים, ביוזמתו, מול כל הגורמים, בהם מד"א, שמטרתם להביא להסדרת הפעילות באופן בו תישמר המסגרת ההלכתית של המתנדבים החרדיים, על פי ההלכה, זאת במקביל לקביעת ההתנהלות המקצועית בידי מד"א.

בתום המפגש סוכם, כי בימים הקרובים יימשכו הדיונים לקראת הסדרת הנושאים השונים במערך ההתנדבות הארצי של הארגון מול הגורמים הרלוונטיים, והסיכומים יובאו להכרעת גדולי ישראל.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד