י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
התעללו והתאכזרו

גנבו תוכים בשווי של יותר ממיליון ש"ח • צפו

כתב אישום הוגש השבוע נגד שניים החשודים שהפעילו כנופיה מאורגנת שעסקה בגניבת תוכים. חמושים בפטישים ובברזלי מתכת הגיעו חברי חוליית הביצוע לבית הגידול, ניפצו חלון, פרצו מספר דלתות, עקרו את מנגנון האזעקה ופערו חור גדול בשני קירות במבנה בדרך למתחם גידול התוכים

גנבו תוכים בשווי של יותר ממיליון ש"ח • צפו
גניבת ענק של תוכים צילום: דוברות המשטרה

אחת הגניבות הגדולות ביותר בישראל של תוכים: לאחר שנעצרו על ידי שוטרי משמר הגבול של משטרת ישראל, הוגש השבוע כתב אישום נגד שני נאשמים בגניבת תוכים בשווי של כמיליון ו-175 אלף שקלים.

מכתב האישום שהוגש השבוע (שני) בבית משפט השלום בנצרת עולה שכנופיית עברייני רכוש מאזור ירושלים ושטחי יהודה ושומרון תכננו לגנוב את התוכים מבית גידול במגדל העמק ולהעבירם לשטחי מזרח ירושלים.

חמושים בפטישים ובברזלי מתכת הגיעו חברי חוליית הביצוע לבית הגידול, ניפצו חלון, פרצו מספר דלתות, עקרו את מנגנון האזעקה ופערו חור גדול בשני קירות במבנה בדרך למתחם גידול התוכים.

הנאשמים דחסו כמויות גדולות של תוכים לכלובים קטנים בצפיפות שהקשתה להם לנשום, להיאחז ולהיתמך בצורה טבעית ובכך הם התעללו והתאכזרו בתוכים ואף הביאו למותם של 5 תוכים ולפציעות קשות של תוכים נוספים. כך עולה מכתב האישום.

עוד עולה מכתב האישום שהכנופיה הייתה מורכבת מחוליית תכנון אשר תפקידה היה לתכנן ולתאם את ההתפרצות, מחוליית הביצוע שתפקידה היה לבצע את ההתפרצות בפועל ומחוליית השילוח והאיסוף שתפקידה היה להעביר את חברי החוליה המבצעת לבית הגידול, להעמיס את התוכים ולהובילם לשטחי מזרח ירושלים ומשם כנראה לשטחי יהודה ושומרון.

כתב האישום שהוגש על ידי מחלקת התביעות של משטרת ישראל התאפשר הודות לפעילות מודיעינית של מג"ב שנמשכה כחודש ימים מהלכה התחקו במג"ב אחר חוליית פורצים.

עוד עולה מהחקירה שבוצעה במשמר הגבול ומכתב האישום שבתאריך 19.01.20 החל מהשעה 15:08 לערך נערכו הנאשמים לביצוע ההתפרצות והחל מהשעה 20:20 הוציאו הנאשמים את התכנית העבריינית אל הפועל.

הנאשמים כאמור נעצרו ב- 2 כלי רכב על כביש 6 לכיוון דרום, פלסטיני תושב ענאתא ללא אישורי שהייה בישראל ותושב מזרח ירושלים בשנות ה- 20-30 לחייהם. הפלסטיני נהג על גבי משאית שבתוכה היו התוכים הגנובים.

מכתב האישום עולות הכמויות הגדולות של תוכים שנגנבו ובמסגרת הפעילות המשטרתית הוחזרו לבעליהם: 65 תוכים מתוכם 30 תוכים מסוג הארה, 16 תוכים מסוג קקאדו, 12 תוכים מסוג אמזונס, 4 תוכים מסוג אקלקטוס, 2 תוכים מסוג קאי ג'ינג', 2 תוכים מסוג ג'קו.

תוכים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד