כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

כל מה שרצית לדעת על ביטוח חיים למשכנתא

מטרתו של ביטוח החיים למשכנתא הוא לשמור על הבית והכיס שלך במקרה של מוות ח"ו ובעקבות כך עלולים בני משפחתך לאבד את הנכס

כל מה שרצית לדעת על ביטוח חיים למשכנתא

אי אפשר לדעת מה צופן המחר. תאונת דרכים קטלנית, דום לב או כל אירוע טראגי אחר עלול לגרום למוות ובעקבות כך הפסקת תשלומי המשכנתא שתוביל לאיבוד הנכס עליו עמלת כל החיים. כיוון שכך, כל בעל משכנתא חייב לבטח את עצמו בפוליסת ביטוח חיים למקרה מוות, מה שמכונה בעגה המקצועית: ביטוח ריסק. ביטוח זה הינו על פי דרישת הבנק המלווה ואין אפשרות לחמוק מכך.

למעשה, תפקידו של ביטוח החיים למשכנתא הוא להעניק כיסוי להחזר יתרת ההלוואה לבנק המלווה במקרה מוות. באופן שכזה, ביטוח חיים למשכנתא מגן על בני משפחתך שבעקבות מותך עלולים להיקלע לקשיים בהחזרי המשכנתא ואף לאבד את ביתם.

במקרה מוות ח"ו, חברת הביטוח היא זו שתשלם את יתרת החוב הנותר לבנק ולמעשה תדאג לפרוע את המשכנתא. בני משפחתך, בהנחה שהם היורשים שלך, יוכלו להמשיך ולגור בדירה ללא צורך בהמשך תשלומי המשכנתא.

ביטוח חיים למשכנתא יכול להסתכם במיליוני שקלים. חברות הביטוח מאפשרות לרכוש ביטוח חיים למשכנתא גם בגיל מבוגר. גיל הכניסה המירבי אצל רוב חברות הביטוח עומד על 65 ותוקף הביטוח המירבי יכול להגיע עד גיל 85

הפרמיה לביטוח נקבעת על פי מינך, גילך והאם אתה מעשן. תוכל לבחור בביטוח שבו הפרמיה תשתנה כל שנה, חמש שנים או עשר שנים. במקרה כזה, בין מועדי השינוי הפרמיה תהיה צמודה למדד בלבד.

חשוב להדגיש כי ביטוח חיים למשכנתא הוא חובה ומהווה תנאי מוקדם לקבלת המשכנתא מהבנק. הבנק הוא מוטב בלתי חוזר בפוליסה וכל עוד לא הסתיימו תשלומי המשכנתא, לא ניתן לבטל את הפוליסה או לשנות את המוטב. במידה ולקחת מספר הלוואות למשכנתא, יש צורך לרכוש ביטוח חיים שייתן כיסוי לסכום ההלוואה של כל אחת מהן בנפרד. סכום הביטוח ייקבע על פי שקלול של סכום המשכנתא, אורך תקופת ההלוואה וגובה הריבית. כמו כן, חשוב לדעת כי במידה ויש לך ביטוח חיים, הוא אינו מחליף את ביטוח החיים למשכנתא כי גם למשפחה חייבים לדאוג.


לקבלת מידע נוסף על ביטוח משכנתא כנס לאתר חברת מגדל – לחץ כאן

לקבלת הצעת מחיר לביטוח משכנתא מחברת מגדל – לחץ כאן
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד