כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

אמאל'ה, משכנתא

המשכנתא עלולה להיות ארוכה, סבוכה ומפחידה, אבל אם בוחרים באפיק הנכון, אפשר לעבור אותה בשלום ואפילו לחסוך בצד מידי חודש. הנה לכם מספר טיפים לפני שאתם לוקחים משכנתא

אמאל'ה, משכנתא

משכנתא היא הלוואה לטווח ארוך, אשר החזרתה מובטחת ע"י שעבוד דירת מגורים או נכס מקרקעין אחר, ביטוח וערבים. תהליך קבלת משכנתא מתחיל בהחלטה לקנות דירה. השלב הבא יהיה לבחור את דירת חלומותיכם והמחיר שתהיו מוכנים לשלם עליה. השלב השלישי יהיה הערכת כוח הקנייה שמתחלק לשני חלקים: מהו ההון העצמי שלי וכמה כסף נותר ללוות מהבנק שממנו אני אקח את המשכנתא. השלב הרביעי: לשבת עם הבנק שבחרתם ולסגור את כל תנאי החזרת המשכנתא. כמה תשלמו כל חודש ומהי הריבית המועדפת והשלב החמישי והאחרון: לעשות ביטוח משכנתא כפי שמחייב החוק. אז הנה לכם כמה טיפים בבואכם לקחת משכנתא

לרוב האזרחים אין את הידע בפרטים הקטנים של המשכנתא עליה הם חתומים. הבנקים למשכנתאות מספקים כיום מגוון מסלולים. בחירה נכונה של מסלול משכנתא יכול לחסוך לכם הרבה כסף. אל תמהרו לחתום לפני שבדקתם במספר מקומות.

את מסלולי המשכנתא ניתן בכל עת לשנות. חשוב להתעדכן אחרי ההתפתחויות בשוק ולנצל הזדמנויות כמו שינוי בשעור הריבית, החלפה בין מסלול ריבית משתנה למסלול של ריבית קבועה ועוד.

חובה עליכם לוודא שאתם אכן מסוגלים לעמוד בסכום ההחזר החודשי. חשבו מהי ההכנסה החודשית נטו, הפחיתו את כל הוצאות הבית והשאירו לעצמכם פער טווח ביטחון לזמנים קשים.

בררו בכל בנק ומסלול את שיעור הריבית המוצע לכם ולפיה חשבו את ההחזר החודשי עם מחשבון משכנתאות אותו ניתן למצוא בכל אתר אינטרנט. הוסיפו לכך את ההוצאות הנילוות כמו ביטוח הנכס וביטוח חיים ועוד.

לפני קבלת החלטה סופית, פנו ליועץ משכנתאות חיצוני ובמי שמבין בקריאת חוזים עם ההצעות הכתובות והחתומות מהבנקים השונים.

היזהרו ממוקשים! בעת ביצוע המשכנתא בידקו האם באותו היום הבנק לא מציע תנאים טובים מההצעה שקיבלתם. אל תתפלאו אם אכן תגלו שיש אחת כזו...

בידקו את תזרים המזומנים שלכם ותוכניות חיסכון שניתן יהיה לפתוח אותם בעתיד. הדבר יכול להקל עליכם מאוד בהחזר המשכנתא ובשינוי התוכנית אותה לקחתם.

אם חלילה מתעוררים אצלכם קשיים בהחזרים החודשיים של המשכנתא אל תהססו לפנות לבנק ולברר על שינוי פריסת התשלומים.

משא ומתן על המשכנתא יזכיר לכם משא ומתן עם סוחר בשוק על חולצה או נעליים. "המוכר" שהוא הבנק יציע לכם "מחיר" שהוא שיעור הריבית והתנאים שממנו הוא יכול להתפשר. אל תוותרו. זה רק תחילת המיקוח ואתם תוכלו להוריד אותו עם הרבה סבלנות.

מומלץ מאד להיוועץ במומחה לפני ההחלטה הסופית והחתימה על מסמכי משכנתא. הוזלת משכנתא יכולה להיות מאוד משמעותית.


לקבלת מידע נוסף על ביטוח משכנתא כנס לאתר חברת מגדל – לחץ כאן

לקבלת הצעת מחיר לביטוח משכנתא מחברת מגדל – לחץ כאן
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד