י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
מחזיר את אמון הציבור

שר המשפטים אוחנה הודיע על ועדת בדיקה להתנהלות מח"ש

אמיר אוחנה, שר המשפטים, הודיע כי יביא לאישור הממשלה הקמת ועדת בדיקה ממשלתית בנוגע להתנהלות המחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש) ולמנגנוני הבקרה והפיקוח שלה, זאת לדבריו על מנת לחזק את אמון הציבור במערכת

שר המשפטים אוחנה הודיע על ועדת בדיקה להתנהלות מח"ש
הכניסה למח"ש. אילוסטרציה צילום: הדס פרוש, פלאש 90

היום (רביעי) הודיע שר המשפטים אמיר אוחנה כי בכוונתו להביא לאישורה של הממשלה הצעת מחליטים לפיה תוקם ועדת בדיקה ממשלתית בראשות שופט אשר תבחן בין היתר את הטיפול המערכתי בעבירות שוטרים על-ידי המחלקה לחקירות שוטרים בפרקליטות המדינה, נהלי העבודה, אופן ניהול החקירה בתיקים בהם הוחלט לנהל חקירה, קיומם של מנגנוני בקרה ופיקוח על פעילותה של מח"ש, הטענות בנוגע להתנהלותה, למבנה הארגוני ולכפיפות שלה ותקבע ממצאים ומסקנות.

בראשות הוועדה יעמוד השופט (בדימוס) הרן פיינשטיין, וחברי הוועדה יהיו פרופ' אברהם דיסקין ופרופ' רינת קיטאי-סנג'רו. דו"ח הוועדה יוגש לשר המשפטים בתוך ארבעה חודשים. השר רשאי להאריך מועד זה לבקשת הוועדה.

בשלב הראשון סמכות הוועדה תהא מוגבלת כך שתוכל לקבוע ממצאים ומסקנות בלבד, כאשר לאחר מכן רק הממשלה הבאה תוכל להטיל על הוועדה את מלאכת קביעת ההמלצות, וזאת על מנת שלא לכבול את ידיה של הממשלה הבאה בכל הנוגע לנושאים שבבדיקת הוועדה.

שר המשפטים אמיר אוחנה אמר כי "כדי לא לכבול את ידיה של הממשלה הבאה - תהא אשר תהא - אני קובע כי ממצאי ומסקנות הוועדה תוגשנה לממשלה רק בעוד 4 חודשים, ורק במידה שהממשלה תבקש מהוועדה לקבל המלצות – הוועדה תגיש גם את המלצותיה. בישיבתה הבאה של הממשלה אביא לאישורה את הקמת ועדת הבדיקה, בראשה יעמוד השופט בדימוס הרן פיינשטיין, ויהיו בה חברים הפרופ' רינת קיטאי-סנג'רו והפרופ' אבי דיסקין".

בדבריו הוסיף כי "הציבור זכאי לגופי אכיפה טובים ויעילים, הוגנים ושקופים - הנכונים גם לעמוד בפני ביקורת. אדגיש כי אין בצעד זה כדי לקבוע כי כל הטענות המושמעות הינן בבחינת ראה וקדש - אך לא ניתן יהיה לאתר ולטפל בסוגיות הנדרשות ללא בדיקת עומק. בעיית האמון במח"ש זקוקה לבדיקה יסודית שרק ועדת בדיקה ממשלתית חיצונית, עצמאית ובלתי תלויה, תוכל להביא לידי ריפוי בקרב אוכלוסיות רבות בחברה הישראלית ותוביל לחיזוק אמון הציבור במערכת".

מחש אמיר אוחנה ועדת בדיקה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד