י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
לא ויתר על חלום חייו

חוזר לסורו; יאיר לפיד: "החרדים צריכים להבין, עקרונותינו קדושים לנו"

למרות שוויתר לשותפו הפוליטי בני גנץ על הרוטציה בראשות הממשלה, ח"כ יאיר לפיד מבהיר הערב כי לא ויתר על חלום חייו להיות אי פעם ראש ממשלת ישראל וכי לדבריו, "בני גנץ יהיה ראש ממשלה יותר טוב מנתניהו" | וגם איך לא, החרדים: "כיצד הם יפרנסו את עצמם ללא מתמטיקה?"

חוזר לסורו; יאיר לפיד: "החרדים צריכים להבין, עקרונותינו קדושים לנו"
יאיר לפיד צילום: תומר נויברג, פלאש 90

"לא ויתרתי על החלום להיות ראש ממשלה, אבל אני לא ממהר ואני חושב שבני גנץ הוא המועמד הכי מתאים והוא יהיה ראש ממשלה יותר טוב מנתניהו, עברנו ביחד שנה מאוד אינטנסיבית וראיתי את היכולות שלו". כך אומר הערב (רביעי) ח"כ יאיר לפיד. 

את הדברים אמר ‏לפיד בכנס התעשייה והכלכלה של עיתון 'כלכליסט': "כיסו את המדינה בשלטים שאומרים שנקים ממשלה עם הרשימה המשותפת. לא רק אנחנו אמרנו שלא נשב איתם, גם הם אמרו שלא יישבו איתנו. צריך שהערבים יהיו חלק מהנהגת המדינה, ואני לא רוצה שאלה יהיו תומכי טרור", הבהיר.

הוא התייחס לקמפיין האגרסיבי המתנהל נגד 'כחול לבן' ונגדו אישית: ‏"הפיצו דברים של "בן דוד" שלי, כשאין לי בני דודים. הפיצו תמונה שלי בהפגנה עם אחמד טיבי וטענו שהשקעתי 2 מיליון שקל בקידום שלי בטוויטר - כל זה ביום אחד והכל שקרים. ומה אומרים על זה? שלליכוד יש סכין בין השיניים, אנחנו לא עובדים כך".

לגבי אפשרות לישיבה בממשלה עם יו"ר ש"ס השר אריה דרעי, ציין לפיד בכנס: "נשב עם מי שמאמין במדינה יהודית ודמוקרטית, נדבר עם כל אחד אך יש לנו עקרונות שהחרדים צריכים להבין: עקרונותינו קדושים לנו כפי שעקרונותיכם קדושים לכם. מתמטיקה ואנגלית בבית הספר הם בסיס ליצירת פרנסה. בשנת 2065 חצי מאזרחי המדינה יהיו חרדים - כיצד הם יפרנסו את עצמם ללא מתמטיקה?".

לגבי ישיבה עם נתניהו בממשלה אמר לפיד: "לא נשב בממשלת נתניהו, יש לאיש שלושה כתבי אישום ועליו ללכת לבית המשפט, אי אפשר לנהל כך מדינה".

גם יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין, מס' 2 ברשימת 'הליכוד' ניפק לא מעט פנינים בנאומו בכנס 'כלכליסט'. בין הדברים אמר בכיר 'הליכוד' כי "חברי כנסת נקראים לחדרי חקירות ושואלים אותם עם מי התייעצו ודיברו לגבי הצעת חוק. לגיטימי לקבל הצעת חוק גם מלוביסטים, צריך לחשוב על דרך שמצד אחד לא ניתן יד לשחיתות אבל שמצד שני חברי הכנסת יוכלו להגיש הצעת חוק בלי לחשוש".

בקשר לבקשת אישור חסינות של ח"כ חיים כץ אמר אדלשטיין. "הבקשה תגיע להצבעה במליאה, ואני חושב שזה לא ראוי לדבר על העמדה לפני ההצבעה. אני רוצה להזכיר - חסינות במשטר דמוקרטי היא אחד מהיסודות".

‏לגבי החלת ריבונות, אמר אדלשטיין: "אני בעד החלת הריבונות ביהודה ושומרון ויש לי שם נכס. ברור שהערך שלו יעלה - אז גם אני בניגוד עניינים? הגבולות דקים".

יאיר לפיד יאיר לפיד וחרדים יולי אדלשטיין בחירות 2020 בחירות לכנסת ה-23

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 18 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד