י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
הסיפורים הטובים ביותר

לייבל'ה: המנכ"ל של 'שארית' שאוכל הרב לנדא

נפשו של לייבל'ה סערה השבוע לאחר שרבים פנו אליו בתמיה לפשר דחיית המדור למוצאי שבת. לייבל'ה הסיק מסקנות, אך מי שפסקה בעניין באופן סופי, הייתה הרעייה המסורה - הינדל'ה • לייבל'ה סוגר שבוע עם מהדורת יום חמישי קבועה, היכן עורך אבי אבוחצירא תיקון שובבי"ם? מי הגבאי שאוסף כסף בשקית 'דיוטי פרי'? היכן פגש לייבל'ה בבני ברק את הרמטכ"ל לשעבר? וגם: האם אתם זוכרים איך נראה הנגיד משה טלנסקי? • בואו נתחיל

לייבל'ה: המנכ"ל של 'שארית' שאוכל הרב לנדא
לייבל'ה צילום: עיבוד בחדרי חרדים

במסגרת השבוע שחלף עברו על לייבל'ה כמה דברים דרמטיים וזאת לאחר שפרסם את המדור האחרון של פרשת בא במוצאי שבת. רבים התלוננו על העיכוב, אך מצד שני רבים בירכו עליו. הצד המכריע הגיע מכיוון רעייתו של לייבל'ה שקיבלה החלטה חד משמעית: רק בליל שישי ואם יש דוחק אז דוחים למוצאי שבת.

הינדל'ה נימקה את פסיקתה בכך שמדובר באל תמנע טוב מבעליו. אנשים רוצים לטעום טשולנט מהביל ולקרוא ביחד את השטויות שאתה מביא והרי אין משיחין בשעת הסעודה, אז לפחות שיקראו משו או מקסימום יגיעו למצרים. הסבר נוסף הנפיקה הינדל'ה: "כשאתה כותב במוצאי שבת, אנשים תובעים אותך דיבה".

השבוע הקדיש לייבל'ה את מיטב סיוריו דווקא בעיר התורה והחסידות בני ברק. בשעת צהריים, ביום פרסום התחקיר בעיתון 'הארץ' בעניין הפטורים של אביגדור ליברמן, ראה לייבל'ה את יועצו ומקרובו של איווט, אבי אבוחצירא נשוא התחקיר, שהוא כידוע בן תורה ממש, יושב בתיקון השובבי"ם בבית הכנסת ברחוב הרב הירש. אבי נראה יושב כשהוא עטור בטלית ותפילין. מי שמכיר יודע שאבי אבוחצירא קם כל בוקר מוקדם לסדרי לימוד ותפילות. הלוואי על לייבל'ה גם ככה.

לאחר שעשה את כל התיקונים, הגיע לייבל'ה הגיע למסעדת 'קורניק' המיתולוגית ברחוב חזון איש, שם ראה את הצבא צועד על קיבתו, ובשולחן מיוחד שנפתח בקומת הגלריה המיוחדת (שרק לייבל'ה יודע איך עולים את המדרגות התלולות במהירות מסחררת) הוא הבחין ברמטכ"ל לשעבר גדי איזנקוט שמנצל את תקופת הצינון כדי לטעום מעט אוכל יהודי אותנטי לכבוד השבוע. 

בהמשך צעד לייבל'ה ברחוב רבי עקיבא בעיר והגיע לפינת רחוב ירושלים שם הבחין בחנות 'ממלכת השקל' שבעמדת הקופה ניצב קופאי מוכר מאוד הנושא את השם אלי שמחיוף. שמחיוף הוא משנה לראש עיריית ירושלים לשעבר, שכיום עזב את עבודתו הציבורית לטובת עסקים פרטיים. כעת, עם העוצר על סין, שמחיוף נשאר בארץ והוא משמש בעת הצורך גם כקופאי בחנות, בנאמנות ובמסירות.

בהמשך הגיע לייבל'ה לקרית 'בחדרי חרדים' שם שוכנת 'המסעדה היהודית' בהשגחת הרב לנדא, ואת מי ראה לייבל'ה סועד כדבעי במסעדה? לא פחות ולא יותר את מנכ"ל כשרות 'שארית ישראל', הבולדוזר מוישה מונטג  (החבר של שלומי פולק). לייבל'ה שפשף את עיניו ולא האמין שהסנדלר הולך סופר יחף. במקביל, בשולחן ליד, ראה לייבל'ה את אחד הנגידים במגזר שאינו חפץ בצילום תמונתו ולאחרונה החל לצאת עם רעייתו לערבים במסעדה. 

למחרת שוב לייבל'ה נהיה רעב והגיע לאותה המסעדה, שם ראה את הרמ"ט של ראש עיריית בני ברק דוד פינקל יושב מדושן עונג לאחר הארוחה וסוגר דברים אחרונים במכשירו המוגן.

מי שבינתיים קם לרשום את חשבון הארוחה הוא העוזר האישי של פינקל - גודי סילמן. לייבל'ה לא שמע האם גודי שואל את הקופאי כמה יתרת החוב של כלל הסועדים על החשבון, אלא העיקר שהכשרות היא הרב לנדא. 

לאחר מכן, כשלייבל'ה עבר ברחוב רבי רבי עקיבא, הוא נתקל בפתח החנות של 'מאושר סלולר' בבעלות ישראל רויכר התותח, שם הוא ראה את יצחק פרידמן מהספרים ליד איצקוביץ ומגדולי עסקני ופרשני 'אלעד החסידית', שתמיד קולע בול לתוצאות הבחירות. פרידמן נראה מתעניין במכשיר כשר חדש ומוגן. על הדרך לייבל'ה נכנס ואיחל לרויכר מזל טוב לרגל יום ההולדת.

ובמסעדת השף של פרקש ברחוב ראב"ד ראה לייבל'ה את העסקן מסערט ויז'ניץ בני ברק שלוחת דרום - שאול שטרן, יחד עם הנגיד ארי לזר. השניים סיכמו את השבוע ונהנו ממיטב המעדנים שהוגשו על יד מוישי גנזלר חתנו של השף שמוליק פרקש.

וזה מה שהם אכלו במסעדה של פרקש, לייבל'ה כבר מתגרה.

וממעדנייה למעדנייה, הח"כ של החרדים העובדים משה ארבל נצפה במעדניית בוטיק 'מעושן', כשהוא מתעמק במגוון העצום של הסלטים.

מבני ברק הגיע לייבל'ה למרכז האירועים סיטי טאואר ברמת גן לשמחת החתונה לבן האסטרטג הגוראי מנחם גשייד מ'המודיע', שם קיבל גשייד את האורחים ללא הספודיק לראשו ונראה מסתחבק עם כולם. בין היתר הוא נראה עם הרב הראשי של תל אביב הרב לאו, לצד השר אריה דרעי חברו הטוב של גשייד. 

גם הרב בן ארצי שחזה את נגיף הקורונה לפני חמש שנים הגיע לחתונה וישב במזרח, כראוי לאירועים של חסידי גור הנוהרים אחריו ומקבלים את ברכותיו. 

בחתונה ראה לייבל'ה את האדמו"ר רבי פנחס אבוחצירא מבאר שבע כשהוא מסתודד ארוכות עם ראש הקהילה של בעלזא הרב מרדכי בריסק. על מה דיברו וכמה? לייבל'ה לא הצליח לשמוע.

מחוץ לאולם, בשולי החתונה הבחין לייבל'ה בסיעור מוחות יוצא דופן: הרב פירר מעזרה למרפא, ח"כ יעקב אשר, נציב שרות המדינה דניאל הרשקוביץ, השר לשעבר אטיאס והפילנתרופ מוטי זוננפלד.

ואפרופו יעקב אשר והחתונה של גשייד, הוא נצפה מתברך בחמימות בחתונה מהרבי מויז'ניץ שחזר בדיוק ממסע הקודש במצרים שם העתיר בתפילה היכן שבני ישראל קרעו את הים. המסע עלה לכל נגיד בתרומה של מאה אלף שקל, מה שהביא את ליצני החסידים לומר כי הנגידים ראו מה זה ללקות על הים מאה אלף מכות.

חברי מקהלת 'נרננה' שניצחו על השירה בחתונת גשייד, נצפו בשיחה מוזיקלית עם החזן העולמי איצ'ה מאיר הלפגוט. 

בשבוע שעבר דיווחנו פה על המסע של חסידי לעלוב לפולין, אבל לפי הסיפורים והתיאורים שהגיעו משם, לייבל'ה מבטיח שלא להחמיץ שנה הבאה את ההילולא הגדולה שסחפה השנה אליה את כל האלו שנהנים ממדיניות השמים הפתוחים.

מה שבטוח, המחירים הזולים של הטיסות לא העיבו על הרכישות בדיוטי פרי, ובשיא הטיש, אז הולך קמב"צ ההילולא וליז'ענסק ר' שמחה קרקובסקי לגייס כסף, הוא נראה אוסף כסף עם שקית מה'דיוטי פרי' שהיא מספיק חזקה ואדומה להחזיק את כל השטרות שנכנסו לכיסוי ההוצאות של המעושנים והבקר בשביל שלא יעצרו אותך במכס.

בטיש עצמו ראה לייבל'ה את מנכ"ל מוסדות בעלזא בבני ברק הרב ראובן ברייש והעסקן הרב יוסי חפץ שרתם את ברייש למסע. השניים ישבו בטיש וסעדו את ליבם לקול שמיעת סיפורי צדיקים.

ואפרופו בעלזא, גם שם לא הסתיימו עדיין סיומי הש"ס וקבוצת חסידים המריאה לעיירת בעלזא לסיים את הש"ס שנערך לראשונה בהיסטוריה בעיירה הבעלזאית. חבר השיעור ודובר החסידות יהושע וינברגר עזב את קלחת מטה ההסברה והגיע לסיים ואף לרכב אצל העגלון.

ובקצה אחר של פולין נצפו במסע של לייבל יוסקוביץ מגור העסקן יוסי צימט מעיריית בני ברק וזייברט לצד הצלם עזרא טרבלסי שלא הפסיק לתעד ולבכות במסע שהרטיט גוראים רבים. 

ולחדשות מלונדון: לשיריים מחתונת בן סגן השר פרוש לרגל השמחה הפתיעו את מאיר כל נכדיו שלמדו 1800 שעות רצופות לכבוד השמחה של הסבא, והעניקו לו עיצוב מפואר עם השעות שלמדו לכבוד השמחה כמקובל בחצרות האדמו"רים והחסידים.

ובשבת שבע ברכות שנערכה אצל האנגלים, נאם המפכ"ל החרדי שרוליק ורטהיימר ונשא דרשה בשבחו של סגן השר והרבנית ולכלל המשפחה. יודעי דבר טוענים שורטהיימר - שאינו איש דברים - חרג ממנהגו לראשונה ונשא את נאום חייו.

ומי שהגיע מהארץ לשמחת השבע ברכות, הוא ראש עיריית ביתר מאיר רובינשטיין, שסיים בארץ שבע ברכות לבנו והגיע היישר ללונדון הבירה בהפתעה מוחלטת.

ואפרופו רובינשטיין, בסיום תפילת שחרית בשטיבלך הנודעים של רב חונהס, ראה לייבל'ה את הראיס של ביתר בשיחה ערה עם האיש החזק בכנסת ישראל המנכ"ל הרב יעקב דינר. לייבל'ה מאמין שיום אחד עוד יזלגו פרטים ממפגש הפסגה.

מי שניצל את השהות לרגל השמחה בלונדון הוא ראש העיר אלעד ישראל פרוש שהגיע לחנות הנעליים smart mens shoes בכדי לרכוש נעליים חדשות כראוי לראש עיר הישיבות של מדינת ישראל.

ומי שעוד חיתן השבוע בלונדון, הוא העסקן הרפואי הגדול ר' שימען ברוין שהשיא את נכדו בשעה טובה. אצל ברוין כמו בברוין וכחסידי תולדות אהרן לא סמכו בלשון המעטה על האנגלים הקרים והביאו בבקבוקים מהארץ טחינה ופלפל חריף ולייבל'ה יש תיעוד כמובן.

בחתונה של ברוין ראה לייבל'ה את איש החסד חונה דייטש, לצד הזמר של "לאורו" ארל'ה סמט יחד עם חזקי ברוין מנכ"ל ביקור חולים יד אברהם.

ומי שנערך להילולא הגדולה באולבסק, הוא איש ההפקות יעקב חיים מילר. לאחר שסיים להפיק את סאטמר וסיום הש"ס ביד אליהו הוא נצפה השבוע מעמיס קונטיינרים שיגיעו היישר להילולא הגדולה באוקראינה.

ומאוקראינה לרומניה: במסע סיום הש"ס בעיר הולדתו של רבי מאיר שפירא, נצפו בדרך זקן העיתונאים יצחק נחשוני והאסטרטג יוסי צלניקר כשהם סועדים ביאס יחד עם יו"ר המסע הרב סלומון משטפנשט.

גם את ירושלים פקד השבוע לייבל'ה כשהגיע לפדיון הבן לבנו של הרב ראובן ויסקי נכדו חביבו של סבו הגר"י אדלשטיין זצ"ל, שם ראה סביב לשולחן את הרב חיים מרדכי הערץ, איש אמונם ומקורבם של גדולי ישראל, שהפליא בסיפורים מפעימים משר התורה יחד עם הגבאי של בית הכנסת אור הצפון והרב אברהם אלקיים מטובי רבני עולם התורה הספרדי. 

אפרופו הערץ, השבוע ראה לייבל'ה מפגש פסגה של שונאים ומחבלים בחתונת הרב איציק סבג מתלמידי ישיבת פוניבז' הוותיקים, שהתחתן לאחר שנות רווקות בעפולה. לייבל'ה העמיד את בני מור מ'המחבלים' ואת הערץ מ'השונאים' והשניים סיכמו על שיתוף פעולה. 

לייבל'ה גם ראה השבוע חיבה מיוחדת בין השר ליצמן לבין צוות התגובות של גפני ודגל התורה יעקב מורגנבסר, השניים נפגשו כמובן בירושלים.

לייבל'ה גם הגיע לקדש את הלבנה בכותל המערבי שם ראה את הראפר ניסים בלאק מתברך אצל האדמו"ר מאלכסנדר ארה"ב, שהגיע לביקור בזק בישראל.

גם בעיר אלעד נערכו השבוע לסערה החורפית למניעה של הצפות. איש 'דגל תורה' רפאל אלבז נצפה בסיור עבודה עם עובדי מחלקת שפ"ע. אפרופו אלבז, ללייבל'ה נודע שגם במערכת הבחירות הנוכחית רפאל אלבז נקרא ע"י 'דגל התורה' לנהל את מערכת הבחירות בעיר אלעד מטעמם.

ועדיין באלעד, חיים מאיר רוזנפלד נצפה עובד קשה על המיתוג של עיריית אלעד כ'עיר הישיבות', כל הצוות העירוני נרתם לסייע לרוזנפלד לקשט את המסדרונות.

המפיק לייבי שצ'רנסקי ("תשמחו על לייבי") נצפה עם המנצח של 'מלכות' פנחס ביכלר, אצל הבמאי ועורך הרשי סגל. משהו חדש מתבשל שם. לייבל'ה אומר ללייבי היכונו להפתעות.

לייבל'ה גם לא פספס השבוע את ניו יורק וניו גרז'י על שלל הישראלים ושאינם המגיעים לתפוח הגדול. 

בחתונה לבתו של הנגיד ר' מוישי טבק שנערכה בלייקווד, ראה לייבל'ה את איש המעטפות משה מוריס טלנסקי - הידוע מפרשת אולמרט. מוישה כבר הזקין מאז המשפטים בארץ, ולייבל'ה מאחל לו בריאות ואריכות ימים.

במצלמת האבטחה של יודל'ס בבורו פארק, ראה את אמן הרגש שטיינמץ והמלחין הצעיר הנודע בתבל בנצי שטיין, כשהם עומדים בתורה ומחכים לאוכל.

ובחנות הספרים אייכלערס, ראה את בן הרבי מצאנז בודק את הספרים שאביו הרבי טרם מצא בחנות במונסי. הרבי מצאנז כידוע רוכש ספרים חדשים בחנויות והבן עדכן את אביו בדבר הספרים החדשים.

פנחס הומינר מרחובות, שניצל את ביקורו של רבו האדמו"ר מקרעטשניף ויצא לחנות 'סנדרס' כובעים לבדוק ולרכוש כובע חדש שיראה טוב בארץ.

מהצד האחר, אחד המשבקי"ם לבית קרעטשניף נצפה בחנות הסלולר המקומית בודק איך אפשר להתקשר הכי מהר לארץ. 

אפרופו קרעטשניף, מקבל האדמו"רים בניו יורק, הנגיד הצעיר אברמי זופניק, נצפה מקבל את הרבי מקרעטשניף שבירך אותו על עמידתו לצד אחייניו האדמו"רים מקרית גת. 

ומי שחזר לחסידות סאטמר היה אמן הקומזיצים דובי מייזלס, שבשבע ברכות לנכד הרבי הוא התברך בחמימות.

והעסקן שטרן המפורסם, ששבילי בורו פארק נהירים לו - כשבילי בית ההחלמה בטלז סטון, נצפה אף הוא מתעניין בספרים חדשים בבורו פארק וכנראה יביא כמה ספרים לחתונת נכדת הגר"ח קנייבסקי הערב בבני ברק. 

את המשב"ק הרב רוט מצאנז ראה לייבל'ה נושא תפילה חרישית בבורו פארק. 

ברכת מזל טוב לר' עמרם שפירא משב"ק גאב"ד 'העדה החרדית', לרגל נישואי בתו בשעה טובה.

ברכת מזל טוב לר' יואלי בוקשפן משב"ק האדמו"ר מקרלין, לרגל נישואי הנכד בן לבנו העסקן ישראל אהרן בוקשפן. בחתונה שנערכה כמיטב המסורת בעיר ביתר נראו כל בכירי הליכוד עולים לרגל לשמחת החתונה. 

מזל טוב לעסקן חיים ברוך ויכלדר מנכ"ל 'דגל ירושלים' לרגל שמחת אירוסי הבן בשעה טובה.

ברכת מזל טוב לר' שמשון בארד משב"ק האדמו"ר ממכנובקא בעלזא לרגל אירוסי בנו, עם בת הגראמן פנחס מאיר וימר.

ברכת מזל טוב למשפיע הברסלבאי ר' מוטה פרנק לרגל שמחת נישואי בנו הבחור נתן עם בת איש העסקים אברומי לנדאו מנהל רשת המלונות באומן שבאוקראינה. שמחת החתונה תיערך ביום שני באומן בהשתתפות מאות אורחים מהארץ ומחו"ל וכלל הזמרים במוזיקה החסידית שיגיעו מכל העולם. 

מזל טוב לקמב"צ האגדי ממאה שערים יואליש קרויס לאירוסי בנו דוד (24) (ממובילי המאבק בגיוס), עם הכלה לבית משפחת וגשל מחשובי חסידי סאטמר.

ברכת מזל טוב למזכ"ל 'דגל התורה' הנכנס יצחק פינדרוס, לרגל הולדת נכדתו - בת לבנו יוני.

מזל טוב לדוד יואל קליין, מראשי העסקנים בקהילת סאטמר בב"ב, לרגל הולדת הבן בשעה טובה. שמחת השלום זכר תיערך בליל שבת באולם שטרן רח' ישמח משה בשיכון סאטמר בב"ב.

ברכת מזל טוב לישראל רובינשטיין משב"ק ונאמן ביתו הקרוב של הרבי מדעעש לרגל שמחת הולדת בתו בשעה טובה ומוצלחת. הקידוש יערך אי"ה בבית המדרש דעעש ברחוב רבי טרפון בעקבות כך שהרבי מצאנז נמצא בשבת התאחדות בארה"ב.

ולסיום, מזל טוב לבנש"ק שמואל שווארץ מנאמני ביתו של האדמו"ר מויז'ניץ לונדון, לרגל הולדת הבן בשעה טובה ומוצלחת, שמחת השלום זכר תיערך בליל שבת במהלך הטיש של האדמו"ר מויז'ניץ לונדון.

לייבל'ה רכילות חרדית אבי אבוחצירא משה טלנסקי מנחם גשייד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד