י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

המיזם המהפכני של דרשו: דף הכולל לאברכים

תכנית 'דף הכולל' של דרשו, תגיע היום לישורת הראשונה שלה עם קיום המבחן הראשון • התכנית מציעה לאברכי הכולל ללמוד דף גמרא ליום – רק בימים שבהם מתקיימים לימודים בכולל • ב'דרשו' נערכים לביקורם של גדולי ישראל שליט"א במוקדי המבחנים המרכזיים

המיזם המהפכני של דרשו: דף הכולל לאברכים
אברכי הכוללים נבחנים צילום: משה גולדשטיין

המיזם המהפכני של 'דרשו' עבור אברכי הכולל יגיעו היום לשיאו, עם המבחן הראשון שייערך על כלל דפי הגמרא שנלמדו החודש במסגרת מסלול ייחודי זה. במסגרת המבחן, האברכים שהקדישו מידי יום, (חמישה ימים בשבוע) זמן ללימוד דף גמרא ביום, ייבחנו על החומר הנלמד בחודש האחרון במסכת ברכות, מדף ב. עד דף כ"ג:.

התוכנית החדשה 'דף הכולל', נועדה לאפשר לכוללי האברכים ללמוד לפי סדר שיאפשר להם מחד, לשמור על קצב לימוד אחיד, ובמקביל להגיע להספק נאה של כ-20 דפים מדי חודש בחודשו, כאשר הלימוד מתקיים במשך כל ימי ה'זמן' בהם מתקיימים הלימודים בכוללים כסדרם.

התוכנית נוסדה על פי הוראתו של מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי שליט"א, אשר פנה במכתב מיוחד לנשיא 'דרשו' רבי דוד הופשטטר בו הוא כותב כי "יש כעת הזדמנות לייסד בכוללים סדר לימוד של דף ליום, אשר תועלתו מרובה לאברכי הכוללים שחשקה נפשם ללמוד ש"ס בעיון באופן מסודר".

ואכן ב'דרשו' הוחלט באופן מידי ליישם את הוראתו של מרן שר התורה, ולפנות לייסוד התוכנית וקביעת סדר הלימוד באופן שיאפשר לאברכים עמלי התורה לסיים את הש"ס כולו, בלימוד מסודר ועקבי.

בשל הגידול הדרסטי במספרם של הנבחנים, הוחלפו רבים ממוקדי הבחינה והועברו למקומות גדולים יותר ונפתחו מוקדים חדשים ביישובים נוספים ברחבי הארץ, שעד כה לא נערכו בהם מבחני 'דרשו'. כמו"כ נערכים בארגון עם מספר בודקים כפול מהרגיל, כדי שהמבחנים יוכלו להיבדק במהלך החודש לפני שייערך המבחן הבא.

ב'דרשו' מציינים כי ניתן להגיע למוקדי המבחן המפורסמים בפרסומים הרשמיים – גם ללא רישום מוקדם, כמו כן מדגישים כי מבחני דף הכולל יתקיימו אך ורק ביום חמישי ואך ורק במקומות המבחן המפורסמים של דף הכולל.

 

דרשו דף היומי אברך כולל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד