י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
השר לשעבר חושף

איוב קרא: "נכנסתי לכלא כשמסביבי מאות חיילים מצריים"

בפוסט שמפרסם השר לשעבר איוב קרא בחשבון הפייסבוק שלו, הוא מגולל את חלקו במאמצים לשחרורו של עזאם עזאם, הישראלי שהיה שבוי בכלא המצרי באשמת ריגול לטובת ישראל

איוב קרא: "נכנסתי לכלא כשמסביבי מאות חיילים מצריים"
איוב קרא צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

איוב קרא שכיהן כשר התקשורת מטעם מפלגת הליכוד,  פרסם פוסט מרתק בחשבון הפייסבוק שלו וגולל את המאמצים שעשה לשחרורו של הישראלי עזאם עזאם מהכלא המצרי.

"היום חל יום הזכרון לעוזי כהן ז"ל סגן ראש העיר המיתולוגי של רעננה" כותב קרא. "ב-1999 הבטחתי לעוזי וחבריי התימנים שתמכו בי כי אם אבחר לכנסת, בטקס ההשבעה אבטיח לשחרר את עזאם עזאם, וכך עשיתי למרות הכעס מצידו של יו"ר הליכוד אריאל שרון ז"ל שלא אהב את המהלך. סולקתי אז מהטקס ומהכנסת ולא הושבעתי."

קרא ממשיך וחושף את פרטי המקרה: "בהמשך שרון אמר לי כי אם אתה רוצה לקיים את הבטחתך, חייבים להקליט את עזאם בכלא ושיצהיר שהינו חולה קשה. ברק אז רוה"מ והמוסד לא הסכימו למהלך המביך והמסוכן."

"הצלחתי לקבל אישור כניסה למצרים ולכלא בו שהה עזאם" מספר קרא, "ועם אבטחה בחוץ של מאות חיילים וטנקים מצריים ועשרות אנשי שב"כ מסביבי בתוך הכלא כשמולי עזאם עצמו, הקלטתי אותו והבאתי את הקלטת לישראל וכך החל מסע שחרורו".

"את זאת סיפר עזאם לאחר כמה שנים בתוכנית טלוויזיה. ממני איש לא שמע על כך כמובן" מבהיר השר לשעבר.

כזכור, בדצמבר 2004 שוחרר עזאם עזאם מהכלא במצרים, לאחר שנעצר שמונה שנים קודם לכן על ידי שירותי הביטחון המצריים באשמת ריגול לטובת מדינת ישראל. לאחר משפט ראווה קצר, נגזרו עליו 15 שנות מאסר עם עבודות פרך. ובמסגרת עסקת חילופי שבויים, שב עזאם עזאם לישראל לאחר כ-8 שנות מאסר.

איוב קרא מצרים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד