י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
נשלח לכלא

השוטר הפקיר את ביטחונם של המבלים תמורת שוחד

20 חודשי מאסר בפועל וקנס כספי בסך 50 אלף ש"ח נגזרו על חיים מור, רכז רישוי עסקים במרחב יפתח במשטרת ישראל, בגין קבלת שוחד וטובות הנאה וכן מסחר באלכוהול באופן לא חוקי • "אפשר מראש למועדונים, כנגד שוחד, שלא להחזיק במספר המאבטחים הנדרש, בכך שהודיע להם על ביקורות משטרתיות"

השוטר הפקיר את ביטחונם של המבלים תמורת שוחד
הופעה צילום: pixabay

בית המשפט המחוזי בתל אביב גזר על חיים מור 20 חודשי מאסר בפועל וקנס כספי בסך 50 אלף ש"ח. חיים מור רכז רישוי עסקים במרחב יפתח במשטרת ישראל הורשע במסגרת הסדר בגין עבירות שוחד, מרמה והפרת אמונים ושיבוש מהלכי משפט.

חיים מור הורשע שקיבל שוחד מבעלים של חברת אבטחה שסיפקה שירותי אבטחה למועדוני לילה בתל אביב וכן מאדם שהיה שותף באחד המועדונים. חיים מור הורשע בכך שנהג להדליף מידע על אודות ביקורות הצפויות להיערך על ידי המשטרה לבעלי עסק, לגורמי ניהול בבתי העסק ולגורמים הקשורים לחברות אבטחה וזאת בתמורה להטבות למיניהן. בנוסף הוא הורשע כי ניהל עסק של סחר במשקאות אלכוהול מבלי שקיבל לכך את האישור הנדרש מטעם משטרת ישראל.

במסגרת עסקי האלכוהול סחר חיים מור עם גורמים העובדים במועדונים ובבתי העסק המצויים, בין היתר, בתחומי המרחב, אשר היו נתונים למרותו במסגרת תפקידו כרכז רישוי עסקים. זאת עשה מור תוך שהוא קולע עצמו למצב של ניגוד עניינים בין האינטרס הממלכתי והמקצועי עליו הוא מופקד ובין זיקתו האישית - מסחרית לעסקי האלכוהול. 

בית המשפט קיבל את עמדת המחלקה לחקירות שוטרים אשר טענה כי יש לראות בחומרה מצב בו שוטר מנצל את מעמדו, כוחו וסמכותו כשוטר, חוצה את הקווים והופך למעין שותף של בעלי המועדונים וחברות אבטחה, בכך מעל השוטר בתפקידו ובאמון שניתן בו, הטה עבורם את הדין וסייע להם לפעול בניגוד לחוק וזאת תמורת בצע כסף ורווח אישי תוך התנהלות שוחדית.

השופטת מיכל אגמון-גונן, קבעה בגזר הדין כי מהות תפקידו של הנאשם הייתה להבטיח כי מועדונים יקבלו רישוי ויפעלו, כל עוד הם עומדים בתנאים שהמשטרה סבורה, שהם התנאים שיבטיחו את שלומם של המבלים. "הנאשם שזה היה לב ליבו של תפקידו, לא רק שהעלים עין ממקרים בהם היו חסרים מאבטחים, עניין החמור כשלעצמו, אלא אפשר מראש למועדונים, כנגד שוחד, שלא להחזיק במספר המאבטחים הנדרש, בכך שהודיע להם על ביקורות משטרתיות, ואף דיווח שקר למפקדיו. כלומר הנאשם, שתפקידו הספציפי במשטרה היה לשמור על באי המועדונים, על ביטחונם ובטיחותם,  הפקיר אותם, והכל למען בצע כסף. יש לחשוב מה היה קורה לו באחד המועדונים, בהעדר מאבטחים בכמות מספקת היו נפגעים המבלים פגיעה חמורה. בעיניי פגיעה זו, חמורה ביותר ומתווספת לכל הפגיעות האחרות בעבירות שעבר הנאשם".

השופטת גזרה על הנאשם עונש מאסר משמעותי וקבעה כי "מדובר בשוטר שפגע הן במשטרה, הן באמון הציבור ובעיקר סיכן בפועל, באופן מיידי וממשי, אזרחים, שכדי לשמור על שלומם התגייס למשטרה"

שוחד אבטחה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד