י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
גפני ישבור הגוש?

דרעי: "חבר מועצה חרדי מפיץ שנאה יותר מליברמן"

בראיון שקיים היום שר הפנים אריה דרעי בגל"צ, הוא התייחס לתוכנית המאה והביע הסתייגות מסיפוח מיידי | על הקואליציה המוכנה של ליברמן: "עכשיו כולם יודעים שצדקתי" | קמפיין הליכוד: "סוף סוף הם התעוררו שם" | גפני מאיים לפרק את הגוש? "חבר מועצה חרדי מפיץ שנאה יותר מליברמן"

דרעי: "חבר מועצה חרדי מפיץ שנאה יותר מליברמן"
אריה דרעי צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בראיון שהעניק היום שר הפנים וחבר הקבינט המדיני ביטחוני אריה דרעי, למרציאנו סגל בגלי צה"ל, הוא העריך כי "הפיגוע היה מעשה יחיד, אבל ברור שתוכנית המאה עושה את שלה".

עם זאת, לדבריו, הוא לא תומך בהחלת ריבונות מהירה בבקעת הירדן ויהודה ושומרון. "אסור לעמוד עם סטופר באשר לסיפוח. הפזיזות בנושא הזה זה מעשה לא חכם". לדבריו, "צריך לתת לנתניהו לנהל את העניין מול האמריקאים. אני סומך עליו שהוא מנהל את זה, ואין מישהו שיותר טוב ממנו עם האמריקאים".

עם זאת, הוא שידר מעט עמימות לגבי המצב בעזה ובדרום הארץ. "אין פתרון של שחור לבן בעזה", הוא אמר. "מי שאומר שביד קשה או בהסדר אפשר לשקט בדרום משלה את עצמו".

דרעי התייחס גם לדברי ליברמן שאמר כי יש לו כבר קואליציה וזה סגור - "עכשיו כולם יודעים שצדקתי", הוא אמר. "יש הסכם חתום בין ליברמן למרצ, כחול לבן והמשותפת, להקים ממשלה בהמנעות של המשותפת".

הוא הוסיף, כי "במערכת הבחירות הקודמת הוא הישלה את כולם שהוא הולך לקראת ממשלת אחדות. היום כבר כולם יודעים איזו ממשלה הוא רוצה. מי שרוצה מדינה יהודית, מי שרוצה מדינה מסורתית, מי שרוצה לשמור על ערכיו, שלא יצביע לו".

על קמפיין הליכוד עקץ דרעי את נתניהו ואמר "סוף סוף הם התעוררו שם בליכוד. בפעם הקודמת הם עבדו יותר על הדיגיטל והטכנולוגיות ושכחו שבפריפריה צריך לעבור מבית לבית. עכשיו הם כבר יורדים לשטח".

מיד אחרי השר דרעי עלה להתראיין השר סמוטריץ שתקף את דברי דרעי על החלת הריבונות, ואמר כי "מזל שהוא לא היה חבר קבינט כשבן גוריון היה צריך להחליט על הקמת המדינה".

בהתייחס לנתניהו "אם נתניהו ירצה ויתאמץ הוא יוכל להחיל ריבונות לפני הבחירות", תקף. "לא קונה את האמירה שהוא רצה והממשלה האמריקני הוציא לו כרטיס אדום".

בראיון נשאל דרעי על הדיווח שגפני איים לשבור את הגוש החרדי, כי במידה שהמטה החרדי בליכוד ימשיך לעבוד הוא ילך לגנץ, דרעי אמר: "אני לא מכיר את זה, הוא לא התייעץ איתי. אבל דבר אחד אני יכול להגיד לך, יש בבני ברק חבר מועצה חרדי מטעם הליכוד שמפיץ שנאה נגד החרדים אפילו הרבה יותר מישראל ביתנו וליברמן, וכנראה שזה מציק להם וגפני אומר את מה שהוא אומר, לא שמעתי. אבל גוש הימין יישאר, ואני לא מאמין שאף דבר ישבור את הגוש הזה".

אריה דרעי משה גפני גלי צה"ל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד