י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
סוף עצוב

הרופא שגילה את נגיף הקורונה וננזף - מת מהנגיף

רופא עיניים סיני בשם לי וונליאנג, הבחין בתחילת חודש דצמבר בנגיף הקורונה, ולאחר שהזהיר אחרים הוא ננזף על ידי הממשלה והוזהר שאם ימשיך הוא יעמוד לדין • בתחילת ינואר טיפל לי בחולת סרטן שהייתה נגועה בנגיף, וכתוצאה מכך נדבק אף הוא • היום הוא מת כתוצאה מהמחלה

הרופא שגילה את נגיף הקורונה וננזף - מת מהנגיף
פינוי חולה עם חשש לקורונה צילום: Yonatan Sindel/Flash90

רופא עיניים סיני בשם לי וונליאנג, הבחין בתחילת חודש דצמבר בשבעה מקרים של נגיף שלדעתו דמו לסארס - הנגיף שהוביל למגיפה עולמית בשנת 2003. לי עדיין לא ידע שזהו בכלל נגיף חדש בשם קורונה.

בסוף דצמבר הוא העביר הודעה לרופאים אחרים בקבוצה בה הם היו חברים, כי כדאי להם להזהר וללבוש בגדי מגן בשביל להימנע מהדבקות.

ארבעה ימים לאחר מכן, הגיעו אליו אנשי הלשכה לביטחון פנים וחייבו אותו לחתום על מכתב שבו הואשם בהפצת "דברים כוזבים המפריעים מאוד לסדר החברתי".

במכתב עליו הוא נדרש לחתום נכתב: "אנו מזהירים אותך בכובד ראש: אם תמשיך להתעקש, בעזות מצח כזו, ותמשיך בפעילות הבלתי חוקית הזו, אתה תובא לדין - האם זה מובן?". יחד איתו הוזהרו עוד שמונה רופאים. מאוחר יותר התנצלו בפניו הרשויות אך זה כבר היה מאוחר מדי.

בתחילת ינואר טיפל לי בחולת סרטן שהייתה נגועה בנגיף, וכתוצאה מכך נדבק אף הוא. בעקבותיו נדבקו אף אביו ואמו והם פונו לבית חולים.

היום (חמישי), כאמור, מת לי כתוצאה מהמחלה עליה הוא עצמו דיווח וננזף עקב כך.

 

 

 

קורונה סין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד