י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
מה חושב הציבור על ממשלת אחדות?

סקר: שוויון בין גוש הימין לגוש השמאל-ערבים; 'כחול לבן' נחלשת

מסקר שהתפרסם היום עולה, כי הפלונטר הפוליטי הולך ללוות אותנו גם במערכת הבחירות הקרובה • גוש הימין וגוש השמאל-ערבים שומרים על שוויון ושניהם רחוקים מהמנדט ה-61 • ליברמן היחיד שלא נספר באף אחד מן הגושים אך הוא כבר אותת על כוונתו ללכת עם השמאל

סקר: שוויון בין גוש הימין לגוש השמאל-ערבים; 'כחול לבן' נחלשת
מליאת הכנסת, הבוקר צילום: דוברות הכנסת - עדינה ולמן

מסקר 'וואלה' שהתפרסם היום (חמישי) עולה, כי הפלונטר הפוליטי הולך ללוות אותנו גם במערכת הבחירות הקרובה, כשלאף אחד מן הגושים אין אפשרות להקים ממשלה.

על פי הסקר, אילו הבחירות לכנסת ה-23 היו מתקיימות היום, כחול לבן' בראשות בני גנץ הייתה מקבלת 34 מנדטים ושומרת על כוחה כמפלגה הגדולה בכנסת. הליכוד בראשות בנימין נתניהו מתחזקת מעט לעומת הסקר הוקדם ומקבלת 32 מנדטים. הרשימה המשותפת (חד"ש, רע"ם, תע"ל, בל"ד) בראשות איימן עודה עם 13 מנדטים.

הגוש החרדי שומר על כוחו עם 16 מנדטים, ש"ס בראשות אריה דרעי 8 לעומת 9 בבחירות האחרונות ויהדות התורה בראשות יעקב ליצמן 8 לעומת 7 בבחירות האחרונות. 

כזכור, בראיון שהעניק היום שר הפנים וחבר הקבינט המדיני ביטחוני אריה דרעי, למרציאנו סגל בגלי צה"ל, נשאל דרעי על הדיווח שגפני איים לשבור את הגוש החרדי, כי במידה שהמטה החרדי בליכוד ימשיך לעבוד הוא ילך לגנץ, דרעי אמר: "אני לא מכיר את זה, הוא לא התייעץ איתי. אבל דבר אחד אני יכול להגיד לך, יש בבני ברק חבר מועצה חרדי מטעם הליכוד שמפיץ שנאה נגד החרדים אפילו הרבה יותר מישראל ביתנו וליברמן, וכנראה שזה מציק להם וגפני אומר את מה שהוא אומר, לא שמעתי. אבל גוש הימין יישאר, ואני לא מאמין שאף דבר ישבור את הגוש הזה".

העבודה – גשר - מרצ בראשות עמיר פרץ, אורלי לוי אבקסיס וניצן הורוביץ שומרת על כוחה בסקרים ומקבלת 9 מנדטים.  ימינה בראשות נפתלי בנט עם הרב רפי פרץ, איילת שקד ובצלאל סמוטריץ' מקבלת 8 מנדטים. 

ישראל ביתנו בראשותו של אביגדור ליברמן מקבלת 8 מנדטים אף היא. כזכור, השר דרעי אמר היום בראיון לגלי צה"ל, כי "יש הסכם חתום בין ליברמן למרצ, כחול לבן והמשותפת, להקים ממשלה בהמנעות של המשותפת". הוא הוסיף, כי "במערכת הבחירות הקודמת הוא הישלה את כולם שהוא הולך לקראת ממשלת אחדות. היום כבר כולם יודעים איזו ממשלה הוא רוצה. מי שרוצה מדינה יהודית, מי שרוצה מדינה מסורתית, מי שרוצה לשמור על ערכיו, שלא יצביע לו".

עוצמה יהודית בראשות איתמר בן גביר לא עוברת את אחוז החסימה ומקבלת 1.7% מקולות הבוחרים השווים ל-2 מנדטים בלבד.

על פי החלוקה לגושים, גוש הימין עם 56 מנדטים, גוש השמאל עם-ערבים עם 56 מנדטים אף הוא, וליברמן שלא נספר באף אחד מן הגושים עם 8 מנדטים.

עוד עולה מן הסקר, כי 52% מהציבור תומך בהקמת ממשלת אחדות אחרי הבחירות, ורק 26% נגד ואילו 22% אינם יודעים. בשני צדי המפה, מימין ומשמאל, יש רוב שמעוניין בממשלת אחדות: 51% ממי שמגדיר את עצמו כימין ו-54% ממי שמגדיר את עצמו כמרכז-שמאל תומך בממשלת אחדות אחרי הבחירות, ורק 27% בימין ו-24% במרכז-שמאל מתנגדים להקמת ממשלת אחדות בין הליכוד וכחול לבן.

בנוסף, שיעור התומכים בסיפוח חד צדדי נותר יציב - כשליש מהציבור, אך שיעור נטולי העמדה הצטמצם ושיעור המתנגדים עלה: למעלה מ-30% השיבו "לא יודע" בסקר הקודם לפני כשבועיים ורק 22% בסקר הנוכחי. שיעור המתנגדים בציבור הכללי לסיפוח חד צדדי עלה מ-30% ל-46%.

עורך הסקר: מדגם יעוץ ומחקר, מועד איסוף הנתונים: 5/2/2020, אוכלוסיית המחקר: מדגם מייצג של כלל האוכלוסייה בישראל בגילאי 18 ומעלה, מספר המתבקשים להשתתף: 3,389, מספר המשיבים בפועל: 505, טעות הדגימה המירבית: 4.4%+, שיטה סטטיסטית: הסקר בוצע בשיטות סטטיסטיות מקובלות, שיטת הדגימה: דגימת שכבות ובתוך השכבות דגימה אקראית, אופן ביצוע הסקר: טלפוני + אינטרנטי

סקר מנדטים בחירות לכנסת ה-23 מפלגת כחול לבן הליכוד ישראל ביתנו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד