י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

זהירות! חיידקי על

בתי החולים מהווים כר פורה להתפתחות חיידקים עמידים בשל כמויות גדולות ובלתי מבוקרות של תרופות אנטיביוטיות הניתנות לחולים. איך אפשר להתגבר בקלות על חיידקי העל בעזרת חומרים פשוטים

חיידקים
חיידקים

בבית החולים סלי אוך בבירמינגהם שבאנגליה הוחלפו כל ידיות הדלתות והארונות, הברזים ומשטחי האל-חלד במשטחי נחושת. הסיבה: בית החולים משמש אתר ניסוי לשימוש בנחושת כאמצעי למלחמה בחיידקי העל.

יכולתה של הנחושת לקטול חיידקים ידועה היטב ברפואה מזה שנים רבות והוכחה לאחרונה כבעלת היכולת לחסל גם חיידקים עמידים ביותר, כאלה שאף אנטיביוטיקה לא יכלה להם.

מחקר שנערך באנגליה מצא כי בעוד שעל משטחי פלדת אל חלד יכול חיידק עמיד כמו ה-MRSA לשרוד שלושה ימים, הרי שעל משטחי נחושת הוא שורד 45-90 דקות בלבד.

מחקר אחר שהתפרסם לאחרונה, מאשר את האמונה העתיקה שהדבש יכול להילחם בזיהומים. המתקת השתייה בדבש תחזק את המערכת החיסונית של בני הבית.

כך גם אורגנו. אורגנו איננו רק צמח תבלין פיקנטי. מחקרים רבים מצאו כי השמן המופק ממנו יעיל נגד לא פחות מ-25 סוגי חיידקים ובהם כאלה העמידים לסוגים שונים של אנטיביוטיקה. שני החומרים הפעילים בצמח הם קרבקול ותימול שהצמח מייצר במטרה להגן על עצמו מפני מזיקים והם מצויים בצמח בשילוב וריכוז עוצמתי במיוחד.

ועוד משהו: עומדים להגיע לבית חולים? הפעילו את כפתורי המעלית וידיות הדלתות בעזרת נייר טישו. הצטיידו בג'ל חיטוי לידיים וחטאו אותם בג'ל כל אימת שתגעו בחפץ כלשהו במקום.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד