י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
מתכתב בלימוד

המג"ש פנה לסמוטריץ' בוואטסאפ עם שאלה בתוספות והוא השיב לו עם המהרש"א

כוכב הרשת מלך זילברשלג שאל את סמוטריץ' האם מותר ללמוד דף היומי ברכבת, וסמוטריץ' ענה לו: "כל עוד אני שר התחבורה מותר ואפילו רצוי ללמוד דף יומי ברכבת" ואף הציע עזרה • אחד מהגולשים שלח לו שאלה בוואטסאפ, והוא השיב לו עם המהרש"א

המג"ש פנה לסמוטריץ' בוואטסאפ עם שאלה בתוספות והוא השיב לו עם המהרש"א
שר התחבורה החדש בצלאל סמוטריץ' בראיון ל'כאן 11' צילום: צילומסך

אתמול (רביעי) חשבון הטוויטר 'בארכבת' המעדכן על תקלות ועיכובים ברכבת ישראל, צייץ ציוץ אנטי חרדי. מפעיל החשבון העלה תיעוד של חסיד חב"ד מניח תפילין בתחנת הרכבת, וכתב כי "ביררנו... ואסור לפתוח דוכנים להנחת תפילין בתחנות הרכבת. נתקלתם - דווחו לנו ונעביר הלאה לטיפול". 

שר התחבורה בצלאל סמוטריץ' ראה את הציוץ והגיב עליו כי "לתומי חשבתי שבאתם לשפר את השירות של הרכבת ולא לעסוק באנטישמיות ורדיפת יהדות. אבהיר: כל עוד אני שר התחבורה מותר ואף רצוי להעמיד דוכני יהדות והנחת תפילין בתחנות הרכבת (ולא רק בהן) ניסיתם להקים ונתקלתם בקושי? פנו אלי ונטפל בעזרת השם".

כוכב הרשת מלך זילברשלג שאל את סמוטריץ' האם מותר ללמוד דף היומי ברכבת, וסמוטריץ' ענה לו: "‏אבהיר: כל עוד אני שר התחבורה מותר ואפילו רצוי ללמוד דף יומי ברכבת, עדיף בחברותא, ואפשר אפילו בהברה אשכנזית, ואפילו ביידיש. נתקלתם בתוספות קשה, שברתם את השיניים ולא הצלחתם להבין, מוזמנים לפנות אלי ובעזרת השם אשתדל לעזור (רק לא ביידיש)".

אחד מהגולשים הגיב לסמוטריץ': כבוד השר, עקב הפוסט מאתמול, נזכרתי, חיפשתי, ומצאתי את התפילין שלי... אותן תפילין שסבי ז"ל קנה לי לבר מצווה והבוקר הנחתי, לקחתי על עצמי להניח תפילין כל יום. תודה!!!".

בתיעוד שמסתובב ברשתות בשעות האחרונות, נראה כי אחד מן הגולשים לקח ברצינות את הצעתו של סמוטריץ' ושאל אותו מה פירוש התוספות בשורה האחרונה בברכות דף ל"ב ע"ב.

סמוטריץ עונה על שאלת התוספות

סמוטריץ' הביא לו את המהרש"א בעניין, ותירץ לו את הקושיה.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי מי ששאל את סמוטריץ' הוא הרב אליהו צבי גולדשמיד שמוסר שיעורי דף היומי ביוטיוב. הוא סיפר ל'בחדרי' כי זו שאלה שהתעוררה לו בזמן שלמד את הדף היומי, וכשראה את הציוץ של סמוטריץ' הוא החליט לנסות ולשאול אותו. "הבנתי שהוא ממש ישב ללמוד את הסוגיא בשביל לענות לי תשובה", הוא אמר.

בצלאל סמוטריץ מסכת ברכות רכבת ישראל דף היומי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד