י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
מהבכירים ביותר בארגון הטרור

טראמפ מאשר: קאסם א-רימי מנהיג זרוע חצי האי ערב של אל קאעידה - חוסל

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ מאשר, כי קאסם א-רימי, מנהיג זרוע חצי האי ערב של אל קאעידה בתימן - חוסל • טראמפ ציין כי "מותו מחליש עוד יותר את אל-קאעידה בחצי האי ערב ואת הארגון העולמי, ומביא אותנו צעד נוסף לחיסול האיומים שהארגונים האלה מציבים לביטחוננו הלאומי"

טראמפ מאשר: קאסם א-רימי מנהיג זרוע חצי האי ערב של אל קאעידה - חוסל
קאסם א-רימי שחוסל בתימן צילום: צילום מסך

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ מאשר, כי קאסם א-רימי, מנהיג זרוע חצי האי ערב של אל קאעידה בתימן - חוסל. "תחת א-רימי, אל-קאעידה בחצי האי ערב הייתה אחראית לאלימות חסרת מצפון נגד אזרחים בתימן, וניסתה לבצע ולעודד כמה מתקפות נגד ארה"ב ונגד כוחותינו", אמר טראמפ.

טראמפ ציין כי "מותו מחליש עוד יותר את אל-קאעידה בחצי האי ערב ואת הארגון העולמי, ומביא אותנו צעד נוסף לחיסול האיומים שהארגונים האלה מציבים לביטחוננו הלאומי".

עיתון ה'ניו יורק טיימס' דיווח בשבוע שעבר כי א-רימי חוסל על ידי כוחות אמריקנים שעקבו אחריו בעזרת סייענים מקומיים. לדברי הניו יורק טיימס, התקיפה בוצעה מהאוויר בשטח תימן. גורם בכיר בצבא ארה"ב אמר לעיתון, כי סייען מקומי חשף את מיקומו כבר לפני כחודשיים וחצי, וצאז התנהל אחריו מעקב עד לחיסולו. עם זאת, האישור הרשמי לכך התקבל רק היום על ידי הנשיא טרמאפ.

א-רימי היה ממקימי הזרוע הצבאית של הארגון בחצי האי ערב - שנחשבת לאחת הזרועות המסוכנות בארגון. בהודעתו ציין טראמפ, כי "נמשיך להגן על העם האמריקני באמצעות איתור וחיסול טרוריסטים שרוצים לפגוע בנו".

זמן קצר לאחר כניסת טראמפ לתפקיד נשיא ארה"ב, פרסם א-רימי הקלטה ובה הוא לעג לו בעקבות מותו של חייל אמריקאי במהלך מבצע בתימן. "השוטה החדש של הבית הלבן קיבל מכם מכה כואבת בפעולה הראשונה שלו על אדמתכם", אמר א-רימי בהקלטה ששיגר לפעילי הארגון.

דונלד טראמפ חיסול אל קאעידה תימן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד