י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024

10 דיברות לנהיגה בטוחה בקיץ

מיוחד לבין הזמנים: עשה ואל תעשה בנהיגה בקיץ עם הילדים וכל המשפחה • כיצד לנסוע בטוח ולחזור בשלום מהחופשה עם הילדים

10 דיברות לנהיגה בטוחה בקיץ
פורום הייד פארק

תקופת החופש הגדול מאופיינת, בין השאר, ביציאה מוגברת של משפחות עם ילדים לטיולים ברחבי הארץ. דניאלה קדוש, סמנכ"לית השיווק של חברת באדג'ט השכרת רכב, מגישה 10 דיברות – "המלצות חמות", כיצד לנסוע ולחזור בשלום מהחופשה עם הילדים:

1. בגלל החום הכבד, ולמרות המזגן, מומלץ להקדים את הנסיעה לשעות הבוקר המוקדמות או לאחר אותה לשעות הערב. כאשר מדובר בנסיעה עם ילדים – יש סיכוי שבשעות הערב הם יהיו שקטים יותר ואולי אף יירדמו .

2. יש להקפיד על הפסקות נהיגה במקום מוצל או קריר ולשתות מים או משקה קל. רצוי לתאם את ההפסקות עם מצב המנוחה או חוסר המנוחה של הילדים. הישיבה בכיסא הבטיחות אינה מאפשרת לילד להניע את גופו בחופשיות, לאורך זמן הוא מתחיל לגלות קוצר רוח, דבר הפוגע ביכולת הריכוז של הנהג. לכן, עם ילדים כדאי להקפיד על הפסקה ארוכה יותר, שתאפשר להם "לשחרר" אנרגיות.

3. כאשר הרכב חונה, רצוי להשאיר פתח צר בחלונות ולפרוס מתקן בשמשה הקדמית, שכן הטמפרטורה ברכב סגור עולה על 70 מעלות. פתיחת החלונות והמזגן עם הכניסה לרכב מסייעת לקירור מהיר של פנים הרכב.

4. חום הקיץ ורכב מרובה נוסעים (ילדים) משכיח מאיתנו לפעמים שעל הכביש ישנם עוד נהגים ולכן, חשוב לשמור על מרחק , לתת זכות קדימה כשצריך , לוותר לפעמים ולא להתעקש וכ' .

5. מומלץ להדליק אורות גם בקיץ – במיוחד בשעות הבוקר.

6. חשוב לנהוג עם משקפי שמש (למניעת סינוור) וסנדל נעול מאחור. קבקבים בלי רצועה נועלת עלולים להישמט מכף הרגל ולהפוך את הנהיגה למסוכנת.

7. כאשר המזגן פועל וחלונות הרכב סגורים, הנהג נמצא ב"בידוד" מהמתרחש בחוץ. אם גם הרדיו פועל בחוזקה, זהו מתכון בטוח לאסון. לכן, חשוב להשאיר פתח צר לאוורור באחד מן החלונות, ולהנמיך את המוזיקה לרמה שתאפשר לשמוע מה שנעשה מחוץ לרכב.

8. חשוב שהנהג יהיה מרוכז בנהיגה בלבד. לכן, בנסיעה עם ילדים ללא מלווה מומלץ ששתייה, חטיפים, משחקים, מוצצים ודברים אחרים להם זקוקים הילדים, יהיו נגישים להם, כך שלא יצטרכו את עזרת הנהג. כמו-כן, גם אם הילד מדבר אליך מאחור השב לו, אך אל תביט אליו מהמראה, כפי שנוהגים הורים-נהגים רבים. שנייה של חוסר תשומת לב לכביש עלולה לגרום לאסון.

9. במידה ויש צורך להתעסק עם הילדים- לחפש לתינוק מוצץ או כל דבר אחר, חייבים לעצור את הרכב בצד הדרך. אסור לנהג לסמוך על יכולתו לעסוק בכמה דברים בו זמנית בנוסף לנהיגה.

10. במסגרת הטיולים המשפחתיים מגיעים לכבישים "שוממים" יחסית (כמו כביש הערבה). דווקא אז חובה על הנהג לגלות עירנות מירבית, כי גם הנהגים האחרים חושבים שהכביש "שומם" וכבר אירעו אסונות קשים מאד בכבישים אלה.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד