י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
עשרות אחוזים לא בטוחים בהצבעה

סקר: רוב לממשלת אחדות; ליברמן נחלש

מסקר 'מעריב' שהתפרסם היום (שישי) עולה, כי מפת הגושים לא מראה תזוזה של ממש, אולם ישנו רוב לממשלת אחדות • מעל לחצי (49%) ממצביעי העבודה – גשר - מרצ אינם בטוחים מהצבעתם, כמו גם 45% ממצביעי ימינה

סקר: רוב לממשלת אחדות; ליברמן נחלש
דרעי בין נתניהו לגנץ צילום: הדס פרוש, פלאש 90

מסקר 'מעריב' שהתפרסם היום (שישי) עולה, כי מפת הגושים לא מראה תזוזה של ממש, אולם ישנו רוב לממשלת אחדות.

על פי הסקר, אילו הבחירות לכנסת ה-23 היו מתקיימות היום, כחול לבן' בראשות בני גנץ הייתה מקבלת 36 מנדטים ושומרת על כוחה כמפלגה הגדולה בכנסת. הליכוד בראשות בנימין נתניהו בפער מתחתיה ומקבלת 33 מנדטים. הרשימה המשותפת (חד"ש, רע"ם, תע"ל, בל"ד) בראשות איימן עודה עם 13 מנדטים.

הגוש החרדי נחלש מעט ומקבל 15 מנדטים, ש"ס בראשות אריה דרעי 7 לעומת 9 בבחירות האחרונות ויהדות התורה בראשות יעקב ליצמן 8 לעומת 7 בבחירות האחרונות. 

העבודה – גשר - מרצ בראשות עמיר פרץ, אורלי לוי אבקסיס וניצן הורוביץ נחלשת מעט ומקבלת 8 מנדטים, כמו גם ימינה בראשות נפתלי בנט עם הרב רפי פרץ, איילת שקד ובצלאל סמוטריץ' שמקבלת 8 מנדטים אף היא. 

ישראל ביתנו בראשותו של אביגדור ליברמן מקבלת 7 מנדטים בלבד.

על פי החלוקה לגושים: גוש הימין עם 56 מנדטים, גוש השמאל-ערבים עם 57 מנדטים, וליברמן שלא נספר באף אחד מן הגושים עם 7 מנדטים בלבד.

נתון מעניין שעולה מן הסקר, הוא שמעל לחצי (49%) ממצביעי העבודה – גשר - מרצ בראשות עמיר פרץ, אורלי לוי אבקסיס וניצן הורוביץ אינם בטוחים מהצבעתם, כמו גם 45% ממצביעי ימינה. אחוזי המצביעים הבטוחים בהצבעתם הגבוהים ביותר נמצאים במפלגות החרדיות.

כזכור, חבר הכנסת יועז הנדל מסיעת 'כחול לבן' אמר בראיון לענת דוידוב ורוני בר און ב-103fm כי מפלגתו לא תשתף פעולה עם הרשימה המשותפת.

בראיון לאודי סגל לפני כשלושה ימים הוא אמר שהוא "מקווה שנצליח להרים ממשלה. אם הליכוד לא ירצה להצטרף, אז נקים בהתחלה ממשלת מיעוט עם ליברמן ואחרים". 

בראיון שהעניק אתמול (חמישי) השר דרעי למרציאנו סגל בגלי צה"ל, הוא התייחס גם לדברי ליברמן שאמר כי יש לו כבר קואליציה וזה סגור - "עכשיו כולם יודעים שצדקתי", הוא אמר. "יש הסכם חתום בין ליברמן למרצ, כחול לבן והמשותפת, להקים ממשלה בהמנעות של המשותפת".

מסקר מעריב עולה, כי רק כרבע מבוחרי כחול לבן (27%) מעדיפים ממשלת שמאל צרה על פני ממשלת אחדות. בקרב מצביעיו של ליברמן לא נמצאו משיבים שרוצים ממשלת שמאל צרה בתמיכת הערבים (0%). רוב מכריע מבוחרי ישראל ביתנו (88%) רוצים ממשלת אחדות. ואולם גם האפשרות של ממשלת ימין צרה אינה אהודה בקרב מצביעיו של ליברמן (5%).

עם זאת, 26% מהנשאלים מעוניינים בממשלת אחדות של כחול לבן והליכוד בלבד.  23% רוצים ממשלת ימין-חרדים צרה, 19% רוצים ממשלת שמאל-ערבים צרה, רק 16% רוצים ממשלה של ליכוד-כחול לבן-ישראל ביתנו ו-16% השיבו כי הם לא יודעים.

הסקר נערך ביום רביעי השבוע על ידי מנחם לזר, מנהל פאנלס פוליטיקס, והשתתפו בו 523 חברים בפאנל הפוליטי של Panel4All לביצוע מחקרים על גבי האינטרנט. הסקר בוצע על מדגם מייצג של האוכלוסייה הבוגרת במדינת ישראל, יהודים וערבים כאחד - מגיל 18 ומעלה. טעות הדגימה המרבית היא 4.4%.

 

ממשלת אחדות מפלגת כחול לבן הליכוד ישראל ביתנו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד