י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
ביצע נחיתת חירום

רוסיה מאשימה: ישראל תקפה בסוריה וסיכנה מטוס עם 172 נוסעים

דיווח ערבי המגיע מסוריה טוען, כי ישראל תקפה הלילה במדינה וכתוצאה מכך נהרגו 12 פעילי מליציות איראניות • משרד ההגנה הרוסי טען כי התקיפות באזור דמשק, שאותן הוא מייחס לישראל, סיכנו "באופן חמור" טיסה אזרחית שעליה היו 172 נוסעים, וכתוצאה מכך המטוס ביצע נחיתת חירום

רוסיה מאשימה: ישראל תקפה בסוריה וסיכנה מטוס עם 172 נוסעים
התקיפה בסוריה צילום: סוכניות הידיעות

דיווח ערבי המגיע מסוריה טוען, כי ישראל תקפה הלילה במדינה וכתוצאה מכך נהרגו 12 פעילי מליציות איראניות. המרכז הסורי לזכויות אדם דיווח כי בתקיפה הושמדו סוללות הגנה אוויריות.  כלי התקשורת הסוריים דיווחו כי ישראל ביצעה את התקיפה מאזור רמת הגולן.

לפי הדיווח, טילים רבים פגעו ביעדיהם - בהם גם יעדים של צבא אסד - ונשמעו כמה פיצוצים באזור. אולם, סוכנות הידיעות הסורית הרשמית סאנא, טוענת כי רוב הטילים יורטו על ידי צבא סוריה טרם שהגיעו למטרתם.

ב'סאנא' מדווחים כי התקיפה בוצעה בשתי גיחות. הראשונה הייתה ב-1:12 באזור דמשק, ובה נפגעו כמה אתרים צבאיים. השניה הייתה ב-1:41 ובה נפגעו אתרים צבאיים באזור דמשק, דרעא וקונייטרה שבגולן הסורי.

משרד ההגנה הרוסי טען כי התקיפות באזור דמשק, שאותן הוא מייחס לישראל, סיכנו "באופן חמור" טיסה אזרחית שעליה היו 172 נוסעים, וכתוצאה מכך המטוס ביצע נחיתת חירום.

לפי צבא רוסיה, המטוס מדגם איירבאס 320 ניסה לנחות באותה העת בנמל התעופה בדמשק, אך נאלץ לנחות במקום בשדה התעופה חמיימים שבצפון מערב סוריה בעקבות התקיפות אותן הם מייחסים לצה"ל. במשרד ההגנה הרוסי טענו כי מטוסי חיל האוויר הישראלי הפכו את השימוש במטוסים אזרחיים כמגן מפני ההגנה האווירית הסורית לנוהג קבוע.

תקיפה בסוריה חיל האוויר איראן רוסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד