י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
מסתורין באי הקסום

החוקר מבקש את עזרת קוראי 'בחדרי' בפתרון התעלומה

החוקר יצחק כרמלי משתף את קוראי 'בחדרי' בתעלומה שנקרתה לפניו באי המסתורי והקסום, ומבקש את עזרתם בפיתרונה • פרשת בשלח - "והעליתם את עצמתי מזה אתכם"

החוקר מבקש את עזרת קוראי 'בחדרי' בפתרון התעלומה
כרמלי בבית הקברות צילום: צילום מסך

פרשת בשלח - "והעליתם את עצמתי מזה אתכם". החוקר יצחק כרמלי משתף את קוראי 'בחדרי' בתעלומה שנקרתה לפניו, ומבקש את עזרתם בפיתרונה.

"תעלומות ומסתורין תמיד ריתקו אותי", מספר כרמלי. "הם אלו שממשיכים לדחוף ולהוביל אותי בס"ד אל המסעות המרתקים.

התעלומה מהאי הקסום סרי לנקה שמדרום להודו , היא עוד אחת מהתעלומות שטרם פוענחו. למרבה האירוניה, היה זה המקום היחיד בסרי לנקה שנאסר עלי לצלם, בית הקברות ... למרות זאת העזתי וצילמתי.

בית הקברות הנוצרי בקולומבו, בירת האי המשתרע על שטח ענק, מקפל בתוכו תעלומה מסתורית, שעדיין לא הצלחתי לפתור . אלפי מצבות סדורות מציינות את מקום מנוחת המיעוט הנוצרי. רוב תושבי האי, הסינאלים הבודהיסטים, כמוהטמילים, ההינדוהיסטים, שורפים את גופות מתיהם. כך גם למרבה הצער עלה בגורל ניצולי השואה היהודים אלו שנפטרו בסרי לנקה.

ובתוך מבוך אלפי מצבות הנוצרים, מצטנעות 2 מצבות ועליהן כיתוב עברי. אחת משנת 1908, קבר של ילדה בגיל 7 בשם לעהיע ב"ר לייב ז"ל, ולידה מצבה פשוטה יותר משנת תרנ"ט 1989 ועליה הכיתוב, אשר ב"ר גרשם ז"ל .

המצבות נתגלו באקראי לפני 12 שנה ע"י ד"ר פיואנה קאמבל, אוסטרלית ממוצא סרי לנקי, שהגיעה אל בית הקברות, ע"מ לחקור ולחפש שורשים יהודיים בסרי לנקה.

נסיונותי לפתור את תעלומת המצבות העלו חרס, ואשמח מאוד לפתרונים".

 

יצחק כרמלי, עיתונאי וחוקר תפוצות ישראל

להזמנת הרצאות: 050-6925413

סרי לנקה מצבה יצחק כרמלי בית קברות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד