י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
הסוף למערכות הבחירות?

ליברמן מצהיר: "אין לי בעיה לשבת עם כחול לבן; ימכרו את כולם"

שלושה שבועות לבחירות וליברמן יורה לכל הכיוונים וסותר את דבריו, תוך כדי דבריו. ומסבך את העניינים עוד יותר. מבהיר שאין לו בעיה לשבת עם 'כחול לבן' אבל לא סומך עליהם: "שבכחול לבן לא יחשבו שהם מצליחים להסתיר מאיתנו את הפגישות של גנץ בבני־ברק, אצל רבני דגל התורה"

ליברמן מצהיר: "אין לי בעיה לשבת עם כחול לבן; ימכרו את כולם"
יו"ר 'ישראל ביתנו' אביגדור ליברמן צילום: הדס פרוש, פלאש 90

בראיון שערכה העיתונאית סימה קדמון, עם יו"ר 'ישראל ביתנו' אביגדור ליברמן וציטוטים ממנה פורסמה בטורה השבועי ב'ידיעות אחרונות', היא לקחה אותו לסיבוב קצר בנבכי שאלות המפתח העומדות בפני מי שמחזיק בידיו כבר שלושה סבבים של בחירות את המפתחות להקמת ממשלה חדשה, אך לא מצליח למצוא את הפתח שיימלט את ישראל מהסבך הפוליטי.

בראיון אמר ליברמן לקדמון כי אין לו כי בעיה לשבת עם כחול לבן באותה המפלגה. הוא גם הנפיק בראיון מספר פנינים על כחול לבן והקשר המתרקם בינם לבין המפלגות החרדיות, ועל כך שכחול לבן לא יכולים להסתיר ממנו את ביקוריהם בבתי גדולי ישראל בבני ברק, ועוד. אך המסקנה העולה שוב מכל הראיון, כי האיש עומד להביא את מדינת ישראל בפעם הרביעית - לסבב בחירות נוסף.

"אני אכריע", אומר ליברמן. "עכשיו ברור שאין אופציה לממשלת אחדות. מה שאני יכול להבטיח, זה שאני אכריע".

מסתבר בשיחה שקיימה העיתונאית כי שיש לליברמן בטן מלאה על כחול לבן. "אני לא סומך עליהם בשום דבר", אומר ליברמן. "ברור לי שאם ישראל ביתנו לא תקבל מספיק מנדטים, הקוקפיט של כחול לבן ימכור את הציבור החילוני לטובת קואליציה עם דרעי, ליצמן וגפני". וליברמן, מתברר, מוצא סימנים לכך בהתנהלות שלהם ממש בימים אלה.

לדבריו, "אני רואה איך הם משתפים פעולה עם החרדים", הוא אומר. "כמה הם מנסים לרצות את חברי הכנסת של המפלגות החרדיות. ניסינו להחליף את גפני בוועדת הכספים. מי טירפד את זה? אבי ניסנקורן מכחול לבן. ניסינו לחוקק את חוק חובת הצבעה. מי טירפד את זה? החרדים וניסנקורן. זה ברור שגנץ כבר סגור עם דרעי וגפני".

"איך זה? אמרתי. הרי קמפיין הבחירות של ש"ס הוא על כך שדרעי יותר נתניהו מהליכוד, ליצמן משדר בכל מקום שלפיד לא ונתניהו כן, וגפני לבדו לא יכול להצטרף לכחול לבן", תהתה סימה קדמון בפני יו"ר 'ישראל ביתנו'.

זה השיב בלי להתבלבל: "שלא יבלבלו את המוח. דרעי וגפני לא ימצמצו לשנייה כשהם יסגרו עם גנץ. אין להם שום בעיה למכור את נתניהו למחרת הבחירות. ושבכחול לבן לא יחשבו שהם מצליחים להסתיר מאיתנו את הפגישות של גנץ בבני־ברק, אצל רבני דגל התורה".

"נו, אמרתי, נשמע שיש מצב שתלך עם נתניהו. אז זהו. מסתבר שגם זה לא", הסיקה קדמון וליברמן מבהיר חד משמעית כי "אנחנו בשום פנים ואופן לא נשב עם ש"ס ויהדות התורה באותה קואליציה", לדבריו, "הגיע הזמן שהם יבלו כמה שנים טובות באופוזיציה. בעזרת השם", ומצהיר "אנחנו ניקח מש"ס ומיהדות התורה את משרד הפנים ואת משרד הבריאות".

ליברמן הזכיר בראיון ל'ידיעות אחרונות' את שאמר בעבר על נתניהו ש"כמו שחקן כדורגל - צריך לדעת מתי לתלות את הנעליים". לדבריו, "כל יום שנתניהו בתפקיד, הוא רק גורע. אבל אני לא אקבל הטפות מכחול לבן, כי הם הראשונים שימכרו את כולם".

"החשש שלי מכחול לבן", הוא אומר, "שכל מה שהליכוד נותן לחרדים - כחול לבן ייתנו אותו הדבר פלוס פרמיה".

"הודיתי שאני מתקשה להבין. לא גנץ ולא נתניהו? אילו עוד אופציות יש?", כותבת סימה קדמון בטורה ב'ידיעות אחרונות'.

"אני לא אשב עם החרדים", אומר ליברמן. "לא אמרתי שלא אשב עם כחול לבן. אמרתי שאני לא סומך עליהם, ושאם תהיה להם הזדמנות, הם יעשו קואליציה עם החרדים וישאירו אותנו בחוץ".

לסיכום היא עושה סדר שעדיין לא מסביר את המהלך הנוכחי כמו הקודמים של איש המפתח. לדבריה, "צריך לזכור שליברמן נלחם עם גנץ על אותם מנדטים. בבחירות הקודמות הוא קיבל שלושה מנדטים ממצביעי כחול לבן. עכשיו, במערכת הבחירות הזאת, המאבק שלו הוא להשאיר אותם אצלו. זו סיבה מספקת כדי לנסות ולבדל את מפלגתו מכחול לבן".

"מצד שני", כותבת קדמון, "אין (כמעט) סיכוי שהוא ילך עם נתניהו. עמדתו רק מתחזקת. אם בבחירות באפריל אמר שימליץ עליו, ובספטמבר אמר שהוא ניטרלי ושיכריח אותו ואת גנץ לשבת בממשלת אחדות – הרי שעכשיו הרטוריקה שלו רק מחריפה. ובכל זאת, לא מן הנמנע שליברמן עצמו עוד לא יודע מה יעשה. בליכוד משוכנעים שבגדול הוא היה רוצה לעשות ממשלה עם השמאל בהימנעות הערבים. לא עם תמיכה של הרשימה המשותפת, אלא הימנעות".

"אבל ליברמן נמנע מלהגיד. אותי מעניינת רק ההתחייבות שלי לבוחרים, הוא אומר. בסדר, אמרתי, אבל איזו ממשלה אתה צופה שתהיה לנו? "ממשלה ציונית וליברלית", אומר ליברמן. והנה, חזרנו לאותה נקודה", מסכמת קדמון.

אביגדור ליברמן מפלגת כחול לבן ליברמן והחרדים סימה קדמון בחירות 2020 בחירות לכנסת ה-23

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד