כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

המדריך המלא למעבר דירה

החלטתם לעבור דירה? מזל טוב. מלבד חתימה על חוזה, לקיחת משכנתא ועריכת ביטוח משכנתא, חשוב גם לדעת כיצד לארוז את החפצים ואיך לעבור בשלום את יום המעבר

המדריך המלא למעבר דירה

לא כל יום עוברים דירה. גם לא כל שנה. כיוון שכך, מעבר דירה הוא יום מרגש. אלא שמעבר להתרגשות והחששות מהתחלה חדשה, חשוב לזכור כי מעבר דירה הוא מעין מבצע צבאי לוגיסטי מורכב מאין כמותו שעלותו יכולה להגיע אפילו לעשרות אלפי שקלים. לכן, תכנון מראש של כל הצעדים והפעולות עשוי לחסוך לנו כסף רב ולא פחות חשוב: מעבר דירה חלק. הנה לכם הכללים החשובים ביותר למעבר דירה שיחסכו מכם הוצאות מיותרות, עצבים, מתח ונזק לציוק

בחר בעלי מקצוע מיומנים בלבד. מעבר דירה כרוך בקבלת שירותים של חברת הובלה, שיפוץ, נקיון ועוד. מעולם אל תיקחו את שירותיהם של בעלי מקצוע אלה מבלי שקיבלתם המלצות חמות ומבלי שדיברתם איתם ישירות ווידתם שהם מבינים את היקף העבודה.אל תסגרו שום דבר בע"פ. בקשו למלא הזמנת עבודה מסודרת בה תסגרו את המחיר הסופי עבור העבודה. ודאו כי בעל העסק מחזיק בביטוח מתאים.

מיינו את חפצים לפני אריזתם. זוהי גם הזדמנות מצויינת להיפטר מכל הדברים הלא נחוצים. זה לא פשוט, אבל אפשרי. ישנם חברות המתמחות בארגון וסדר ויכולות לעשות עבורכם את העבודה. לפני האריזה, מיינו את התכולה לפי מידות הדירה החדשה.

חוק ברזל חשוב מאוד: הכינו את הדירה החדשה לפני מעבר החפצים ולא אחרי. בצעו את כל עבודות הצביעה, התיקונים והשיפוצים הנדרשים. אם יש צורך בריסוס וניקוי דאגו לעשות זאת אך ורק כשהדירה ריקה מחפצים ואנשים. זוהי הזדמנות עבורכם גם לשתף ולערב את הילדים במעבר לביתם החדש ולעיצוב חדרם.

מלאכת האריזה עלולה להיארך שבוע לפחות. התחילו בחפצים שאינם בשימוש ואל תשכחו לסמן כל ארגז מה הוא מכיל ולאיזה חדר הוא מיועד. קחו בחשבון שביומיים-שלושה הראשונים לא תמצו כלום, לכן חשוב מאוד לארוז בצד צידה לכל בני המשפחה שתכלול בגדים והציוד לו זקוקים באופן יומיומי כגון מגבות, מברשות שיניים וכד'. ישנם חברות הובלה המתמחות גם באריזה זה שווה את השקט הנפשי וחוסך זמן יקר.

ביום המעבר זיכרו כי המשימה החשובה ביותר היא להעביר את כל תכולת הבית בשלמותה וללא פגע ברכוש ובנפש. השאירו את ילדים בצד ודאגו להם לסידור. אם חלילה נגרם נזק או שבר לציוד – חשוב מאוד לתעד זאת מייד ולהודיע לאחראי. אל תשחררו את המובילים לפני שוידאתם כי כל הארגזים הגיעו ליעדם בשלמות.

עם הגיעכם לדירה החדשה התחילו לפרק את הארגזים בשלבים, אבל עדיף לא לעשות זאת ביום המעבר עצמו שהוא יום מתיש מאוד. התחילו דווקא מחדרי הילדים, אח"כ חדר ההורים ורק בסוף הסלון והמטבח. חוק מרפי קובע כי ארגזים שלא תפרקו במהלך הימים הראשונים לאחר המעבר ככל הנראה ישארו סגורים עד למעבר הבא...

הודיעו לכל מי שאפשר על השינוי בכתובת. אל תשכחו את השכנים ואת ועד הבית. מצאו זמן לעדכן את כתובתכם בתעודת הזהות, בקופת החולים, בבנק ובשאר המקומות המיועדים לשלוח דואר אליכם. אם יש לכם תו חניה – חובה עליכם להודיע לרשות המקומית על המעבר ולהחזיר או לקבל תו חדש.

בעת עזיבתכם את הדירה קחו קריאת מונה חשמל ומים בדירה ממנה אתם יוצאים. אל תשכחו לבטל את המנוי לעיתון, לבטל את הכבלים או הלווין, לנתק את קו הטלפון ועוד. דאגו להודיע מבעוד מועד לכל החברות הללו על כתובתכם החדשה כדי שבכניסה לדירה כבר יהיה לכם הכל מותקן.

וכל מה שנותר לאחל לכם זה המון הנאה בדירה החדשה, שקט ושלווה.


לקבלת מידע נוסף על ביטוח משכנתא כנס לאתר חברת מגדל – לחץ כאן

לקבלת הצעת מחיר לביטוח משכנתא מחברת מגדל – לחץ כאן
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד