י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
21 אחוזים עדיין מתלבטים

סקר מנדטים חדש: גוש הימין נחלש; החרדים משיגים 14 מנדטים

סקר אחר סקר נראה כי הציבור לא מתכוון להביא להכרעה ברורה בבחירות השלישיות. מה שמסתמן לפי סקר שפורסם היום, כי כחול לבן תתחזק וגם תהיה המפלגה הגדולה בכנסת הבאה וכך גם גוש השמאל-ערבים | גוש הימין והחרדים נחלש | נתניהו מתאים יותר לראשות הממשלה

סקר מנדטים חדש: גוש הימין נחלש; החרדים משיגים 14 מנדטים
קלפי בחירות צילום: שריה דיאמנט, פלאש 90

כשלושה שבועות בלבד נותרו לבחירות לכנסת ה-23, והמתח בשיאו. כל הסקרים שפורסמו עד כה, מלמדים על תשישות ועייפות במטות, ומצב הגושים נותר כמעט ללא שינוי של ממש.

הפרשן הפוליטי של 'חדשות 12' עמית סגל, אף דיווח בטורו ב'ידיעות אחרונות', כי בוועדת הבחירות המרכזית כבר מדברים על תאריך לבחירות רביעיות.

מסקר 'ערוץ 13' שפורסם היום עולה, כי אילו הבחירות לכנסת ה-23 היו מתקיימות היום, 'כחול לבן' בראשותו של בני גנץ הייתה שומרת על כוחה כמפלגה הגדולה בכנסת, ומקבלת 35 מנדטים. 'הליכוד' בראשותו של ראש הממשלה בנימין נתניהו מקבלת 33 מנדטים.

הרשימה הערבית המשותפת מתחזקת מעט ומקבלת 14 מנדטים. העבודה-גשר-מרצ זוכה ל-10 מנדטים.

הגוש החרדי נחלש משמעותית ומקבל 14 מנדטים, יהדות התורה עם 7, וש"ס עם 7 אף היא.

'ישראל ביתנו' בראשות אביגדור ליברמן מקבלת 8 מנדטים.

רשימת 'ימינה' בראשות בנט, שקד, סמוטריץ ופרץ עם 6 מנדטים, מפלגת עוצמה יהודית בראשות איתמר בן גביר קיבלה 1.5% מהקולות - ולא עוברת את אחוז החסימה. בנוסף, 21% מהנשאלים ענו כי טרם החליטו למי יצביעו בבחירות.

על פי החלוקה לגושים, גוש הימין עם 53 מנדטים, גוש השמאל-ערבים עם 59 מנדטים וליברמן שלא נספר באף אחד מן הגושים מקבל 8 מנדטים בלבד.

לשאלת התאמה לתפקיד ראש הממשלה, 44% ענו כי בנימין נתניהו הוא המתאים ביותר, לעומת 32% שענו כי בני גנץ מתאים יותר. 16% ענו כי אף אחד מהמועמדים אינו מתאים לכהן בתפקיד.

הסקר נערך בשישי, ע"י פרופ' קמיל פוקס וכלל 701 נשאלים, מהם 601 באוכלוסייה היהודית ו-100 מהמגזר הלא יהודי. התשאול בפאנל אינטרנטי במגזר היהודי נערך ע"י חברת "פרויקט המדגם" בהנהלתו של ד"ר אריאל איילון. התשאול במגזר הלא יהודי נערך ע"י מכון המחקר "סטט-נט" בהנהלתו של יוסף מקלדה. הסקר נערך בשיטות סטטיסטיות מוכרות, טעות הדגימה 3.8%.

בחירות לכנסת ה-23 בחירות 2020 קמיל פוקס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד