י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
תכנית המאה מתקדמת

נתניהו: "אנחנו בעיצומו של תהליך המיפוי בשטח עם האמריקאים"

ראה"מ בנימין נתניהו זימן את אזרח ישראל להצהרה מיוחדת שנשא בכנס בחירות של 'הליכוד' במעלה אדומים • נתניהו תקף בדבריו את אולמרט וגנץ: "תתנתק מאולמרט, תגנה אותו, מה אתה מגמגם פה? תגיד חד משמעית. מנהיג לא מדבר ככה" • כמו כן עדכן פרטים לגבי תכנית המאה

נתניהו: "אנחנו בעיצומו של תהליך המיפוי בשטח עם האמריקאים"
בנימין נתניהו בכנס בחירות צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

ראש הממשלה בנימין נתניהו נאם הערב (מוצאי שבת) בכנס בחירות של 'הליכוד' במעלה אדומים, בתור מה שהגדיר כ"הצהרה מיוחדת לאזרחי ישראל". במהלכה עדכן על התקדמות כלשהי בתכנית המאה.

בין הדברים אמר ראש הממשלה: "בלי יהודה ושומרון קיומנו היה בסכנה. בלי מולדת אין לנו קיום, אנחנו תלושים, אין לנו עבר, אין לנו עתיד. זו הזהות והמורשת שלנו וכאן העתיד שלנו. לכן האויבים שלנו מנסים לעקור ולהוציא אותנו מלב המולדת שלנו. הם לא יצליחו בכך. אנחנו כאן וכאן נישאר לנצח".

נתניהו הוסיף ואמר: "אחרי האופוריה הגדולה של מלחמת ששת הימים, בשמאל השתרשה תפיסה מסוכנת שאומרת שבמקום להיאבק על יהודה ושומרון אנחנו צריכים לוותר עליהם. טענו שאם נמסור שטחים אלה לאויבינו, הם יואילו להשלים עם קיומנו. הם אמרו "שטחים תמורת שלום" וקיבלנו "שטחים תמורת טרור" - אוטובוסים מתפוצצים, מסעדות מתפוצצות, בי מלון מתפוצצים. נחשול החולשה הגיע למימדים כאלה עד שראש ממשלה בישראל, אהוד אולמרט, היה מוכן למסור את הכותל לפלסטינים".

"אותו אולמרט, חברו ויועצו הקרוב של בני גנץ, מתכוון ללכת בימים אלה לאבו מאזן כדי שיעלו יחד נגד תוכנית המאה של הנשיא טראמפ", תקף ראש הממשלה וגם את יריבו הפוליטי "ומה בני גנץ אומר על זה? "שיעשה מה שהוא רוצה". ככה מדבר מנהיג? בני גנץ? זה לא יאומן. ככה לא פועל מנהיג. אני אומר לבני גנץ - תתנתק מאולמרט, תגנה אותו, מה אתה מגמגם פה? תגיד חד משמעית. מנהיג לא מדבר ככה. ככה מדבר מי שלא יכול להקים ממשלה בלי אחמד טיבי".

"אם במשך שנים זה מה ששמעו היהודים, מה יאמרו הגויים? אמרו ואומרים את אותו הדבר בדיוק - לסגת, לסגת, לסגת. מאז היום הראשון שלי בחיים הציבוריים דחיתי את התפיסה הזאת על הסף ונאבקתי נגדה בכל כוחי מאז תפקידי הראשון באו"ם. נאבקתי עם חברים טובים בנחשול של אוסלו, העקירות והנסיגות. אבל הדרישות מישראל לסגת הלכו וגאו והגיעו לשיאן ב-11 שנים שעמדתי בראש מורם מול שני ממשלים אמריקניים. הם פעלו נגדנו בגיבוי בלתי פוסק של השמאל והתקשורת בישראל שתבעו ממני כל הזמן לסגת ולוותר", הוסיף נתניהו.

"הצלחתי לעמוד מול כל הלחצים האדירים האלה כי יש לי יכולת לדבר מול עשרות מיליונים בציבור האמריקני. במשך עשרות שנים אני מדבר איתם בשפתם והם מאמינים לי ומאמינים בי. לכן אני יכול להשפיע לטובת המדינה שלנו. הכוח הכי חזק בארה"ב זה דעת הקהל ומי שלא יכול להשפיע על דעת הקהל שם - סופו להיכנע ללחצים".

ראש הממשלה אמר עוד בהצרה "אספר משהו שלא סיפרתי עד היום. אחרי הלוויתו של שמעון פרס ז"ל, אישיות אמריקנית בכירה מאוד העבירה לי מסר: "אם אתה רוצה הלוויה מכובדת כזאת, כדאי שתתחיל לוותר". אמרתי בתשובה: "אני לא דואג להלוויה שלי, אני דואג למנוע את הלוויה של המדינה שלי".

הצהרה לתקשורת בנימין נתניהו מעלה אדומים תכנית המאה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד